Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@17:31:43 GMT

ارزش سهام عدالت چقدر است؟ +جدول

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۸۳۲۱

ارزش سهام عدالت چقدر است؟ +جدول

صراط:  

سهام عدالت در بهمن ماه سال ۱۳۸۴ به تصویب هیات وزیران رسید که در همان سال در چهار استان اجرایی شد. در ابتدای امر قرار بود مبلغ سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومان باشد که پس از دوسال به یک میلیون تومان افزایش پیدا کرد. بنابر اظهار مسوولین وقت، مبلغ این سهام در یک بازه زمانی ۱۰ ساله از سود حاصل از همان سهام کسر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: سایت سهام عدالت

با گذشت ۱۰ سال از انتشار و توزیع سهام عدالت، اولین سود که مربوط به سال ۹۵ بود در سال ۹۶ و به مبلغ تقریباً ۷۴ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز شد. به گفته مسئولان، در دومین مرحله نیز مبلغی حدود ۸۶ هزار تومان سود سهام در سال ۹۶ و تا پایان سال ۹۷ واریز می‌شود.

با این حساب، در مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت، مبلغ ۳,۵۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم نیز ۴,۱۰۰ میلیارد تومان بین ۴۷ میلیون نفر تقسیم شده است. در صورتی که این مبالغ اگر وارد بحث تولید و حمایت از تولیدکنندگان در شرایط فعلی کشور می‌شد، می‌توانست تا حدود زیادی مشکلات کشور را کاهش داده و از تورم موجود در کشور بکاهد.

آزادسازی به نفع چه کسی؟

اخیراً وزیر اقتصاد از احتمال آزادسازی عرضه سهام عدالت در بازار بورس سخن گفته است. اما ارزش این سهام چقدر است و چه تغییری در بازار ایجاد خواهد کرد؟ طبق گفته وزیر، هر برگ سهام عدالت که ارزش دفتری آن یک میلیون تومان است، تا ۳برابر این ارزش یعنی رقمی معادل ۳میلیون تومان می‌ارزد. با یک ضرب و تقسیم ساده، ارزش ۴۷ میلیون سهام عدالت به رقمی حدود ۱۴۱ هزار میلیارد تومان می‌رسد؛ یعنی معادل یک سوم بودجه عمومی کشور که رقم ۴۸۷ هزار میلیارد تومان است. و چیزی در حدود ۸درصد کل نقدینگی کشور که ۱,۷۰۰ هزار میلیارد تومان است.

جابجایی این حجم از نقدینگی تبعات فراوانی برای اقتصاد کشور دارد. از جمله:

۱- توزیع نامتقارن ثروت: آزادسازی سهام عدالت باعث خواهد شد فقرا سهام عدالت را به آسانی از دست بدهند و برخی دیگر یک‌شبه ثروتمند شوند.

۲- رواج دلالیسم: به دلیل اینکه بسیاری از افراد دارای سهام عدالت کد معامله گری بورس را ندارند، دلالان وارد کار شده و این سهام ها را خریده و سود آن را کسب می نمایند.

۳- حرکت بی منطق نقدینگی: آزادسازی سهام عدالت جابجایی عمده ای در نقدینگی کشور ایجاد می کند که می تواند بازارهای گوناگونی مانند دلار و طلا را با شوک همراه کرده و اثرات مخربی داشته باشد.

در پایان باید گفت آیا سهام عدالتی که برای کاهش فاصله فقیر و غنی در کشور راه اندازی شد، امروز به اهداف خود رسیده است یا خیر؟

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سهام عدالت بازار بورس بازار صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید رئیسی از عملکرد دولت

آفتاب‌‌نیوز :

عصر امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه رئیس جمهور در جمع مردم غرب تهران در امام زاده حسن گفت: یاد شهدای مناطق غرب تهران به ویژه منطقه ۱۷ را گرامی می‌دارم به جانبازان و خانواده ایثارگران ادای احترام می‌کنم.

وی افزود: منطقه ۱۷ و ۱۸ و این منطقه امام زاده، مردمانی متدین انقلابی و با بصیرت و برای تهران بزرگ خانواده‌های تاثیر گذاری هستند

رئیس جمهور گفت: یادمان نمی‌رود همواره این مناطق در دفاع مقدس در صف اصلی بودند و همواره یار انقلاب و یار رهبر فرزانه انقلاب بودند.

وی تصریح کرد: مردمان این منطقه تهران، مردمانی سخت کوش و همراه با انقلاب اسلامی بودند و بنده نسبت به همه مردم این مناطق ادای احترام می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: بنده دنبال این بودم که در یک فرصتی در جمع شما فرصت حضور پیدا کنم و حتما لازم بود در جمع مردم این منطقه عرض سلام و ادب داشته باشم.

رئیسی تاکید کرد: در این منطقه هستند چهره‌هایی که در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی و اقتصادی انسان‌های موثری بودند.

وی افزود: بنای دولت توجه به خداست و بندگی خدا و قانون خدا و باید و نباید‌های الهی در همه عرصه‌های زندگی است.

وی در ادامه گفت: نکته دوم آن چه در وصایای شهدا آمده اجرای عدالت است و آنچه از امکانات و زمینه‌ها در کشور وجود دارد بر اساس عدالت توضیع شود و از سال اول دولت گفتیم بودجه‌ای که به مجلس می‌خواهد داده شود بر مبنای عدالت در مناطق مختلف کشور باشد.

رئیسی تصریح کرد: ما باید در ۱۰ هزار روستا مسئله تنش آبی را حل می‌کردیم و امروز نیمی از میزانی که هدف گذاری شد حل شده است.

وی افزود: ما در تهران خاموشی‌های زیادی داشتیم و ما ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم و امروز با تولید برق ۸ هزار مگاواتاین موضوع، حل شده است.

وی در ادامه گفت: از مشکلات این مناطق و دیگر مناطق کشور مسئله مهم اشتعال بود که در برنامه ریزی دولت گفتیم باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد، اما بحمدالله ما از آن وعده‌ای که داده شد، عقب نیستیم و در خیلی از استان‌ها آمار بیکاری کاهشی شده و پنج درصد رسیده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این رابطه باید کار بسیار بشود و حتما باید کار‌هایی انجام داد که خانوادت‌های ما دغدغه بیکاری فرزندان شان نداشته باشند.

وی افزود: در موضوع مسکن، اگر یک میلیون مسکن ایجاد شود می‌تواند نیاز مردم را بر طرف کند، باید بگویم که قابل قیاس نیست میزان اراضی که به شهر‌های کشور ایجاد شده حدود صد برابر گذشته است و اعلام کردیم که ۲ میلیون ۴۰۰ هزار مسکن در حال ساخت وجود دارد برای این که آنچه در قانون آمده و نیاز کشور مرتفع بشود.

رئیسی در ادامه گفت: مسئله اقتصادی نیازی کشور است و رهبری فرزانه انقلاب هم این موضوع را اولویت کشور اعلام کردند و در همین دولت به گواه کارشناسان اقتصادی رشد نقدینگی کنترل شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی