Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@01:10:06 GMT

38 خانه بهداشت به روستاییان نقده خدمات عرضه می کند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۸۲۰۶

38 خانه بهداشت به روستاییان نقده خدمات عرضه می کند

محمد عبدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت مراکز جامع سلامت در این شهرستان، افزود: 2 مرکز خدمات جامع سلامت شهری، 6 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، یک مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی و یک مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی در نقده فعالیت می کند.
وی ادامه داد: همچنین پنج پایگاه سلامت شهری و 2 آزمایشگاه مرکز بهداشت به 90 هزار و 190 نفر جمعیت شهری و 37 هزار و 42 نفر جمعیت روستایی خدمت رسانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه 15 پزشک در مراکز شهری و روستایی نقده فعال هستند، بیان کرد: 38 مراقب سلامت شهری، 13 مربی روستایی، 11 ماما روستا و 10 بهیار و دارویار در کنار پزشکان مشغول فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: چهار دندانپزشک، 12 کارشناس بهداشت محیط ، چهار کارشناس بهداشت حرفه ای، 6 کارشناس بهداشت روان، چهار کارشناس مدارک پزشکی و 15 کارشناس علوم آزمایشگاهی به صورت مشترک در مراکز شهری و روستایی فعال هستند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نقده گفت: مراکز شهری و روستایی مجهز به تجهیزات پزشکی، پزشک عمومی و ماما هستند و نیازهای درمانی مردم در این مراکز رفع می شود.
عبدلی اضافه کرد: در صورت نیاز مراجعه کنندگان به خدمات تخصصی تر شخص به پزشک متخصص ارجاع داده می شود.
به گزارش ایرنا طرح تحول سلامت با هدف ارتقای کاهش فرانشیز پرداختی مردم، دسترسی عادلانه آحاد جامعه به خدمات سلامت، نهادینه کردن نظام ارجاع و پزشک خانواده و بحث خود مراقبتی و نیز ترویج زایمان طبیعی در سراسر اجرا شده است.
شهرستان 127هزار نفری نقده با 92 روستای تابعه در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی شهر ارومیه قرار دارد.
9918/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 جامعه جنوب شرقی خدمت رسانی شبکه بهداشت و درمان شهری و روستایی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مرجع بهداشت منطقه است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی در اجلاس معاونان بهداشت دانشکده‌ها ودانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بیمارستان قلب تهران، اظهار کرد: خوشبختانه برنامه‌های کلان حوزه بهداشت اعم از جوانی جمعیت و سلامت خانواده در کشور جا افتاده و با اجرای موفق پویش ملی سلامت و مشارکت گسترده مردمی در این پویش، برنامه غربالگری بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت نیز اجرا شد و از این پس باید کنترل این بیماری‌ها در جمعیت هدف، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور حنان بلخی رییس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی (امرو) در ایران و بازدید وی از مراکز بهداشتی در سفر به استان اصفهان، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای بهداشت منطقه یک کشور مرجع است و سازمان بهداشت جهانی از ایران توقع دارد برای انتقال بیشتر تجارب و تکنولوژی خود به کشور‌های منطقه، برنامه داشته باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در بازدید حنان بلخی از مراکز بهداشتی در استان اصفهان، آمار‌های این استان با بیش از پنج میلیون جمعیت تحت پوشش، مورد توجه وی قرار گرفت، زیرا از حد و نُرم منطقه امرو بالاتر بود.

 فرشیدی یادآور شد: ۱۶ مرکز تحقیقاتی حوزه بهداشت مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی هستند که با توجه به حضور رییس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در ایران، زمینه همکاری این مراکز و سایر مراکز تحقیقاتی با امرو بیشتر فراهم شده است و مراکز شبکه بهداشت باید به تقویت مراکز تحقیق و توسعه خود بپردازند، زیرا بهترین فیلد برای پژوهش در حوزه سلامت، حوزه بهداشت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش عملیات موفقیت آمیز نیرو‌های مسلح پرافتخار کشور در فلسطین اشغالی را مورد تقدیر قرار داد و تاثیرات مثبت ابعاد مختلف عملیات وعده صادق بر معادلات منطقه و جهان را مثبت و نویدبخش ارزیابی کرد و خواستار توجه جهانی به مظلومیت مردم غزه و لزوم رسیدگی به بهداشت و سلامت آنان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است
  • کارشناسان بهداشت محیط در صیانت از سلامت جامعه
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • سامانه ۱۵۱۵ جامع‌ترین سامانه ارجاع کارشناس در کشور