Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-16@21:39:34 GMT

قیمت لوازم خانگی متناسب با نرخ ارز تعدیل شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۸۴۰۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت  با انتقاد از افزایش قیمت لوازم خانگی، گفت: نحوه عرضه و تقاضا مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت لوازم خانگی است؛ از آنجایی که واردات این محصولات و توان کشور برای تامین ارز در ماه‌های گذشته کاهش پیدا کرد عرضه لوازم خانگی در بازار نیز به همان نسبت کم شد در نتیجه قیمت‌ها، افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: تولیدکنندگان لوازم خانگی مشکلات خاصی دارند؛ در حال حاضر 25 درصد سود بانکی برای تسهیلات دریافتی می‌پردازند و برای واردات مواد اولیه نیز ناچارند 8 درصد تعرفه بپردازند. بنابراین تولیدکنندگان لوازم خانگی 35 درصد از وارد کننده یا قاچاقچیان این محصولات عقب تر هستند.

تنها 30 درصد ظرفیت کارخانه‌های تولیدکننده لوازم خانگی فعال هستند

وی با اشاره به راهکارهای کاهش قیمت لوزام خانگی، خاطرنشان کرد: اگر میزان تولید کالاها افزایش پیدا کند و کارخانه‌ها از حداکثر توان تولید خود استفاده کنند قیمت‌های لوازم خانگی تاحدودی در بازار کاهش پیدا می‌کند. در حال حاضر این کارخانه‌ها تنها با 30 درصد ظرفیت خود و در یک شیفت فعالیت می‌کنند چراکه از یک سو نقدینگی آنها کم است و از سوی دیگر واردات مواد اولیه به ارز نیاز دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برای ایجاد رونق در تولیدات داخلی باید بهره بانکی کاهش پیدا کند، ادامه داد: در صورتی که پول‌های مردم به جای سپرده‌گذاری در بانک‌ها به سمت تولید سوق داده شود تا حدودی می‌توان از یک سو زمینه واردات مواد اولیه و تامین نقدینگی کارخانه‌ها را فراهم کرد و از سوی دیگر باعث افزایش و کاهش قیمت‌ها کاهش شد.

در صورتی که با مدیریت علمی عرضه و تقاضای لوازم خانگی در بازار تعدیل شود و با متخلفان و گران فروشان لوازم خانکی برخورد شود می‌توان تاحدودی منتظر کاهش قیمت‌ها در این حوزه بود

افزایش تولید داخلی کاهش در گرو کاهش بهره بانکی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: در حال حاضر تولید در داخل با توجه به محدودیت واردات مواد اولیه، ثبت سفارش و... کم است به همین دلیل علیرغم کاهش نرخ دلار، قیمت لوازم خانگی کاهش پیدا نکرده است؛ تنها راه برای رونق تولید داخلی و کاهش قیمت محصولات کاهش سودبانکی است. تحقق این امر به جراحی اقتصادی نیاز دارد.

منصوری اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت صنایع محدود شده و در پی آن عرضه کالا نیز کاسته شد. در صورتی که با مدیریت علمی عرضه و تقاضای لوازم خانگی در بازار تعدیل شود و با متخلفان و گران فروشان لوازم خانکی برخورد شود می‌توان تاحدودی منتظر کاهش قیمت‌ها در این حوزه بود.

قیمت لوازم خانگی متناسب با نرخ ارز کاهش یابد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید متناسب با کاهش نرخ ارز قیمت لوازم خانگی نیز کمتر شود، ادامه داد: برخی با خرید و احتکار لوازم خانگی میزان عرضه محصولات را در بازار  کنترل کرده و قیمت‌ها را تعیین می‌کنند دستگاه‌های مسئول باید با این متخلفان برخورد کند./

پایان پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با تاکید بر اینکه اکنون فقط کالا‌های قاچاق این بازار به صورت دلاری به فروش می‌رسند، گفت: عده‌ای با برجسته کردن این مسئله در شرایط فعلی، به دنبال بر هم زدن نظم بازار هستند.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «اکبر پازوکی» رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران  در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت بازار امین حضور اظهار کرد: در حال حاضر بازار لوازم خانگی در رکود به سر می‌برد و با روش‌های فروشی که فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی در طول ماه‌های اخیر اتخاذ کرده‌اند، این مسئله نسبت به گذشته از شدت بیشتری برخوردار شده است.


رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران تاکید کرد: هیچ یک از محصولات ایرانی به صورت دلاری خرید و فروش نمی‌شود، بلکه موضوع فقط مختص به لوازم خانگی قاچاق است. در حال حاضر برخی از مردم پول کافی برای خرید یک ماشین لباسشویی ایرانی را هم ندارند، آن وقت چگونه می‌توانند با دلار خرید کنند؟


وی تصریح کرد: این خبر در واقع یک هجمه و یا فضاسازی علیه شرایط اقتصاد کشور در زمان اوج تنش‌های سیاسی بین ایران و رژیم صهیونیستی است. اکنون بازار لوازم خانگی در شرایط آرامی به سر می‌برد، اما عده‌ای با برجسته کردن این مسئله به دنبال بر هم زدن نظم بازار هستند.


سیگنال گرانی لوازم خانگی از سوی سرا‌ها


پازوکی در ادامه نسبت به تبلیغات فروش برخی از کالا‌ها توسط تعدادی از فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی انتقاد کرد و درباره آن توضیح داد: اکنون بعضی از این فروشگاه‌ها مدعی هستند که مصرف‌کنندگان می‌توانند در سال جاری برخی اقلام را به قیمت سال قبل خود خریداری کنند.


رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران خاطرنشان کرد: چنین تبلیغی این پیام را به مصرف‌کنندگان مخابره می‌کند درصورت افزایش قیمت لوازم خانگی در سال جدید، کالا‌های خود را با قیمت پارسال محاسبه و عرضه می‌کند. در چنین شرایطی بعضی از رسانه‌ها هم در سطح بازار موضوعاتی مانند دلاری فروش لوازم خانگی را بلد می‌کنند.


وی همچنین درباره آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت اتحادیه لوازم خانگی از رویه ضد رقابتی فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی اظهار کرد: این موضوع همچنان در حال بررسی است، اما نکته جالب این است که مرکز ملی رقابت برای ادامه رسیدگی به آن از اتحادیه لوازم خانگی مدارک بیشتری را درخواست کرده است.


پازوکی در پایان گفت: در حال حاضر شبکه بانکی بخشی از تسهیلات خود را برای خرید اقساطی کالا‌های این فروشگاه‌ها اختصاص داده؛ لذا مدارک درخواست شده از سوی شورای رقابت باید از سوی بانک مرکزی ارائه شود نه اتحادیه لوازم خانگی.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: لوازم خانگی ، کالای قاچاق ، امین حضور ، شورای رقابت ، پازوکی ، لوازم خانگی قاچاق لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T93

دیگر خبرها

  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد
  • تعدیل بیش‌ از ۱۰ درصد از کارمندان تسلا توسط ایلان ماسک
  • کشف انبار لوازم‌خانگی ۱۲ میلیاردی قاچاق در خرم‌آباد
  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیاردی قاچاق در خرم آباد
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در حاجی آباد
  • بالا رفتن قیمت جوجه یکروزه در بازار/ قیمت ها را تعدیل کنید
  • شغل‌های فنی که با هوش مصنوعی از بین نمی‌روند
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم