Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@06:04:31 GMT

بارندگی ها در آذربایجان شرقی 48 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۸۰۸۳

بارندگی ها در آذربایجان شرقی 48 درصد افزایش یافت

محمد اشجعی روز یکشنبه در گفت ‎و گو با ایرنا اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش در استان از تبریز به میزان 13.7 میلی متر گزارش شده است.
وی افزود: این میزان بارندگی از غرب تبریز گزارش شده و در شرق این شهر نیز 12.7 میلی متر بارندگی روی داده داست.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در 24 ساعت گذشته سراب با 8 درجه زیر صفر و جلفا با 10 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اشجعی ادامه داد: در این مدت دمای هوای تبریز در گرمترین زمان به پنج درجه بالای صفر و در سردترین زمان به 2 درجه زیر صفر رسید و دمای تبریز در ساعت 12 ظهر امروز 2 درجه بالای صفر گزارش شده است.
وی گفت: سامانه بارشی امروز از استان آذربایجان شرقی خارج می شود و در روزهای آینده هوای استان صاف تا قسمتی ابری و در برخی مناطق همراه با مه خواهد شد.
آذربایجان‌شرقی، منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.
8023/3071
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آذربایجان شرقی استان آذربایجان شرقی اقیانوس کوهستان هواشناسی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی شرکت کنندگان در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی حمایت قاطع خود را از واکنش قهرمانانه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و عملیات غرورآفرین وعده صادق اعلام کردند.

حجت الاسلام هادی محقق و استاد دانشگاه در این مراسم که در فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار شد با اشاره به نمایش اقتدار کشورمان در حملات موشکی علیه رژیم غاصب صهیونیستی تصریح کرد: موشک‌های سپاه هیمنه و کمر اسرائیل را شکست و دل پدران و مادران شهدا را شاد کرد.

دیگر خبرها

  • جایگاه نظارتی نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود
  • ضرورت اجرای دقیق استاندارد ساختمان در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی
  • پرواز‌های فرودگاه تبریز طبق برنامه انجام می‌شود
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم در تبریز
  • افتتاح ۲ شهرداری جدید در شهرستان تبریز
  • مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه از وضعیت پروازها مطلع شوند
  • اردوی تیم ملی والیبال نشسته به میزبانی تبریز
  • وزش باد و بارش رگباری در لرستان
  • حضور بدمینتون کاران آذربایجان شرقی در مسابقات آسیای میانه