Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@14:38:12 GMT

آغاز توزیع کارت آزمون دکتری ازسه‌شنبه

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۷۸۴۶

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت ورود به جلسه آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۸ از روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن ماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۲ اسفند ماه نسبت به دریافت پرینت کارت آزمون ورود به جلسه اقدام کنند. ناطقان: دکتر حسین توکلی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در ۷ گروه آزمایشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها از روز سه شنبه ۶ آذر در سایت سازمان سنجش آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده روز پنج شنبه ۱۵ آذر ۹۷ به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برای شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۵۷ نفر مرد و ما بقی زن هستند. از مجموع ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب، ۱۱۷ هزار و ۵۱۷ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۷۹ نفر در گروه علوم پایه، ۳۴ هزار و ۶۴ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۰ هزار و ۴۸۵ نفر در گروه کشاورزی، ۹ هزار و ۸۸۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۹۹ نفر در گروه دامپزشکی و ۴ هزار و ۳۳۰ نفر در گروه آزمایشی زبان شرکت کردند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آمار داوطلبان ثبت نام کننده در دوره‌ی دکتری سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ۳۸ هزار و ۲۶۷ نفر کمتر شده است.
مشاور عالی سازمان سنجش همچنین تاکید کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۸ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی در روز جمعه ۳ اسفند ماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: پس از برگزاری آزمون کارنامه حاوی نمرات خام، تراز، نمره کل و سایر اطلاعات دیگر در هفته آخر فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.
توکلی یادآور شد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در نیمه اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند و با توجه به کد رشته محل‌های انتخابی و حد نصاب نمره سنجش عمومی که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو تعیین می‌شود، با توجه به سهمیه، داوطلب به منظور شرکت در مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش که در دانشگاه صورت می‌گیرد مانند سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری حاضر خواهد شد.
وی ادامه داد: در نهایت پس از اعلام نتیجه مراحل گزینش از سوی دانشگاه‌ها به سازمان سنجش، نمره کل نهایی هر داوطلب محاسبه و فهرست پذیرفته شدگان نهایی داوطلب استخراج و اعلام خواهد شد.
منبع: ایسنا برچسب ها: کارت آزمون دکتری ، توزیع کارت آزمون ، سازمان سنجش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کارت آزمون دکتری توزیع کارت آزمون سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است

عبد الرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست همایش تببین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ گفت: در سال ۱۴۰۲ به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای در آزمون سراسری به ثمر ننشست. جمعیتی که تجهیزات با خودشان آورده بودند، زیر عدد ۶۰ بود.

وی بیان کرد: جمعیتی که قرار بود از طریق سامانه‌های تقلب یاب فنی ما کشف شوند، صفر بود.

پورعباس ادامه داد: آزمون سراسری از آن مقوله‌های ملی است که تمامی اقشار جامعه را با خود درگیر می‌کند.

رئیس سازمان سنجش گفت: شاید تصور نمی‌کردیم که به روزی برسیم که در سال بیش از ۱۸۰ آزمون سراسری کشوری برگزار کنیم.

وی افزود: آزمون رشته علوم تجربی با حضور حدود ۵۵۰ هزار نفر پرجمعیت ترین آزمونی است که ما تاکنون برگزار کرده ایم.

پورعباس گفت: فکر می‌کنم آزمون بعدی دبیری ما ۱۱۰۰ هزار نفر داوطلب دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳، فردا
  • انتخاب رشته‌ آزمون دوره دكتری سال 1403 از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • فردا، آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • کارت ورود به جلسه کنکور دوشنبه منتشر می شود
  • تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳