Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ مسعود مختاری با اشاره به لزوم بهره گیری از سیستم حمل و نقل هوشمند در سطح شهر، اظهار داشت: در سالهای اخیر رشد روز افزون جمعیت و  به تبع آن افزایش وسایل نقلیه، مسائل و مشکلات حمل و نقلی از قبیل آلودگیهای زیست محیطی، کاهش منابع انرژی، افزایش خسارتهای مادی و معنوی ناشی از سوانح و تصادفات، مشکلات نظارت و مدیریت در حمل و نقل شهری، افزایش زمانهای تلف شده و غیره را به یکی از دغدغه های جدی شهرها تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار قدس افزود: در همین راستا یکی از راهکارهای کارآمد و ارزشمند که در زمینه مشکلات حمل و نقلی مطرح می گردد، هوشمندسازی سیستم حمل و نقل(ITS) می باشد که از مهمترین مزایای استفاده از این سیستم های هوشمند در زمینه حمل و نقلی می توان به افزایش کارایی حرکت و جابجایی کالا و مسافر، کاهش تراکم ترافیک، افزایش توان مطالعاتی و مدیریتی ساختارهای حمل و نقل، افزایش ایمنی، کاهش هزینه های عملیاتی و عوارض زیست محیطی و مصرف سوخت اشاره کرد.

وی در ادامه بیان داشت: خوشبختانه با اجرای زیرساخت فیبر نوری بر اساس تجهیزات میکرو داکت و میکرو فیبر در مسیر بلوارهای انقلاب، شهید کلهر، جمهوری و تولیدگران اولین قدم در ایجاد شهر هوشمند برداشته شده است.

شهردار قدس، تصریح کرد: عملیات اجرایی در مسیرهای فاقد فیبر نوری نیز در سه فاز، فاز یک در محدوده مرکزی و شمال و جنوب مرکز به طول تقریبی5000 متر در 4 مسیر، فاز دوم در محدوده غربی به طول تقریبی11000 متر در 5 مسیر و فاز سوم در محدوده شرقی به طول تقریبی 6000 متر در 7 مسیر تعریف شده است که عملیات اجرایی آن با انتخاب پیمانکار حائز صلاحیت از سال 98 شروع خواهد شد.

وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد و افزود: در طرح نهائی کنترل ترافیکی شهر قدس، ثبت تخلفات رانندگی، ثبت پلاک خودروهای در حال حرکت جهت شناسائی خودروهای سرقت شده و یا فاقد معاینه فنی(در صورت برقراری ارتباط با بانکهای اطلاعاتی نیروی انتظامی و پلیس راهور و ستاد معاینه فنی خودرو)، کنترل تخلف در تقاطع ها، هوشمندسازی چراغ های راهنمائی، سرعت غیر مجاز، و در صورت نیاز ورود به محدوده های ترافیکی غیر مجاز در نظر گرفته شده است که امیدواریم با همکاری شهروندان و دستگاه های اجرایی و تکمیل ورودیهای اسماعیل آباد و فتح، شاهد کاهش بار ترافیکی و معضلات آن در سطح شهر باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی حمل و نقل دوربین رشد فیبر نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

تفاهم نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید.

تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTX) را مهدی بهترین شهردار بیرجند و محمدحسن شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری امضا کردند.

براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا شده و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید

فیبر نوری به روستا‌ها می‌رسد

اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقاء کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل در این آیین گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که طرح فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

او افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

بهترین شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد؛ اگرچه سیما و منظر شهری مخدوش می‌شود، اما همه توان خود را در زمینه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دیلم
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان
  • بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند