Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات مدیره شرکت آریا ترانسفو شرق خواستار حمایت بیشتر از واحدها تولیدی شد و گفت: در این شرایط جای خالی قوانین و مستندات قانونی برای حمایت از تولیدکنندگان به شدت خالی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، فرج الله معماری رئیس هیات مدیره شرکت آریا ترانسفو شرق در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه سرمایه در گردش کاهش پیدا کرده است گفت: با افزایش قیمت ارز سرمایه در گردش به یک بیستم کاهش پیدا کرده و به دنبال آن تولید هم کاهش پیدا می کند و مسئولان باید فکری به حال آن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معماری با بیان اینکه حل مشکلات فعلی باید فراتر از گفتار درمانی باشد تصریح کرد: واحدهای تولید واقعا در فشارند و باید فکری به حال این وضعیت کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز در شرایط خاصی قرار داریم عنوان کرد: بودجه ای که برای سال 98 پیش بینی شده، 80 درصد آن به هزینه های جاری اختصاص پیدا کرده و بنا به گفته رهبری نیاز به اصلاح ساختاری دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان اضافه کرد: همه ما روزگاری شیرینی ایام مملکت را لمس کرده و بهره برده ایم، در شرایط سخت و دشوارفعلی نیز باید همراه باشیم، روزگاری جنگ نظامی و تحمیلی را تجربه کردیم و امروز نیز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم.

معماری خواستار حمایت بیشتر از تولیدکنندگان شد و افزود: توانایی ها محدود است و سیستم حمایتی مناسبی نیز وجود ندارد. فرقی هم بین واحدهای کوچک و بزرگ نیست و چه بسا برخی واحدهای کوچک زیر فشار بیشتری بوده اند.

وی با تقدیر از پاسخگویی و همراهی مدیران ارشد استان گفت: خوشبختانه استاندار سمنان و معاونین وی و همچنین دادستان استان همواره با تولیدکنندگان همراه بوده اند و ازین جهت مشکلی نداریم.

رئیس هیات مدیره شرکت آریا ترانسفو شرق با بیان اینکه مشکلات ارزی از مهمترین مسائل تولیدکنندگان است عنوان کرد: باوجود این شرایط جای خالی قوانین و مستندات قانونی برای حمایت از تولیدکنندگان به شدت خالی است و باعث آسیب پذیری واحدها می شود و خواست دشمن نیز آسیب دیدن تولید داخلی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سید امیر برهانی نائینی در جلسه‌ای که با حضور محمد مجید فولادگر، معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی بابائی دبیر کارگروه ملی صنعت دانش بنیان و همچنین مدیران ارشد تعدادی از شرکت‌های صادراتی دانش بنیان با هدف آشنایی بیشتر با خدمات حمایتی صندوق برگزار شد ضمن تشریح خدمات متنوع بیمه‌ای و تضمینی صندوق ، از بسته حمایتی جدید ویژه صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی کرد.   مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات افزود : بر اساس تاکیدات مقام عالی وزارت و با تصویب هیات مدیره صندوق مبنی بر حمایت همه جانبه از صادرات شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها می‌توانند با بهره‌برداری از خدمات تضمینی صندوق به توسعه عملکرد صادراتی خود مبادرت کنند. وی با اشاره به امکان تضمین تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی در سیستم بانکی کشور با حداقل وثایق نوع اول، گفت : در همین راستا، صدور ضمانت‌نامه اعتباری برای شرکت‌های دانش بنیان، به صورت کاهش حداکثر ۱۰ درصدی از حداقل وثایق نوع اول در هر گروه اعتباری خواهد بود. به این صورت، وثایق نوع اول برای شرکت‌های دانش بنیان واقع در گروه‌های اعتباری A و B، صفر در نظر گرفته خواهد شد.   برهانی نائینی تاکید کرد: همچنین در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صادراتی که از ظرفیت شرکت‌های امین استفاده می‌کنند، صندوق ضمانت صادرات ایران به پوشش اعتباری خریداران خارجی برای شرکت‌های فوق اقدام خواهد کرد.   مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی بانک‌ها و ضرورت استفاده از سایر ابزار‌ها و روش‌های نوین تامین مالی، شرکت‌های صادراتی دانش بنیان می‌توانند با استفاده از ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات ایران و از طریق صندوق‌های تامین کننده مالی (crowd funds) بخشی از سرمایه ثابت مورد نیاز برای پروژه‌های صادرات محور خود را تامین کنند. ترکیب وثایق و تسهیل فرآیند صدور در این حوزه نیز با حداکثر ظرفیت حمایتی صندوق (با حداکثر ۳۰ درصد وثیقه) محقق خواهد شد. فولادگر، معاون وزیر صمت هم ضمن تبیین اهمیت صادرات محصولات دانش بنیان، این حوزه را پیشران سیاست‌های اصلی وزارت صمت جهت توسعه صنعتی معرفی کرد و گفت : رویکرد محوری وزیر با توجه به سوابق علمی و تجربی وی، اهتمام به صادرات محصولات دانش بنیان است. انتظار می‌رود با بسته جدید حمایتی در نظر گرفته شده از سوی صندوق، گام مهمی در جهت توسعه صادرات محصولات دانش بنیان برداشته شود.

دیگر خبرها

  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • مهدی تارتار: هیچ حمایتی نمی‌شویم و حتی زمین تمرین هم نداریم!
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی