Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: تاکنون هفت هزار و 366 نفر از خدمات طرح کاروان سلامت این جمعیت بهره مند شدند.

مهدی ولی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد از خدمات درمانی، آموزشی و معیشتی طرح کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان گیلان در گرامیداشت دهه مبارک فجر امسال بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: طرح کاروان سلامت در روستاهای کم برخوردار از ابتدای بهمن به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان به اجرا درآمد که اجرای این طرح به دلیل استقبال زیاد ساکنان مناطق روستایی در برخورداری از خدمات رایگان پزشکی و آموزشی ادامه دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: پزشکان و کارشناسان در این طرح به ساکنان خدماتی از قبیل ویزیت رایگان، مشاوره روانشناسی، تجویز داروی رایگان، بهداشت محیط و مشاوره بهداشتی ارائه دادند.
وی با بیان این که در اجرای طرح کاروان سلامت، بیش از 540 میلیون ریال داروی رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت، اضافه کرد: در طرح کاروان سلامت خدمات درمانی و پزشکی و مشاوره که با حضور یکصد و 43 پزشک عمومی، متخصص ، دندانپزشک و پیراپزشک اجرا شد، 546 میلیون و 270 هزار ریال با تجویز پزشکان در اختیار بیماران قرار گرفت.
وی اظهار داشت: اجرای طرح نیابت، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری دوره آموزش همگانی، کمک های اولیه، اجرای طرح پیمان (پیشگیری از اعتیاد) برای نوجوانان روستا و فضای دوستدار کودک برای مقاطع متوسطه اول و دوم ، راهنمایی، ابتدایی و پیش دبستانی و ایفای نقش تیم سحر برای تمامی دانش آموزان مدارس ، تهیه لباس برای دانش آموزان، اسباب بازی برای کودکان و اهدای لوازم بهداشتی از دیگر فعالیت های در اجرای این طرح بود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح، علاوه بر پزشکان، 14 سمن،
یکصد و 72 عضو جوان، 35 مربی امداد و کمک های اولیه، 39 نفر از تیم درمان اضطراری با حضور در 21 روستا خدمات مشاوره ای، آموزشی، درمانی و حمایتی انجام دادند.
بر اساس آخرین آمار، بیش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بیش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می کنند.
7286/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر كاروان سلامت گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، سیدمحمد مهدی سجادی با اشاره به ادامه عملیات امدادرسانی در سیلاب جنوب استان گفت: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون، ۱۱ شهرستان سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، سرباز، کنارک، میرجاوه، زاهدان، خاش و مهرستان شامل ۶۷ روستا تحت تأثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت ۳۰۸ نیروی عملیاتی کادر و داوطلب در قالب ۶۰ تیم با بکارگیری ۶۰ خودروی امدادی در عملیات‌ها مشارکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: امدادگران به هزار و ۲۱۲ خانوار شامل پنج هزار و ۱۲۰ نفر امدادرسانی کردند و هزار و ۳۹ نفر اسکان داده شدند.

سجادی با اشاره به توزیع اقلام اضطراری میان خانواده‌های تحت تأثیر آبگرفتگی اظهار کرد: ۴۴۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، هزار و ۴۵۸ تخته پتو، ۷۵۸ تخته موکت، ۲۱۶ دستگاه چادر امدادی، ۱۳ شعله والور و دو هزار و ۴۹۰ کیلو نایلون پوششی توزیع شده است.

وی در پایان گفت: امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6082256

دیگر خبرها

  • هلال احمر به ۱۱ هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی کرد
  • ۹ مصدوم در واژگونی یک پیکان
  • پرداخت بیش از ۳۹ میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی به نیازمندان
  • امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری