Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر محمد علی رضایی گفت: این اعضا شامل ۲ کلیه، قلب و کبد متعلق به مرد ۴۱ ساله‌ای است که به دلیل تصادف دچار خونریزی و مرگ مغزی شده بود.
رییس بیمارستان امام حسین (ع) بیان کرد: بیمار ۴۱ ساله‌ای بدنبال تصادف توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود منتقل و در این مرکز اقدامات تخصصی پزشکی و درمانی لازم جهت احیاء و درمان ایشان صورت پذیرفت که متاسفانه با توجه به انجام آزمایشات و بررسی‌های بعمل آمده مشخص گردید بیمار دچار مرگ مغزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: این پنجمین مورد از اهدای عضو بیماران مرگ مغزی از ابتدای امسال تاکنون در بیمارستان امام حسین (ع) است.
رضایی افزود:از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ عضو شامل ۱۰ کلیه، ۴ کبد، ۲ قلب ونسوج بیماران مرگ مغزی در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود برداشت شده بود.
وی با اشاره به این مطلب که کم سن و سال‌ترین اهدا کنندگان عضو در سال جاری جوان ۱۹ ساله و بزرگترین آن‌ها مرد ۴۶ ساله بوده است.
حاجی میرصادقی مسئول واحد پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود:واحد فراهم آوری پیوند اعضا از سال ۱۳۹۲ دربیمارستان امام حسین (ع) دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال شده است.
مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه گفت: ۸۵ درصد از موارد مرگ مغزی بعد از یک هفته و تقریبا ۱۰۰ درصد آن‌ها نهایتا بعد از دو هفته فوت خواهند کرد که شناسایی بیماران مرگ مغزی و نگهداری و مراقبت از این بیماران جهت حفظ عملکرد اعضا و اندام‌های آن‌ها تا زمان انتقال و پیوند عضو بسیار مهم می‌باشد که خوشبختانه در دانشگاه ما به خوبی انجام شده است.
دکترحاجی میرصادقی افزود:براساس آمار‌ها سالانه بین پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در ایران رخ می‌دهد و روزانه بین هفت تا ۱۰ نفر به دلیل نرسیدن عضو جان می‌سپارندکه این آمار حاکی است که روزانه ۲۰ بیمار مرگ مغزی در کشور بدون اهدای اعضای بدن خود می‌میرند.
متخصص مغز و اعصاب دانشگاه اظهار داشت:براساس گزارش‌های انجمن اهدای عضو ایران در هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار دریافت عضو اضافه می‌شود، در هر ۷۰ دقیقه یک نفر در کشور با مرگ مغزی جان خود را از دست می‌دهد، در هر ۲ ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می‌دهد و در هر ۱۲ ساعت یک بیمار در ایران موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی بازمی‌گردد.
وی خاطر نشان کرد این آمار‌ها نشان می‌دهد فرهنگ اهدای عضو باید بیش از پیش گسترش یابد تا شمار بیشتری از هموطنان بتوانند شانس دوباره‌ای برای زندگی داشته باشند.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود دانشگاه علوم پزشکی اهدا عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی

امیرحسام علیرضایی با اعلام این خبر، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برای نخستین بار در کشور موفق به اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد.

وی خاطرنشان کرد: واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه مذکور به عنوان واحد پیشرو در امر اهدا پس از مرگ قلبی در کشور طی سه سال اخیر موفق به اهدای اعضای بیماران پس از مرگ قلبی به نیازمندان عضو شده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت  افزود: به تازگی تیم فراهم آوری اعضا این دانشگاه به سرپرستی دکتر سام زراعتیان نژاد، جراح قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه موفق به فراهم آوری اعضای پیوندی از اهداکننده مبتلا به آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد که گیرندگان اعضا پس از دریافت عضو با شرایط عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

علیرضایی عنوان کرد: این نوع اهدا در کشور و حتی در جهان بر اساس طبقه بندی ماستریخت بی نظیر و در صورت وجود کم نظیر است. در حال حاضر از افراد پس از مرگ مغزی (DBD) و در شرایط خاص از افراد پس از مرگ قلبی (DCD) با استفاده از فناوری‌های خاص که به آن فناوری برتر گفته می‌شود، اعضا با موفقیت به اهدا می‌رسد. علیرضایی افزود: این روش جدید اهدا در کشور به عنوان منبع جدید تامین اعضا می‌تواند میزان لیست بیماران در انتظار دریافت اعضا را کاهش دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان