Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- درحالي که قرار بود انتخابات رياست جمهوري نيجريه 16 فوريه برگزار شود، در اقدامي پيش‌بيني نشده، کميسيون انتخاباتي اين کشور تاريخ برگزاري انتخابات را به تعويق انداخت.
اين موضوع نه تنها بسياري از شهروندان اين کشور را نگران و خشمگين کرده، بلکه نامزدهاي دو حزب اصلي رقيب در انتخابات نيز ضمن محکوم کردن اين اقدام، هر يک ديگري را در ارتباط با تعويق انتخابات متهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتخابات رياست جمهوري در نيجريه درحالي به تعويق افتاد که "محمد بوهاري" رييس جمهوري کنوني اين کشور با پشتيباني حزب کنگره تمام ترقي خواهان "APC" حزب حاکم و "ابوبکر اکيتو" با حمايت حزب دموکراتيک مردم "PDP " دو نامزد اصلي اين انتخابات هستند.
اين نامزدها درحالي به رقابت با يکديگر مي‌پردازند که شائبه تقلب و عدم برگزاري سالم انتخابات از مدتها قبل دغدغه بسياري از شهروندان و احزاب نيجريه است، به ويژه نامزدي دوباره بوهاري سبب شده تا بسياري کميسيون انتخابات و حزب حامي وي را متهم به تقلب براي انتخاب دوباره بوهاري نمايند.
"اولوسگون اوباسانجو" Olusegun Obasanjo رييس جمهوري پيشين نيجريه با اشاره به اينکه بوهاري تلاش مي‌کند تا در انتخابات عمومي شانزدهم فوريه 2019 دومين بار به رياست جمهوري برسد، در نامه‌اي سرگشاده نوشت: درمورد بي‌طرفي و صلاحيت کميسيون ملي انتخابات کنوني در نيجريه براي برگزاري انتخاباتي عادلانه، آزاد و قابل اعتماد، ترديد است.
اکنون تعويق بي‌مقدمه برگزاري انتخابات به موضوع تقلب در انتخابات دامن زده است، هرچند که کميسيون انتخاباتي نيجريه پس از ساعاتي دليل تعويق انتخابات را مشکلات تدارکاتي اعلام کرد.
با اين حال هر دو حزب رقيب، از اين روند شاکي هستند و هر يک ديگري را متهم به اعمال نفوذ در کار کميسيون انتخاباتي مي‌کنند؛ به طوري که حزب حاکم از کميسيون انتخابات خواسته به حزب دموکراتيک خلق، فرصتي ندهد تا مردم را درگير بحران کنند و مقابل ابوبکر نامزد ديگر انتخابات نيز حزب حاکم را متهم کرد که دراثر نااميدي از شرايط کنوني هرکاري را براي جلوگيري از برگزاري انتخابات انجام مي‌دهند.
در همين حال، محمد بوهاري رئيس جمهوري نيجريه پس از اعلام تعويق زمان برگزاري انتخابات، مردم را به آرامش دعوت و با صدور بيانيه‌اي تاکيد کرد: "من تمامي مردم نيجريه را به خودداري از آشوب‌هاي مدني دعوت مي‌کنم و از آن‌ها مي‌خواهم صلح‌طلبي و ميهن‌پرستي خود را حفظ کرده و مراقب باشند که هيچ نيرويي و يا هيچ توطئه‌اي مانع توسعه دموکراتيک ما را متوقف نکند."
تنش‌هاي انتخاباتي در حالي در نيجريه افزايش يافته که اين کشور درگير ناامني، فعاليت‌هاي تروريستي گروه بوکوحرام، فساد، کمبود منابع غذا و شرايط بد اقتصادي است.
بوهاري وعده داده بود که امنيت را به نيجريه بازمي‌گرداند و گروه بوکوحرام را ريشه‌کن مي‌کند اما اکنون با پايان اين دوره رياست جمهوري وي، فعاليت‌هاي تروريستي همچنان چالش اصلي است.
در اين شرايط، کميسيون انتخاباتي نيجريه در تازه‌ترين اعلام خود، زمان جديد برگزاري انتخابات را 23 فوريه اعلام کرده است. اگرچه شهروندان نيجريه‌اي اميدوارند با برگزاري انتخابات و تغييرات حاصل از آن شرايط امنيتي، سياسي و اقتصادي در اين کشور بهبود يابد، اما به نظر مي رسد در شرايط کنوني برگزاري به موقع و سالم انتخابات خود يک دغدغه جدي جاي ترديد دارد.118/120
نويسنده: آتوسا دينياريان
کليدواژه انتخابات نيجريه

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟

به‌گزارش همشهری آنلاین، مروری بر رویدادهای جهانی نشان می‌دهد که حتی در حوزه اقتصاد نیز اغلب خبرها حول پاسخ نظامی قدرتمند ایران به رژیم صهیونیستی می‌چرخد. در چنین شرایطی برخی خبرها از افزایش فشارها از سوی نماینده‌های جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بر دولت این کشور برای افزایش تحریم‌های نفتی ایران حکایت دارد. بااین‌حال تحلیل‌گران بین‌المللی می‌گویند در شرایط فعلی افزایش تحریم‌های نفتی ایران می‌تواند منجر به رشد قیمت نفت و افزایش تورم در آمریکا شود و این چیزی نیست که جو بایدن به آن علاقه‌مند باشد؛ چراکه افزایش تورم می‌تواند به کاهش آرای رأی‌دهندگان آمریکا به نفع بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بینجامد که آبان‌ماه برگزار می‌شود. تحلیل‌گران غربی دیروز درهمین‌باره به رویترز گفتند که بعید است پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی باعث شود دولت بایدن اقدام چشمگیری علیه صادرات نفت ایران انجام دهد؛ زیرا نگران افزایش قیمت نفت است.

بیشتر بخوانید:

ایران پیشتاز افزایش تولید در اوپک

در رویدادی دیگر آمارها نشان می‌دهند که به‌دلیل افزایش تنش‌ها در خاورمیانه قیمت طلا و نفت تمایل زیادی به صعود پیدا کرده‌اند. تحلیل‌گران می‌گویند افزایش تنش‌ها می‌تواند قیمت طلا را به ۲۴۰۰دلار و نفت را به ۱۰۰دلار برساند.

همچنین در فضای اقتصاد جهان مشخص شد که آمریکا در حال قطع ارتباط شرکت‌های چینی با سایر کشورهاست و به‌تازگی فشارهای تازه‌ای را به امارات وارد کرده است. خبرگزاری بلومبرگ درهمین‌باره نوشت: یک شرکت اماراتی فعال در زمینه هوش مصنوعی در یک توافق پشت‌پرده با اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا توافق کرده است سرمایه‌گذاری در چین را قطع کند زیرا درغیراین‌صورت با تدابیر تنبیهی واشنگتن روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 845019 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها نفت قیمت نفت و گاز صادرات و واردات تحریم صادرات نفت

دیگر خبرها

  • به تعویق افتادن زمان آزمون استخدامی در استان تهران
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • اعلام زمان جدید برگزاری العین - الهلال
  • مشخص شدن کمیسیون‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی
  • اعضای کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شدند/ در انتظار برگزاری انتخابات
  • کمیسیون های فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • کمیسیون‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد