Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین گرفتار هزینه پایدار شده و در حال پرداخت روزانه بین 200 تا 250 میلیون تومان فقط سود مضاعف وام‌های دریافتی است.

محسن حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: بودجه مانند کیف پول و مسیر حرکت است، هر کسی بخواهد بودجه پیش‌بینی کند و یا کسانی که با فرایند بودجه‌نویسی سر و کار دارند طبیعی است سعی می‌کنند بودجه خود را چاق‌تر بنویسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهم این است بودجه‌ای که نوشته می‌شود با نیازهایی که امروز در شهر وجود دارد، همخوانی داشته باشد؛ اگر این اتفاق بیفتد، بودجه خوب است وگرنه بودجه بد است.

عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: شهرداری که بیش از 40 درصد از بودجه آن از سایر منابع است و می‌تواند 6 طبقه اصلی مجموعه عملکردی شهرداری را تحت شعاع قرار دهد، باید گفت که جریان حرکتی این موضوع جریان تحت سوال است، اگر می‌گفتیم 15 درصد از بودجه از سایر منابع باشد، قابل قبول بود اما  41 درصد از سایر منابع جریان خاصی است.

حق‌شناس اضافه کرد: زمانی که سایر منابع محقق نمی‌شود با انبوهی از پروژه‌های نیمه تمام و زخمی مواجه خواهیم شد، بلایی که امروز بر سر قزوین آمده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز با انبوهی از پروژه‌های نیمه تمام و زخمی و هزینه‌های تصاعدی بالارفته‌ در شهر قزوین مواجه هستیم که این پروژه‌ها را نتوانستیم به سرانجام برسانیم و هر روز بابت نگهداشت، کنترل و پیشرفت پروژه‌ها، هزینه‌های مضاعف پرداخت کنیم؛ این مشکل به نگاهی که آن زمان به بودجه شهرداری قزوین شده، بازمی‌گردد چرا که باید بودجه دقیق‌تر دیده می‌شد و حباب‌ها کنار گذاشته می‌شد.

 بودجه باید بتواند گره‌های اصلی را باز کند

این عضو شورای شهر قزوین با ذکر اینکه بودجه باید بتواند گره‌های اصلی را باز کند، تصریح کرد: شهرداری‌ها دنبال درآمد پایدار هستند اما شهرداری قزوین گرفتار پرداخت هزینه پایدار شده و در حال پرداخت روزانه بین 200 تا 250 میلیون تومان فقط سود مضاعف وام‌های دریافتی است و از اصل وام و سود آن کاسته نمی‌شود و بهره وام پرداخت می‌شود.

حق‌شناس بر ضرورت مهندسی جدی بر بودجه 98 شهرداری قزوین افزود: آن قدر باید هنر، جرأت و شهامت داشته باشیم که بتوانیم سوراخ بزرگ ایجاد شده در ته کیسه شهرداری و همه داشته‌هایی را که در مسیر از شهرداری می‌گیرد، را بگیریم.

وی ادامه داد: در صورت تحقق موضوع مذکور، حجم پروژه‌های عمرانی کم می‌شود و مردم متوجه می‌شوند که یک مشکل بزرگتر را حل کرده‌ایم.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 پول درآمد شورای شهر شهرداری جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: دولت فدرال هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت می‌کند

فروریختن پل فرانسیس اسکات در شهر بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا پس از برخورد یک کشتی باری، یکی از نادرترین حوادث در تاریخ ایالات متحده به حساب می‌آید. با این حال، دولت محلی اکنون برای بازسازی این پل چشم به کمک‌های دولت فدرال آمریکا دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین واکنش به حادثه رخ داده در بالتیمور، متعهد شد دولت فدرال هزینه کامل بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت خواهد کرد. 

وی پیش از عزیمت به کارولینای شمالی در کاخ سفید خطاب به رسانه‌ها گفت: تصمیم من این است که هزینه بازسازی کامل این پل از سوی دولت پرداخت شود و انتظار دارم که کنگره نیز از تصمیم ما حمایت کند. 

اکنون تیم‌های جستجو در حال تلاش برای یافتن افرادی هستند که در پی این حادثه به رودخانه سقوط کرده اند. تیم‌های نجات تاکنون ۲ تن را از آب زنده بیرون کشیده اند که یکی از آنها در بیمارستان بستری شده است. با این حال، این احتمال وجود دارد که افراد بیشتری در آب باشند. 

بایدن در این باره گفت: من به خوبی می‌دانم که در چنین شرایطی هر دقیقه همانند یک عمر است. اولویت نخست ما در حال حاضر ادامه عملیات امداد و نجات و جستجوی مفقود شدگان این حادثه است. این یک حادثه وحشتناک بود. 

وی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه در این حادثه کشتی مقصر بوده و شرکت کشتی رانی صاحب آن باید هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را بدهد، گفت: این مسئله می‌تواند درست باشد، اما ما نمی‌توانیم منتظر روند‌های حقوقی مربوط به این مسئله بمانیم. دولت فدرال هزینه بازسازی این پل را پرداخته و آن را بار دیگر بازگشایی خواهد کرد. 

پل فرانسیس اسکات یکی از شلوغ‌ترین پل‌های منطقه شرقی آمریکا است که نیویورک و واشنگتن را به هم متصل می‌کند. سالانه ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو از روی این پل تردد می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۲۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای تجهیز منابع در سال ۱۴۰۲
  • سال ۱۴۰۳ موعد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدیریت شهری است
  • بودجه 500 میلیون پوندی منچسترسیتی در قوانین جدید لیگ برتر انگلیس
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • ابتکار رومانی در راستای اقتصاد پایدار سبز
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • بایدن: دولت فدرال هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت می‌کند