Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تماشای نمایش «نامیرا» گفت: ویژگی‌های نمایش «نامیرا» در بحث محتوا، دکور و موسیقی از امتیازهای این اثر نمایشی و از جمله جذابیت‌هایش برای مخاطب بود. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی خبر داد سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه گذشته شنبه 27 بهمن به تماشای نمایش «نامیرا» به کارگردانی امیرحسین شفیعی که در بخش تئاتر خیابانی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا شد، نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پس از تماشای «نامیرا» گفت: این که نمایش خیابانی «نامیرا» با اجرا در یک شب سرد، طی یک ساعت مردم را سرپا نگه داشت تا بدون این که پلک بزنند، متفرق شوند و از هم فاصله بگیرند با یک اثر هنری درگیر شوند، برایم بسیار جذاب بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با وجود این که تصورم از اجراهای خیابانی چیز دیگری بود اما این که یک اثر خیابانی بتواند جدای از بحث موضوع، در دکور، موسیقی و تم نمایشنامه چنین روند متفاوت و قابل توجهی داشته باشد، اتفاق خوبی بود که در نمایش «نامیرا» رخ داد.

سیدعباس صالحی تاکید کرد: این نمایش به لحاظ محتوایی هم، اثر قابل توجهی به شمار می‌رود و در ارتباط با موضوع مهمی است که در سال‌های اخیر در فضای منطقه‌ شاهدش بودیم و توانسته است جریانی را که به ملکه خون و گوساله سامری وصل است به خوبی نشان دهد.  این جریان همان جریانی است که از طرفی با خشونت و از طرف دیگر با جهالت پیش می‌رود و فضای منطقه را آلوده کرده است.

او اظهار کرد: این جریان گرچه توانسته است تحرکاتی داشته باشد و با بی‌رحمی زنان، کودکان و مردم منطقه را درگیر کند اما مثل هر جریان دیگر که با خشونت و جهالت حرکت می‌کند، عمر دائمی ندارد.

صالحی گفت: فضایی که نمایش «نامیرا» به لحاظ محتوا ترسیم کرد، بسیار قابل توجه بود. حتی تقارن زمانی‌ این اثر با حادثه تروریستی که در سیستان و بلوچستان رخ داد نشانگر این است که چنین حرکت‌هایی می‌تواند جرقه‌هایی را در فضا ایجاد کند تا در نهایت جریان روشنایی و آزادی بر این جهالت‌ها و خشونت‌ها غالب شود.

او درباره حضورش در میان مردم و تماشای نمایش خیابانی «نامیرا» نیز تصریح کرد: ما اجراهای خوبی در سالن‌ها و فضاهای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر داریم اما شب گذشته برای من جالب بود که در کنار مردم و در فضای سرد، یک نمایش خوب ببینم.

«نامیرا» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی نام نمایشی است خیابانی و حاصل کار گروه کارگاه تئاتر ایران که با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در قالب سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است؛ «نامیرا» روایت دختر شهید مدافع حرمی است که به دنبال پیدا کردن پدر خود در عالم رویا به سوریه سفر می‌کند و در این سفر پر رمز و راز خیالی با داعش و جنایت‌های این گروه روبه‌رو می‌شود.

«نامیرا» تا پایان جشنواره سی و هفتم، جمعه سوم اسفند هر روز ساعت 18:15 در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.  

انتهای پیام/

R1369/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت ارشاد سید عباس صالحی جشنواره تئاتر فجر تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارشاد سید عباس صالحی جشنواره تئاتر فجر تئاتر وزارت ارشاد سید عباس صالحی جشنواره تئاتر فجر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ و صلح در اردکان به روی صحنه رفت

ایسنا/یزد «جنگ و صلح روبینسون و کروزو» تئاتری با مثلث ترس، خنده و اشک از شب گذشته در تالار فرهنگ اردکان بر روی صحنه رفت.

«وحید احمدی» تهیه‌کننده و بازیگر این تئاتر در شب اول این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: «جنگ و صلح روبینسون و کروزو» بعد از اجراهای موفق در میبد و یزد و وقفه‌ای یک ساله از شنبه شب ۲۵ فروردین، اجراهای مخاطب‌پسند خود را در اردکان آغاز کرد.

وی افزود: این تئاتر بین‌المللی بر اساس نمایشنامه‌ای از دینترونا و راویچیو، به کارگردانی «علی رضا کوشک جلالی» از افتخارات عرصه نمایش و تئاتر ایران که چهار دهه سفیر هنری ایران در آلمان به سر می‌برد، ساخته و پرداخته شده است.

احمدی با اشاره به بازی «روح الله کریم زاده» در کنار خود در این نمایش، تصریح کرد: جنگ و صلح روبینسون‌ و کروزو با تلفیق صحنه‌هایی از مثلث ترس، خنده و گریه، انسان امروزی را با واقعیات‌ جنگ و پایان آن یعنی صلح روبرو می‌کند که آروزی دیرینه‌ی او بوده است.

وی به نقل از «عبدالحسین لاله» عضو هیات علمی فرهنگستان هنر ایران در خصوص این نمایش، عنوان کرد: «یک جزیره، دو سرباز، دو دشمن، چه کسی باید برود و چه کسی بماند؟ برخورد دو فرهنگ مختلف، همچون زلزله‌ای مهیب جهان این دو را زیر و رو می‌کند.»

این هنرمند عرصه بین‌المللی تئاتر در پایان خاطرنشان کرد: خشونت، جنگ قدرت و ترس از بیگانه به شکلی گروتسک(عجیب پردازی) چهره در این نمایش نشان می‌دهد آیا برای زنده ماندن، راهی به غیر از احترام گذاشتن به تفکر و جهان بینی «دیگری» نیز وجود دارد؟ آیا دورنمای راهی برای گذار از دنیای «مونولوگ» و رسیدن به جهان «دیالوگ» به چشم می‌خورد؟ و کوشک جلالی با شناخت دقیقی که از پدیده «پرفورمنس» و مکاتب بازیگری همچون بیومکانیک، گروتفسکی و یوجینیو باربا دارد، توانسته است خلا ارتباط زبانی را با خلاقیت بازیگرانش و استفاده بجا و منطقی از ظرفیت‌های حرکتی و بدنی ایشان جبران کرده و ارتباطی به مراتب پیچیده‌تر و عمیق‌تر بین بازیگرانش را با زیبایی تمام به نمایش بگذارد.

به گزارش ایسنا، این نمایش به همت موسسه فرهنگی هنری آوای کویر اردکان و نگاه نو میبد، هر شب از ساعت ۲۰ به مدت یک ماه در محل تالار فرهنگ اردکان بر روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود
  • اسماعیلی: گفتگوی عمیق در جامعه و فرهنگ ما جریان دارد
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • رژیم غاصب صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره ملی طنز و رسانه تا پایان فروردین ماه
  • جنگ و صلح در اردکان به روی صحنه رفت
  • آغاز همایش تئاتر خیابانی هفته هنر انقلاب در اصفهان
  • آغاز همایش تئاتر خیابانی «هفته هنر انقلاب» در اصفهان
  • همایش تئاتر خیابانی «هفته هنر انقلاب» در اصفهان