Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@13:06:21 GMT

قوانین و نحوه صحیح انتقال یک بازیکن فوتبال

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۹۴۴۸

قوانین و نحوه صحیح انتقال یک بازیکن فوتبال

هر ساله ۱۵ هزار فوتبالیست حرفه‌ای در فصل نقل و انتقالات بین باشگاه‌های مختلف رد و بدل می‌شوند. اما روند هر انتقال باید بر اساس پروسه‌ای استاندارد انجام شود که اصول آن را در زیر می‌خوانید.

به گزارش مشرق، قراردادهای نقل و انتقال بازیکن در فوتبال حرفه‌ای، در همه جای دنیا بر اساس پروسه‌ای استاندارد انجام می‌شود و نهادهای نظارتی بین‌المللی فوتبال بر اجرای دقیق این پروسه استاندارد نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هر ساله ۱۵ هزار فوتبالیست حرفه‌ای در فرصت‌های رسمی نقل و انتقالات با توجه به این پروسه بین باشگاه‌های مختلف رد و بدل می‌شوند. این پروسه به طور کلی از ۹ مرحله تشکیل شده که در ادامه به نقل از گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت به اختصار به آنها اشاره می‌شود.

۹ مرحله‌ای که فیفا برای سالم قلمداد کردن انتقال یک بازیکن فوتبال، اجرای آنها را الزامی می‌داند

این پروسه توسط فیفا و با عنوان سیستم تطابق نقل و انتقالات بین‌المللی ITSM معرفی شده و همه نقل و انتقالات با هدف شفافیت حداکثری باید بر اساس آن انجام شود. سرفصل‌های این پروسه بر اساس سیستم ITSM به این ترتیب است:

مرحله ۱: باشگاه خریدار باید جزئیات قصد خود برای خرید / قرض گرفتن بازیکن مورد نظرش و مبلغی که قصد پرداخت آن را دارد، به اطلاع باشگاه فروشنده برساند.

مرحله ۲: بعد از توافق دو باشگاه در مورد این مسائل، فدراسیون یا اتحادیه‌ای که باشگاه فروشنده عضو آن است(برای مثال اتحادیه فوتبال انگلیس) باید هویت بازیکن را در سیستم ITMS تایید کند.

مرحله ۳: بعد از دریافت این تائیدیه، فیفا اجازه ادامه پیدا کردن پروسه را صادر می‌کند.

مرحله ۴: فدراسیون یا اتحادیه‌ای که باشگاه خریدار عضو آن است، از فدراسیون یا اتحادیه‌ای که باشگاه فروشنده عضو آن است درخواست صدور یک گواهی نقل و انتقالات بین‌المللی ITC می‌کند.

مرحله ۵: فدراسیون یا اتحادیه‌ای که باشگاه فروشنده عضو آن است، ITC را صادر یا از صدور آن امتناع می‌کند.

مرحله ۶: در صورت صدور ITC، فدراسیون یا اتحادیه‌ای که باشگاه خریدار عضو آن است باید تاریخ ثبت بازیکن را در ITMS وارد کند.

مرحله ۷: بازیکن در این مرحله امکان بازی برای باشگاه جدیدش را پیدا می‌کند.

مرحله ۸: باشگاه جدید بازیکن، پرداخت لازم به باشگاه فروشنده را کامل کرده و رسید پرداخت خود را در ITMS بارگذاری می‌کند.

مرحله ۹: نقل و انتقال در این مرحله کامل شده است.

منبع: ورزش سه

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب بازیکنان فوتبال باشگاه بین المللی سازمان لیگ فدراسیون جهانی فوتبال فدراسیون فوتبال فوتبال فیفا قوانین لیگ برتر مدیر عامل نقل و انتقالات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویا یا واقعیت؛ استقلال و پرسپولیس در سال جدید عاقبت به خیر می‌شوند؟

آفتاب‌‌نیوز :

داستان تغییر مالکیت استقلال و پرسپولیس و پروسه خصوصی‌سازی مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی از آن داستان‌های هزار و یک شب فوتبال ماست که دیگر تمام فوتبال دوستان و اهالی خانواده فوتبال تمایلی به دنبال کردنش نداشتند. در تمام دهه‌های اخیر و در راستای فرمان رهبری برای خصوصی‌سازی، دولت‌ها وعده و شعار انتقال مالکیت این دو تیم از وزارت ورزش را می‌دادند و راهکار‌های گوناگونی هم در این سال‌ها امتحان شد، اما نتیجه همه آن‌ها هیچ بود، هیچ به معنای مطلق کلمه!

همیشه این وعده را می‌شنیدیم که تا پایان سال این دو خصوصی‌سازی می‌شوند. فوتبال بابت عدم تحقق این وعده هزینه داد و تماشاگران میلیونی این دو تیم از حضور تیمشان در آسیا محروم شدند، مشکلات مالی باعث می‌شد که تیم‌ها نتوانند خود را تقویت کنند و شکایت‌های بین‌المللی آبروی زیادی را از ورزش و فوتبال ایران برده بود. روش‌های مختلف خصوصی‌سازی تا امروز هرگز جواب نداد. از انتقال این دو به یک وزارتخانه دیگر در دهه ۸۰ تا امکان واگذاری آن‌ها در دهه ۹۰ به افراد و بحث سنجش صلاحیت آنها، حتی در ابتدای هزاره جدید ورود به سازمان بورس هم کمکی به استقلال و پرسپولیس نکرد!

پس باید به خانواده فوتبال حق داد که همچنان با دیده تردید به این ماجرا نگاه کنند. وقتی شب عید اعلام شد که تنها تا ۱۱ فروردین فرصت برای این اتفاق وجود دارد کمتر کسی به انجام آن خوشبین بود، اما حالا با حرف‌های رضا درویش انگار اتفاق تازه‌ای در شرف رخ دادن است. صحبت از انتقال این دو به دو بانک از قبل عید مطرح شده بود، حتی اسامی مختلفی هم رسانه‌ای شد، اما حالا گویا این انتقال قطعی شده و نام دو بانک هم مشخص شده است. البته که همین جا یک سوال وجود دارد و آن اینکه چرا اعلام شد تنها انتقال این باشگاه‌ها از طریق این بانک‌ها خواهد بود؟ در حالی که حالا مشخص شده که آن‌ها خود مالک این دو تیم می‌شوند!

اگر قرار بود از ابتدا این بانک‌ها مالک این دو باشگاه باشند پس چرا آن‌ها را واسطه انتقال معرفی کردند و این وسط تکلیف شستا و پتروشیمی خلیج فارس چه شد که آن همه جنجال در فضای مجازی ایجاد کردند؟ قطع به یقین آن همه حمله در فضای مجازی به اعتبارشان و جایگاه این دو باشگاه و شرکت‌های بزرگ دولتی لطمه زد، اتفاقی که نباید می‌افتاد و بعد از این هم نباید تکرار شود. اما مسئله اصلی سرنوشت و آینده این دو باشگاه است و اینکه امیدواریم این بار داستان تغییر مالکیت به شکل واقعی و نه تنها روی کاغذ و صوری باشد. ما بار‌ها این روش را امتحان کرده‌ایم و همواره نتیجه اشتباه را هم به چشم دیده‌ایم. دیگر کاغذ بازی اداری دردی از دنیای واقعی دوا نمی‌کند.

تنها یک راه برای ادامه حیات این دو باشگاه و کل فوتبال ما وجود دارد و آن خصوصی‌سازی واقعی است. اینکه تیم‌ها به شکل واقعی روی پای خود بایستند و دولت تنها روی فوتبال هم مثل سایر جنبه‌های دیگر اجتماعی نظارت کند. آینده نشان خواهد داد که حقیقت کدام است، حالا فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که این تصمیم این بار به نفع فوتبال و این دو تیم تمام شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • نحوه وصل کردن صحیح و اصولی سیم‌ها به یکدیگر به روش برقکار چینی (فیلم)
  • الخلیفی و چفرین: باور کنید سوپرلیگ را شکست دادیم!‏
  • بایرن مونیخ آماده انتقال کریس فوریش
  • نحوه صحیح استفاده از توالت فرنگی را می‌دانید؟
  • تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه
  • رویا یا واقعیت؛ استقلال و پرسپولیس در سال جدید عاقبت به خیر می‌شوند؟
  • حکم زندان برای ۲ مقام ارشد فوتبال چین
  • پیغام بارسلونا به مشتریان؛ این 5 بازیکن را به فروش می‌رسانیم
  • بی‌اطلاعی عجیب هالند از ساده‌ترین قانون فوتبال
  • احتمال انتقال آزاد سه بازیکن میلان و اینتر به لیگ عربستان