Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@05:16:36 GMT

ثبت نام حوزه علمیه استان یزد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۷۵۱۵

ثبت نام حوزه علمیه استان یزد آغاز شد

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه حوزه استان طلاب بومی جذب می‌کند گفت: ثبت نام حوزه علمیه استان یزد آغاز شد. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم از یزد، با بیان اینکه ثبت نام حوزه علمیه استان یزد از تاریخ 24 بهمن ماه آغاز شده است اظهار داشت: ثبت نام دوره اول از 24 بهمن آغاز و تا تاریخ 27 اسفندماه امسال ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه ثبت نام دوره دوم نیز از تاریخ 17 فروردین ماه سال آینده آغاز خواهد شد تصریح کرد: این دوره به مدت 5 روز است و تا تاریخ 22 فروردین ماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ آزمون ورودی حوزه علمیه استان در تاریخ 30 فروردین ماه سال آینده با حضور ثبت نام کنندگان در مسجد حظیره یزد برگزار می‌شود.

‌اجلاسیه کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان ‌برگزار می‌شود‌تجمع جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در اعتراض به لایحه FATFقم|پذیرش حوزه‌های علمیه از امروز آغاز شد

شمس در ادامه به آمار ثبت نام سال گذشته حوزه علمیه استان یزد اشاره کرد و افزود: سال گذشته قریب به 400 نفر برای ورود به حوزه علمیه استان یزد ثبت نام کردند که از این تعداد، پس از گذراندن دوره‌های گزینش حوزه 150 نفر به حوزه علمیه استان وارد و مشغول به تحصیل علوم حوزوی شدند.

مدیر حوزه علمیه یزد عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که حوزه علمیه استان یزد دنبال می‌کند، جذب طلاب بومی استان است که در سال‌های گذشته نیز این طرح را دنبال کردیم که نتایج مثبت بسیاری را در پی داشت.

وی با اشاره به اینکه افراد علاقه مند برای ثبت در حوزه علمیه یزد به دو روش می‌توانند اقدام کنند اظهار داشت: افراد علاقه مند به حضور در حوزه علمیه می‌توانند با ورود به سایت حوزه علمیه یزد (heyazd.ir) و یا مراجعه به معاونت آموزش حوزه علمیه استان اقدام به ثبت نام کنند.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، در همایش استانی همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با حضور مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در امور حوزه‌های علمیه کشور و حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان وحجت الاسلام والمسلمین حقیقی و مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد، بر تقویت اجرای طرح امین، حضور روحانیون در مدارس، اجرای طرح روشنا در مدارس تیزهوشان، توانمندسازی نیروهای انسانی و توسعه مدارس وابسته به حوزه علمیه تأکید شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه دشمنان بیش از هر چیز به دنبال هویت دینی و ملی ما هستند، گفت: ما باید هویت ملی و دینی دانش آموزان را به آنها یادآور شویم و مبلغان را برای حضور در بین دانش آموزان توانمند سازی کنیم.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده همچنین بر لزوم برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای مبلغان و طلاب شاغل در آموزش و پرورش تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به همکاریهای بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش در این خصوص عنوان کرد: تهیه نقشه راه، کار را برای ما سهل‌تر خواهد کرد و باید نقشه راه را برای همکاری متقابل تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه ایمان در سایه تربیت حاصل می‌شود افزود: باید در گام دوم انقلاب نسلی هم تراز با این چشم انداز تربیت کنیم و همچنین هویت یابی و بازیابی هویت دینی و ملی دانش آموزان از وظایف اصلی ماست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت های فراوان قرآنی در آموزش و پرورش تقویت دارالقرآن های دانش آموزی را گوشزد نمود.

وی علاوه بر ذکر این نکته که در بحث مهارت های اعتقادی، ارتباطی از ظرفیت روحانیت استفاده شود خواستار توانمند سازی مبلغان در آموزش و پرورش با برگزاری دوره های مهارتی، آموزشی و ضمن خدمت در جهت نیل به اهداف شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است
  • لزوم توجه مراجع تقلید به آموزش طلاب
  • آتشفشان قهر ملت‌ها صهیونیست‌ها را خواهد سوزاند
  • شرایط طلبگی کفاف زندگی حداقلی طلاب را نمی‌دهد
  • تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است
  • باید هویت ملی و دینی دانش آموزان را به آنها یادآور شویم
  • نشست شورای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش هرمزگان
  • امروز روز پیروزی امت اسلامی و شکست دشمنان است
  • تجمع طلاب و روحانیون در حمایت از عملیات سپاه علیه رژیم صهیونیستی - همدان
  • مطالبه‌گری باید در دست جریان انقلابی باشد