Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:24:11 GMT

۷ هزارمین شماره روزنامه «ایران» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۸۰۷۳

۷ هزارمین شماره روزنامه «ایران» منتشر شد

روزنامه «ایران» که کمتر از یک ماه پیش ۲۵ سالگی خود را جشن گرفته بود، امروز (۲۸ بهمن ماه) هفت هزارمین نسخه را به چاپ رساند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «ایران» روز یکشنبه (۲۸ بهمن ماه) با تیتر اصلی «ایران به شماره هفت هزار رسید» و به همراه گزارش‌ها و یادداشت‌هایی درباره نقش این روزنامه در فضای رسانه‌ای کشور، روی پیشخان روزنامه‌فروشی‌ها آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«روزنامه ایران در آغاز هزاره هشتم» به قلم سید ضیا هاشمی، «ایرانِ ایران» نوشته علی ربیعی، «ایران می‌ماند» به قلم سیدرضا صالحی‌امیری، «سخنگوی مردم» نوشته محمدتقی روغنی‌ها ،«۷۰۰۰ شماره» نوشته عباس عبدی، «خزان مطبوعات یا خزان روزنامه‌نگاران» نوشته عبدالرسول وصال، «ایران و روزنامه‌نگاری توسعه در ایران» به قلم هادی خانیکی، «ضرورت حرکت روزنامه‌ها به سمت فضای تحلیلی» نوشته محمد سلطانی‌فر، «ژانر روزنامه‌نگاری تحلیلی را جدی‌تر بگیریم» نوشته مجید رضائیان، «روزنامه‌ها در معرض تهدیدند» نوشته بیژن مقدم، «روزنامه ایران؛ دیروز، امروز، فردا» نوشته حسین ضیایی، «روزنامه دولت یا ملت» نوشته علی‌گرانمایه‌پور و «دوران افول صنعت چاپ» به قلم بهروز بهزادی از جمله یادداشت‌هایی هستند که در این شماره از روزنامه «ایران» منتشر شده‌اند.

این یادداشت‌ها که سه صفحه از روزنامه «ایران» را به خود اختصاص داده‌اند با عکس‌هایی از برخی از صفحات نخست این روزنامه در سال‌های گذشته همراه است.

در بخشی از یادداشت محمدتقی روغنی‌ها، مدیرعامل سابق روزنامه «ایران» آمده است: «روزنامه‌ای که با عنوان دولتی شناخته می‌شد، ولی سخنگوی عموم و بازتاب‌دهنده دیدگاه‌ها و انتظارات گروه‌های مختلف مردم بود. ایران در سال‌های اخیر نیز بر این سنت نیکو پای فشرده و بازتاب خواسته‌ها و انتظارات مردم را به عنوان نخستین اولویت برگزیده است و از نقد و بررسی عملکرد دولت و دستگاه‌های دولتی چشم نمی‌پوشد. امیدواریم روزنامه ایران در پشچ و خم مشکلاتی که این روزها تمامی رسانه‌های مکتوب را رنج می‌دهد، با تکیه بر توانمندی خبرنگاران و کادر باتجبه و پرتلاشی که در اختیار دارد، جایگاه شایسته خود را حفظ کند و آن را ارتقا بخشد.»

همچنین برخی اعضای تحریریه روزنامه «ایران»، بخش مالی اداری، بخش فنی، ایران ورزشی، روزنامه «الوفاق» و «ایران دیلی» در یادداشت‌هایی کوتاه از تجربه حضورشان در این روزنامه سخن گفته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روزنامه ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند

سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه چهارشنبه گفت که توافقنامه‌های امنیتی مسکو با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی در سال جاری میلادی اجرایی خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، ورشینین اظهار کرد: امسال توافقنامه‌های بین‌المللی امنیت اطلاعات با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی به اجرا در خواهند آمد. همچنین در حال کار روی توافقنامه‌های مشابه با کشورهای دیگری در آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین هستیم.

وی تاکید کرد که برقراری همکاری میان مسکو و کشورهای دیگر در حوزه امنیت اطلاعات و انجام مشاوره‌های کارشناسی در این زمینه برای روسیه در اولویت قرار دارد.

این در حالی است که در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • خط حزب‌الله ۴۴۱؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره "طرح نور" منتشر شد /جزییات
  • گفت‌وگوی اجتماعی با پرونده‌ ویژه‌ توسعه نامتوازن منتشر شد