Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کورش کمالی سروستانی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در آیین گشایش همایش ملی ادبیات معاصر ایران که ظهر امروز یکشنبه در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با حضور نویسندگان، شعرا و صاحبنظران ادبیات برگزار شد به تببین جریان داستان نویسی فارس پرداخت و پس از تقسیم بندی نسلی نویسندگان ادبیات استان، اظهار کرد: ستاره‌های نسل اول نویسندگان فارس سیمین دانشور و ابراهیم گلستان و پس از آن محمد بهمن بیگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی ایران بر اساس سن امین فقیری در نسل دوم مطرح‌ترین در زمینه ادبیات اقلیمی است، ادامه داد: کتاب «دهکده پر ملال» این نویسنده بزرگ در این ژانر برجسته می‌شود.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با بیان اینکه صدای ادبیات شیراز توسط نسل سوم مطرح شد، افزود: ژانر دیگری بعد از سال ۷۸ خورشیدی شکل می‌گیرد که به ادبیات پایداری شناخته شده است.

وی با بیان اینکه سرآمد ادبیات دفاع مقدس فارس اکبر صحرایی است، اضافه کرد: پدیده‌ای که به بیژن کیا، احمد اکبرپور، حمید اکبرپور، بابک طیبی و مجید کوهکن منجر می‌شود در ادامه این نسل ظهور می‌یابند.

کمالی سروستانی با بیان اینکه در همه داستان‌هایی که در این ۷۰ سال منتشر شده جای خالی داستان‌های شهری که بتواند شیراز را در زمان و مکان درگیر کند، مشهود است، ادامه داد: این سه نسل دل به نسل جدید و معاصر بسته است.

وی با این وجود نسل دوم ادبیات داستانی شیراز را همراه با نیم نگاهی به این شهر دانست و گفت: نسل سوم گویی شیراز را نمی‌شناسند و حتی به اندازه آگاتا کریستی خانه‌ای در شیراز ندارند، زیرا یا آنان دل به شهر نسپرده اند یا شهر به این نویسندگان تعلق ندارد؛ اگرچه شیراز در رمانی روایت نشده و هنوز شیراز در انتظار خلق داستان و رمانی است با این همه شیراز را باید به وصف نشست.

کمالی سروستانی افزود: شیراز از پس زمینه در ادبیات داستانی جلوتر نیامده است و منتظر داستان نویسانی است که از پس زمینه آن را بیرون بیاورند.

همایش یک روزه ملی ادبیات معاصر ایران دهه ۹۰-۶۰ توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد.

انتهای پیام/چ

همایش ملی ادبیات معاصر ایران در شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های های پزشکی فارس اظهار کرد: با اعلام گزارش واژگونی نیسان حامل گازوئیل در محور شیراز - اصفهان نیرو‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: بر اثر این حادثه مرد ۳۰ ساله جان خود را از دست داد.

مرادیان بیان کرد: برای امدادرسانی به فرد حادثه دیده یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب
  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز
  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز
  • جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند
  • فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان
  • مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور
  • بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای
  • داستان‌های عامه ما، ریشه در واقعیت دارند/ ردّپای کهن الگوها در روایت‌های زنان/ مضامین متنوع لالایی‌ها و شعرهای زنانه
  • کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم
  • درباره انسان‌های بی‌مثال معاصر