Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:13:54 GMT

حمایت از صنایع دستی شیراز با خرید تولیدات صنعتگران

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۹۰۰۴

حمایت از صنایع دستی شیراز با خرید تولیدات صنعتگران

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز تاکید دارد که یکی از راهکارهای عملی حمایت از صنایع دستی و صنعتگران این عرصه، خرید تولیدات آنها توسط شهرداری و مجموعه‌های دولتی است.

‌به گزارش ایسنا، سیروس پاک فطرت در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی جمعی از بانوان کارآفرین شیرازی، به خبرنگاران گفت: خرید صنایع دستی تولید شده توسط صنعتگران هنرمند شیرازی، موضوع مهمی است که باید در برنامه شهرداری، شورا و تمام نهادها و داویر دولتی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به نمایشگاه برپا شده در فرهنگسرای مشتاق شیراز، گفت: در این نمایشگاه کارهای جدید ارائه شده بود و شرکت‌کنندگان نیز بسیار هنرمندانه، با ظرافت، با کیفیت و با قیمت مناسب محصولات خود را به نمایش گذاشته بودند.

پاک فطرت با بیان اینکه برخی از این کارآفرینان خودسرپرست و بی‌سرپرست هستند که در منزل اقدام به تولید می‌کنند و باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند، افزود: می‌توان هنرهای دستی این افراد را خریداری و در محافل و مجالس که قرار است هدیه‌ای داده شود، مورد استفاده قرار گیرد.

عضو شورای شهر شیراز گفت: باید در فصول مختلف و یا مناسبت‌ها، غرفه‌هایی در سطح شهر برپا شود و این غرفه‌ها نیز در اختیار این کار آفرینان به ویژه اقشار کم درآمد قرار گیرد تا به ارائه محصول خود بپردازند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شیراز با بیان اینکه همچنین معتقدیم باید فضاهایی را در اختیار کارآفرینان قرار داد تا عرضه محصولات را داشته و نسبت به فروش اقدام کنند، خاطرنشان کرد: تمام فرهنگسراهای شهرداری آماده است تا نمایشگاه‌هایی برپا کند تا کارآفرینان نسبت به نمایش گذاشتن محصول خود اقدام کنند.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز گفت: باید آموزش‌ها را در فرهنگسراها به سمتی ببریم که بتواند در ایجاد مشاغل خانگی شهروندان به ویژه بانوان تأثیرگذار باشد.

ابراهیم گشتاسبی‌راد افزود: برنامه سازمان فرهنگی شهرداری این است که یکی از فرهنگسراها را به کارآفرینی اختصاص دهد و در آنجا نیز امکان آموزش تخصصی برای کارآفرینان فراهم شود تا با مشاغل خانگی توانمند شوند.

او اضافه کرد: باید به فکر استارتاپ‌هایی باشیم که محصول کارآفرینان را به بازار عرضه کند و اگر محصولی که در بازار اشباع شده و ممکن است فرد متضرر شود، قبل از اینکه به بازار برود آنها را کمک کند تا محصول دیگری تولید کنند.

معاون شهردار شیراز افزود: همچنین تلاش می‌کنیم نمایشگاه‌های متعدد برگزار کرده تا مردم را با محصولات کارآفرینان آشنا کنیم و کارآفرینانی که موفق بوده‌اند را به مردم معرفی کنیم.

گشتاسبی‌راد در مورد برپایی غرفه‌های نمایشگاهی در ایام تعطیلات نوروز نیز بیان کرد: این نمایشگاه‌ها در سه نقطه شهر برپا می‌شود که بخشی به مزایده گذاشته شده و بخشی هم در اختیار خانواده‌هایی قرار می‌گیرد که مشاغل خانگی داشته و از محله‌های کمتر برخوردار هستند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش فریمان گفت: این نمایشگاه شامل غرفه‌های عروسک‌های نمایشی، تربیت کودک، سفال گری، مد و لباس و طراحی دوخت است. 

محمد یوسف پور افزود: این نمایشگاه تا ۱۵ اردیبهشت ماه برای بازدید عموم دایر است.

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است