Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@11:51:59 GMT

همگام با فعالیت‌های 30 ساله زوج مشهدی پیرامون قرآن‌

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۹۰۵۹

همگام با فعالیت‌های 30 ساله زوج مشهدی پیرامون قرآن‌

سیدامیررضا هاشمی جواهری، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، ضمن اشاره به اینکه آموزش قرآن را بعد از دوران دفاع مقدس آغاز کرده‌ام و درواقع حدود 30 سال است که آموزش قرآن را ادامه داده‌ام، اظهار کرد: در ابتدا آموزش قرآن از مسجد الرضا مشهد آغاز شد و شاید در بیش از 10 مسجد فعالیت قرآنی داشته ام.
همچنین در حدود 20 سال در یکی از مساجد خیابان راهنمایی جلسه  قرآن برگزار می‌کرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این حافظ افتخاری بخش حفاظ مدیریت امور خدمه حرم رضوی در خصوص حاصل و نتایج  جلسات قرآنی خود گفت: تعداد زیادی از افرادی که جزو شاگردان من بوده‌اند و در جلسات قرآن حضور داشته‌اند، در حال حاضر یا قاری، حافظ  بخشی از قرآن و یا حافظ کل قرآن شده‌اند و در سطح کشوری و بین‌المللی مطرح هستند.

حضور همزمان  خانواده‌ها؛ از مزایای این جلسه قرآن
وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه مدتی است جلسه  قرآن را به منزل خود انتقال داده‌ام، عنوان کرد: یکی از علت‌های انتقال این جلسه به داخل منزل برگزاری همزمان این جلسه برای بانوان است وهمچنین اینکه خانواده‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند که از هم جدا هستند.
حافظ افتخاری بخش حفاظ مدیریت امور خدمه حرم رضوی افزود: طبقه پایین خانه ما به حفظ نوجوانان و جوانان آقا و طبقه بالا به بانوان اختصاص دارد و بدین شکل جلسه به صورت خانوادگی برگزار می‌شود و خانواده‌ها از برگزاری این  جلسه به این صورت رشایت دارند.
هاشمی جواهری با بیان اینکه علاقه بیشتری برای کار با سنین نوجوان و کسانی که از نوجوانی آغاز کرده‌اند، دارم، بیان کرد: در این جلسه قرآن، بزرگسالان هم حضور دارند، اما تاثیرپذیری نوجوانان خیلی بیشتر است و مطمئنا به موفقیت‌های بیشتری دست می‌یابند و فرصت بیشتری دارند تا از قرآن در زندگی‌شان استفاده کنند.
امام جماعت حرم مطهر رضوی ادامه داد: در خلال جلساتی که داشته‌ایم، یکی از شاگردانم که از دوران نوجوانی در این جلسات شرکت می‌کرد، بزرگ شده و ازدواج کرده است. روزی همسر ایشان از من تشکر کرد، چراکه معتقد بود  قرآن  در زندگی‌شان بسیارتاثیر گذار بوده است.

فعالیت در زمینه قرآنی هیچ هدررفتی ندارد
وی در خصوص هدف اصلی‌اش از برگزاری  جلسات قرآنی گفت: شاید بهترین انگیزه‌ای موجود برای من این است که فعالیت در این زمینه هیچ هدر رفت و زیانی ندارد، اما ممکن است برخی تاثیرپذیر نباشند و فعالیت‌شان منجر به حفظ قرآن نشود، اما در همین مسیر که هستند کافی به نظر می‌رسد. زیرا این مسیر نورانی است و از قرآن بهره می‌بریم.
هاشمی جواهری افزود: وقتی افرادی را می‌بینیم که این  راه  را ادامه می‌دهند و این زنجیره قطع نمی‌شود، امیدوار می‎شوم به اینکه این فعالیت را حتما ادامه دهم.
وی در خصوص برگزاری کلاس خصوصی گفت: شاید کلاس خصوصی به ندرت برگزار کنم، اما اگر کسی در این خصوص مراجعه‌ای داشته باشد، من او را رد نمی‎کنم، زیرا افرادی هستند که  تمایل دارند در زمینه  تجوید و حفظ با فرزندشان کار شود.

عدم دریافت شهریه از قرآن‌آموزان
مدرس حفظ قرآن با بیان اینکه هیچ گونه شهریه‌ای از شاگردان گرفته نمی‌شود، عنوان کرد: از هیچ‌کدام از شاگردانم شهریه‌ای دریافت نمی‌کنم و این جلسه قرآن برکتی برای خانه ما است و من در طی این سی سال هیچ گاه تعیین نکرده‌ام  که چه میزان حق‌القدم یا به اصطلاح  دستمزد می‌گیرم و خداروشکر تاکنون به کسی غیر از خدا نیاز پیدا نکرده‌ام.
وی افزود: در این جلسه جوایزی برای نوجوانان تهیه و اهدا می‌شود و قطعا حفظی که بعدا نوجوان‌ها انجام می‌دهند و ملزم به تکرار محفوظات شان هستند، قطعا برکاتش خیلی از مسئله مادی بیشتر است.

عدم دریافت بودجه از هیچ گونه نهاد یا سازمان
امام جماعت حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه برای برگزاری این جلسه از هیچ سازمان و نهادی بودجه دریافت نمی کنم، بیان کرد: به دنبال این هستم که این جلسه قران را ثبت کنم، چرا که باعث می‌شود جلسه رسمیت پیدا کند. اگر جلسه را جزء جلسات سازمان و تبلیغات اسلامی ثبت کنیم، هم به‌روز است و هم اطلاعیه‌هایی که دارند در جلسه اعلام  می‌کنیم و حتی قابلیت این را دارد که در سطح بین‌المللی نیز شعبه داشته باشد.
استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در خصوص مواردی که قابلیت ایجاد انگیزه برای قرآن‌آموزان دارد، گفت: موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند ایجاد انگیزه رای قرآن‌آموزان بکند اما  بحث درجه‌بندی حفاظ اگر در این جلسات تیین شود، برای جوانان ایجاد انگیزه خواهد کرد که سراغ حفظ بروند و البته همه این‌ موارد حکم چشاندن طمع قرآن به نوجوانان را دارد.
وی ادامه داد: حضور قاریان و حافظان نمونه در این گونه جلسات برای اینکه الگویی برای نوجوانان باشند، کار بسیار خوبی است و می‌تواند ایجاد انگیزه برای نوجوانان باشد، همچنان که وقتی خودم در سنین نوجوانی در جلسه‌ای شرکت کردم، قاریان معروف مشهد نیز در این محافل حضور داشتند و بسیار برای من جذاب و دارای انگیزه بود.
هاشمی جواهری درباره بهترین شاگردانش در طی مدت 30 سال آموزش قرآن که به رتبه‌های برتر رسیده‌اند، گفت: در سطح بین‌المللی مهدی رجبی، محمود محمدی نیا، سید علی مومنیان و سعید خراشادی‌زاده همگی از شاگردانم هستند که حائز رتبه‌ کشوری و بین‌المللی شده‌اند.

در ادامه  با حوراء  جباریان، همسر این مدرس حفظ قرآن‌کریم به گفت‌وگو نشستیم.
وی در خصوص فواید برگزاری این گونه جلسات قرآن گفت: برگزاری این جلسات قرآن باعث می‌شود که روحیه انسان  برای یک هفته شارژ شود و بچه‌ها باذوق وشوق همراه پدر ومادرشان به این جلسه بیایند. حتی بچه‌های زیر 7 سال هم سوره‌های کوچک را حفظ می‌کنند. یکی از برنامه‌هایی که داریم این است که هرکس جزئش تمام می‌شود، خودش به همه شیرینی می‌دهد.
وی ادامه داد: خواندن سوره‌هایی مانند «الرحمن» و «یاسین» در شب جمعه و بالا بودن معنویت جلسه باعث شده، هرکسی که به این جلسه آمده است پایبند شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت قرآنی جلسه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح معماری داده همگام با هوشمندسازی دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احسان کیانخواه دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت:

«براساس قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی ۲۷ پایگاه ملی که قابلیت افزایش براساس تصمیم کارگروه تعامل‌پذیری دارد، احصاء شده است. این پایگاه‌ها هسته‌ی راهبری کشور را چه به لحاظ عملیاتی و چه به‌لحاظ انبارش و تحلیل برعهده دارند.

یکی از اقدامات مهم و ضروری در هوشمندسازی دولت اصلاح، تلفیق، حذف یا افزودن پایگاه‌ها براساس افزایش توان راهبری موثر و هدف‌مند کشور و ارتقا سهولت زندگی و رفع نیاز‌های مردم است. برخی از این پایگاه‌ها کیفیت داده‌ای لازم را ندارند و هدف سیاست‌گذار از ایجاد این پایگاه را تامین نمی‌کنند.

دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در حال بازتنظیم این جریان داده‌ای و مراکز انبارش مورد نیاز کشور است. بعضا در مقرره‌ها و قوانین و براساس نیاز مقطعی، پایگاه تجمیع داده ایجاد و انبارش داده‌ای تجویز شده است که هم هزینه‌های زیادی را بر دولت تحمیل کرده و هم کارکرد مورد نیاز را ایجاد نمی‌کند.

باید فارغ از تعصبات دستگاهی این اصلاحات و بازآرایی را رقم زد. دبیرخانه در تلاش است به‌صورت چابک و با کمترین بارتنظیمی این اقدام را به نتیجه برساند. این گام مهم به‌همراهی و همدلی دستگاه‌های اجرایی کشور با محوریت افزایش رضایت عمومی و ارتقا کارایی نظام تصمیم‌سازی کشور نیاز دارد.

                 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی
  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • جلسات تدبر در سوره رعد برگزار می‌شود
  • لزوم معماری داده‌ای همگام با هوشمندسازی دولت
  • اصلاح معماری داده همگام با هوشمندسازی دولت
  • معماری داده همگام با هوشمندسازی دولت اصلاح می‌شود
  • فعالیت‌های قرآنی در بیجار افزایش می‌یابد
  • بهره برداری از فاز اول پروژه «رود دره فرحزاد» | نظری : مشکلات ۱۲ ساله این پروژه حل شد
  • موسسه جامعه الثقلین اراک پیشگام در تولید محتوا و مستندسازی