Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل که در جلسه بررسی طرح جامعه سلامت در محل استانداری اردبیل سخن می‌گفت افزود: این پزشکان برای طی دوره ۶ ماهه پزشک آب درمانی سلامت به ترکیه اعزام می‌شوند، و پس از اتمام دوره در مراکز آب درمانی استان در راستای برنامه‌های توسعه گردشگری مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مجتمع‌های آبدرمانی مدرن استان و پزشکان از این طرح استقبال کرده اند و پیش بینی‌های لازم در این خصوص انجام گرفته است.

استاندار اردبیل از تدوین برنامه جامع عملیاتی سلامت در استان خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت کاهش بیماری‌های غیر واگیر از قبیل: فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی و فرهنگ‌سازی ارتقای شاخص‌های سلامت در استان در دست مطالعه و انجام است و نقش هر یک از دستگاه‌ها در این برنامه جامع مشخص شده است.

بهنام جو با اشاره به برخی آمار‌های نگران کننده در خصوص افزایش دیابت، فشار خون، چاقی وزن و تغذیه نامناسب در استان بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما و فضای مجازی در فرهنگ سازی سبک صحیح زندگی تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش استان نیز با ۲۲۰ هزار نفر دانش‌آموز می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای سطح سلامت جامعه با آموزش‌های لازم ایفا کند چرا که اگر دانش آموزان آموزش داده شوند این آگاهی‌ها و آموزش‌ها به خانواده‌ها نیز تسری می‌یابد.

وی از هدف گذاری و برنامه ریزی ایجاد ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی جدید در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تا چهار سال آینده با تحقق بخشی از برنامه‌های سلامت و درمانی استان مشکلات این بخش کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ح

ایجاد ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی جدید در استان اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پزشک آبدرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان پزشکی و سلامت در محلات شرق تهران

ویژه برنامه های هفته ملی سلامت با شعار"خانواده و مردمی‌سازی سلامت ـ حال خوب ساختنی است" در هفته اول اردیبهشت ماه (۱ لغایت ۷ اردیبهشت) در محلات منطقه ۱۳ برگزار می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدهادی علی‌احمدی؛ شهردار منطقه 13 شهر تهران، سلامت را از شاخصه‌های مهم برشمرد که برای اجتماع و شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است و افزود: این مقوله، برای یک زندگی موفق و سرشار از اثر بخشی و تندرستی از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و در این راستا، همزمان با هفته سلامت و با توجه به شعار این هفته، خدمات رایگان پزشکی و سلامت در محدوده محلات منطقه13 ارائه می‌شود.

وی به برپایی ایستگاه حال خوب در مسیرهای پر تردد نواحی چهارگانه اشاره کرد و اظهار کرد: این ایستگاه‌ها با ارائه خدمات غربالگری در بوستان‌های پیروزی، خیام و فلکه دوم نیروی هوایی و میدان تره‌بار پیروزی از ساعت 8 صبح تا 14 بعد از ظهر با مشارکت ستاد بحران، نواحی چهارگانه و مرکز بهداشت شرق تهران پذیرای شهروندان در هفته سلامت است.

شهردار منطقه13 با بیان اینکه زنگ سلامت در اولین روز این هفته با عنوان روز«سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی» در یکی از مدارس نواخته شد، اظهار کرد: رقابت‌ها و مسابقاتی نیز پیرامون موضوعات بهداشتی و سلامتی با مشارکت اداره آموزش‌های شهروندی در 13 مدرسه منتخب برگزار و فراموز سیار نیز در دو مدرسه محلات کم‌برخودار مستقر و به اجرای برنامه می‌پردازد.

سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد

به گفته وی، اردوهای جهادی ویژه خانواده‌های کم‌برخوردار با حضور پزشکان متخصص و همکاری دانشگاه شهید بهشتی و اداره کل سلامت شهرداری تهران برگزار می‌شود.

محمدهادی علی‌احمدی، برگزاری همایش و جشنی نیز با عنوان حال خوب سالمندی در مجتمع کوثر، برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس، مساجد و سرای محلات، برپایی میزهای خدمت در نواحی چهارگانه و درمانگاه رستم‌پور، پویش اهدای خون اهدای زندگی در فلکه دوم نیروی هوایی، مراسم پیاده‌روی خانوادگی در بوستان جنگلی سرخه حصار با مشارکت هیئت جنوب شرق تهران، تورهای گردشگری ویژه سالمندان و معلولان، تقدیر از بیماران خاص بیمارستان، مسئولین خانه‌های سلامت و فعالان عرصه سلامت، مسابقات ویژه معلولان، جشنواره غذای سالم، رویداد مثبت100 و سنجش و اندازه‌گیری شاخص توده بدنی در ایستگاه ورزش با مشارکت اداره ورزش و برنامه‌های خلاقانه در حوزه فرزندآوری و جمعیت توسط خانه‌های سلامت از جمله برنامه‌های سلامت محور منطقه13 در هفته سلامت اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و سلامت در محلات شرق تهران
  • اجرای طرح سواد سلامت در میان عشایر چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقا سواد سلامت در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تعداد دندان‌پزشکان، بهبود شاخص‌های دهان و دندان را در پی ندارد
  • ۴۰۰ برنامه طی هفته سلامت در زنجان اجرا می شود
  • برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • سلامت خانواده و جوانی جمعیت مورد تاکید قرار گرفت
  • ۱۳۵۰ گواهی سلامت ورزشکاران در اردبیل صادر شده است