Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@23:01:48 GMT

گردانندگان سایت کودکان بهشت کلاهبردار بودند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۸۳۹۹

گردانندگان سایت کودکان بهشت کلاهبردار بودند

سرهنگ محمد اقبالی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: در پی چندین فقره شکایت مشابه به پلیس فتا استان البرز مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی افراد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این استان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با پیگیری های اطلاعاتی مشخص شد که افرادی در فضای مجازی یک شبکه
اینترنتی با نام «کودکان بهشت » راه اندازی کرده و برخی افراد از روی نا آگاهی و حس نوعدوستی مبالغی به حساب این شبکه واریز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اقبالی خاطرنشان کرد: درپی واریز این وجوه ، افراد کلاهبردار و گردانندگان شبکه مذکور نیز مبالغ دیگری از حساب شاکیان برداشت می کنند.
وی گفت: با پیگیری های اطلاعاتی پلیس فتا استان البرز پنج نفر از اعضای باند کلاهبرداری شبکه جعلی اینترنتی «کودکان بهشت» در تهران ، البرز و مناطق دیگر کشور دستگیر شدند.
اقبالی افزود: در بررسی های بیشتر مشخص شد که این افراد اطلاعات کارت های بانکی کاربران را با ایجاد یک سایت جعلی تحت عنوان کمک به کودکان بی بضاعت دریافت و پس ازمدتی اقدام به خالی کردن حساب های بانکی آن ها می کردند.
وی بدون اشاره به میزان مبلغ کلاهبرداری متهمان بیان داشت: تاکنون 100 شاکی این پرونده شناسایی و پیگیری برای شناسایی دیگر شکات نیز ادامه دارد.
رئیس پلیس فتا البرز از هموطنان خواست، چنانچه با این شیوه مورد کلاهبرداری اینترنتی قرارگرفته اند به پلیس فتا استان البرز یا استان محل سکونت مراجعه کنند.
** کلاهبرداران فروش خودرو ارزان قیمت به دام افتادند
رئیس پلیس فتا البرز دربخش دیگری ازسخنان خود ازدستگیری اعضای باند کلاهبرداری تحت عنوان فروش «خودرو ارزان قیمت » در این استان خبرداد و گفت: این افراد با تبلیغات کاذب در فضای مجازی به فریب کاربران و خریداران خودرو می پرداختند.
اقبالی افزود: این افراد در قالب «استارت آپ » و انتشار آگهی فروش خودرو مدل بالا زیر قیمت بازار، خریداران را به پرداخت مبالغی تحت عنوان بیعانه 50 میلیون تا 100 میلیون ریالی و وعده تحویل خودرو در 48 ساعت بعد ترغیب می کردند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 25 شاکی دراین زمینه شناسایی و چهارمتهم دستگیر شده اند که پرونده برای شناسایی شکات احتمالی دیگر باز است .
اقبالی یادآور شد که این کلاهبرداران با اجاره کارت های بانکی افراد بی بضاعت، طعمه ها به پرداخت وجوه به این حساب ها ترغیب کرده تا ردی ازخود به جا نگذارند.
رئیس پلیس فتا استان البرز به مردم هشدار داد با توجه به نزدیکی پایان سال و افزایش خریدهای نوروزی برای خرید های اینترنتی ازسایت های معتبر و اصلی استفاده کنند.
2098/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان البرز خودرو دستور کار پلیس رئیس پلیس کودکان جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد

به گزارش خبرنگار مهر، زینب داوودی ظهر پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه ۲۱۱ سوادآموز استان مورد تشویق قرار گرفتند، ابراز داشت: به حساب این افراد پاداش باسوادی واریز شده است.

وی ضمن بیان اینکه این تعداد از سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۱ باسواد شدند، افزود: افرادی که تو این بازه باسواد شده و از پاداش جا ماندند به واحدهای سوادآموزی شهرستان یا مناطق خود مراجعه کنند.

معاون سواد آموزی استان سمنان ضمن بیان اینکه واجدان شرایط می‌توانند کد ملی خود را نیز به شماره ۱۰۰۰۸۸۹۹ ارسال کنند، ابراز داشت: بعد از انجام مراحل اداری پاداش باسوادی به حساب جا ماندگان واریز خواهد شد.

یغمایی ضمن بیان اینکه میانگین سنی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال بوده است، تصریح کرد: نداشتن شبا بانکی و مسدود بودن حساب از جمله مواردی که باعث عدم دریافت پاداش باسوادی شده است.

وی افزود: طبق مصوبه هیئت وزیران سال ۹۳ سازمان سوادآموزی باید ۲۰ درصد سرانه هزینه تمام شده در دوره سوادآموزی را به عنوان پاداش پرداخت کند که این مهم دست پیگیری است.

کد خبر 6088509

دیگر خبرها

  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد