Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@07:02:45 GMT

30 درصد فروسیلیس کشور در سمنان تولید می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۹۴۱۳

30 درصد فروسیلیس کشور در سمنان تولید می شود

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 30 درصد محصولات معدنی کربنات سدیم و فروسیلیس کشور در این استان تولید می شود.

به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز یکشنبه با اشاره به اهمیت فروسیلیس در تولید فولاد، به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: 50 درصد نمک، 40 درصد گچ و 85 درصد زئولیت کشور محصولات تولیدی این استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سمنان از لحاظ میزان استخراج مواد معدنی دارای رتبه ششم در کشور است، تصریح کرد: پنج درصد از استخراج کشور در این استان انجام می شود.
اسودی خاطرنشان کرد: حدود 100 درصد سلستین، 35 درصد سولفات سدیم و 20 درصد کرومیت کشور در استان پهناور و معدنی سمنان تامین می شود.
وی ادامه داد: 597 معدن با اشتغالزایی برای سه هزار و 695 نفر در حال بهره برداری است که این میزان استخراج بیانگر استفاده از ظرفیت‌های بخش معدنی در این استان است.
وی با بیان اینکه در استان بیش از 580 میلیون تن ذخیره قطعی معدنی وجود دارد، تصریح کرد: در زمان حاضر بیش از 40 نوع ماده معدنی در سال از معادن استان استخراج می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به وجود ذخایر معدنی با کیفیت و کمیت مطلوب در استان، تصریح کرد: 799 مجوز معدنی در استان صادر شد که از این تعداد 128 پروانه اکتشاف، 74 گواهی کشف و 597 فقره نیز پروانه بهره برداری است.
به گزارش ایرنا، پراکندگی و تنوع مواد معدنی در گستره 97 هزار و 491 کیلومتر مربع به گونه ای است که از معادن استان سالانه 23 میلیون و 167 هزار تن مواد معدنی استخراج می شود، در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان 2 هزار و 10 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
فروسیلیس که از مهمترین فروآلیاژهای مصرفی صنایع تولید فولاد و چدن است.
9891/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت و معدن فروسيليس سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی تولید محصولات فلزی و معدنی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سازمــان توسعـه و نوســـازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) این درحالی است که مجموعه‌های تولیدی (فلزی و معدنی) مستقر در این منطقه ویژه اقتصادی در سال ۱۴۰۱ به میزان ۸ میلیون و ۹۱۰ هزار تن محصول تولید کرده بودند.
ازجمله محصولات تولیدی در این منطقه می‌توان به گندله، آهن اسفنجی، انواع شمش فولادی شامل بیلت و اسلب و نیز شمش روی و آلومینیوم و مواد نسوز اشاره کرد.
همچنین میزان صادرات در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در سال گذشته ۴ میلیون و ۸۵ هزار و ۳۲ تن اعلام شد که ارزش آن بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است.

دیگر خبرها

  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور ۷ درصد است
  • کشف ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی در هرمزگان
  • افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
  • کاهش ۵۰ درصد نیروی انسانی متخصص در بخش معدن
  • رشد ۳۷ درصدی کشف ذخایر معدنی هرمزگان در سال ۱۴۰۲
  • رویای نفتی ترکیه محقق می‌شود؟
  • افزایش ۹ درصدی تولید محصولات فلزی و معدنی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس