Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: رهبر انقلاب اخیراً به مناسبت ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم را صادر کردند. در این بیانیه رهبر انقلاب ملت ایران، به‌ویژه جوانان را مورد خطاب قرار می‌دهند و به توضیح و روشن کردن مسئله برداشتن «گام دوم» به‌سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی در ۷ فصل می‌پردازند.

در همین راستا غلامرضا مصباحی مقدم با بیان اینکه ۶ بند مندرج در بیانیه گام دوم آرمان‌هایی هست که پیشِ‌روی نسل جوان کشور قرار گرفته است، گفت: بیانیه گام دوم نقشه راه دقیقی است که رهبر انقلاب پیشِ‌روی جوانان کشور قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز اینکه دستاورد‌های انقلاب اسلامی بسیار بزرگ بوده است گفت: شرایط به‌گونه‌ای بوده که ایران توانسته طی این ۴ دهه به فناوری‌های نو دست پیدا کرده و قدرت دفاعی خود را ارتقا دهد. در فرستادن ماهواره به فضا و صنایع هوایی توفیقات جدی داشتیم که معمولاً موفقیت در این گونه موارد بدون کمک گرفتن از ابرقدرت‌ها امکان نداشته است.

وی افزود: این دستاورد‌ها با کمک نسل جوان اول انقلاب صورت گرفته است، این در حالی است که امروز ۳۶ میلیون نفر نسل جوان و نوجوان در کشور داریم، اما به این نکته توجه کنید که در ابتدای انقلاب این ظرفیت بزرگ را در اختیار نداشته‌ایم.

به‌گفته مصباحی مقدم رهبر انقلاب امروز یک نقشه راه در قالب بیانیه گام دوم در مقابل مردم و جوانان قرار داده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد، نقشه راهی که رهبر انقلاب پیشِ‌پای جوانان کشور قرار دادند، یک طرح استراتژیک است که می‌تواند ترسیم‌کننده آینده ایران باشد.

وی با تأکید به اینکه، نسل اول انقلاب که امروز دست‌اندرکار مدیریت کشور هستند، باید حلقه مدیریت را برای نسل جوان بگشایند، گفت: جوانانی که برای مدیریت آموزش دیده‌اند بلافاصله باید استفاده شوند و برای مابقی نیز باید دوره‌های آموزش مدیریت طراحی کرد. به این نکته توجه کنید که جوان پرانرژی و آرمانگرا است و این مشخصه زمینه را برای پذیرش مسئولیت جوانان آماده می‌کند.

مصباحی مقدم گفت: بحث بیانیه گام دوم یک بحث کلان در نظام جمهوری اسلامی است، اما مجلس هم می‌تواند در این زمینه ورود کند و برای پیشروی دقیق‌تر این استراتژی گام جدی بردارد.

وی با یادآوری اینکه با تصویب قانون منع به‌کارگیری و ممنوعیت بازگشت بازنشستگان به کار اولین گام در این زمینه برداشته شده است، گفت: مجلسیان می‌توانند با تصویب یک قانون میدان را برای حضور و استفاده از جوانان بگشایند و برای ورود سریع‌تر جوانان به عرصه‌های کلان مدیریت اقدام کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: منشور اقتصاد در گام دوم جوانان مصباحی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بازیکن جوان ایرانی در کنار ستارگان جهان در المپیک

فدراسیون بین‌المللی هندبال (IHF) در حالی که چشمان جهان به پایتخت فرانسه، میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ در تابستان امسال، نگاه می‌کند، "نمایش هندبال ساحلی IHF" را در پاریس برای برجسته کردن این ورزش تماشایی و فرهنگ آن برگزار می‌کند.

سه تیم مرد و سه تیم ستاره زن، به علاوه تیم‌های ملی مردان و زنان فرانسه، بازی‌های هندبال ساحلی را در سه روز شنبه ۲۷، یکشنبه ۲۸ و دوشنبه ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۴ - در کرتیل، با فاصله تنها ۲۰ کیلومتر از استادیوم المپیک برگزار خواهند کرد.

هدایت تیم‌های ستاره‌ها را شش مربی مدال‌آور و سرشناس جهانی از جمله برنده مدال طلای بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ لتیسیا بروناتی (آرژانتین) به همراه ملادن پارادزیک (کرواسی)، خالد حسن (قطر)، ماریا کارانتونی (یونان)، تاماس نئوکوم (مجارستان) و الکساندر نواکوویچ (آلمان) به عهده خواهند داشت.

در این مسابقات در مجموع، ۶۴ بازیکن هندبال ساحلی (۳۲ مرد، ۳۲ زن) از بهترین بازیکنان هندبال ساحلی جهان از ۱۸ کشور جهان، از جمله بازیکنانی از جمهوری اسلامی ایران، آرژانتین، برزیل، کرواسی، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، هلند، نروژ، چین، لهستان، پرتغال، قطر، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا و اروگوئه حصور دارند.

سه تیم در هر یک از مسابقات مردان و زنان متشکل از ملیت‌های مختلط و تیم چهارم هر یک از این رقابت‌ها فرانسه میزبان خواهد بود.

نمایشگاه هندبال ساحلی IHF یک تلاش مشترک بین کمیته سازماندهی فدراسیون جهانی هندبال، فدراسیون هندبال فرانسه (FFHB) و کمیته بین المللی المپیک (IOC) است.

«نمایش هندبال ساحلی IHF» بخشی از یک سری جشن‌های گسترده‌تر در کرتیل، مستقر در منطقه Val-de-Marne فرانسه است که شعله المپیک را در تور جهانی خود دریافت خواهد کرد. در طول مدت بازی‌های المپیک - از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست - رویداد‌های رایگان مختلفی از جمله یک منطقه هواداران برای حداکثر ۲۰۰۰ نفر Giampiero MASI پیش بینی شده است.

رئیس کارگروه هندبال ساحلی IHF گفت: نمایش هندبال ساحلی IHF در تاریخ هندبال ساحلی ثبت خواهد شد. پس از اولین حضورش در بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸، این گامی دیگر برای حضور در بازی‌های المپیک به عنوان یک ورزش رسمی در آینده است.

همچنین کیت مک اونیل، مدیر ورزشی کمیته بین‌المللی گفت: هندبال ساحلی در حال حاضر نقش بسیار قوی در جنبش المپیک دارد؛ و در تلاشیم در بازی‌های المپیک جوانان توسعه و ترویج گسترده‌تری انجام دهیم. این یک رشته ورزشی با فرم عالی از ورزش است، سازماندهی آن آسان است و محبوبیت بسیار قوی و رو به رشدی در بین جوانان دارد. آینده بسیار روشنی دارد.

گفتنی است کسب مقام سوم جهان و اولین مدال تاربخی هندبال جهان در مسابقات هندبال ساحلی نوجوانان جهان دریونان و همچنین کسب گلزن برتر این مسابقات گوشه‌ای از افتخارات علی حیدریان است.

دیگر خبرها

  • حضور بازیکن جوان ایرانی در کنار ستارگان جهان در المپیک
  • دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
  • جوان‌گرایی در پیکان همیشه وجود داشته/ دو فینال سخت پیش رو داریم
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • بررسی وضعیت تداوم کارکرد تأسیسات آبرسانی در استان یزد
  • تکریم روزه‌داران ماه رمضان در ناژوان با افطاری ساده
  • ضرورت اجرای مدیریت نوا در ساحل بوشهر
  • شاعر جوان سروستانی در دیدار با رهبر معظم انقلاب شعر خواند
  • بیانیه سازمان منابع طبیعی درباره خبر قطع ۴ هزار درخت در منطقه الیمالات