Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@19:32:08 GMT

صادرات از مناطق آزاد مشروط شد! +سند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۹۶۴۶

صادرات از مناطق آزاد مشروط شد! +سند

بر اساس ابلاغیه منتشر شده توسط گمرک ایران، سازمان توسعه تجارت با ابلاغ نامه‌ای به گمرک ایران برای صادرات کالا‌هایی که مشمول ممنوعیت و محدودیت در سرزمین اصلی می‌شوند، صادرات این نوع کالا‌ها از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را با رعایت شرایط زیر مجاز اعلام کرد:

۱. در صورتیکه محصول تولیدی با ۱۰۰ درصد مواد اولیه خارجی تولید شده باشد، مشمول هیچ‌گونه ممنوعیت و محدودیت در صادرات نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۲. در صورتی که محصول تولیدی با ۱۰۰ درصد مواد اولیه داخلی تولید شده باشد، مشمول محدودیت و ممنوعیت‌های اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌شود.

۳. در صورتی که محصول تولیدی با درصدی از مواد اولیه داخلی و خارجی تولید شده باشد، صادرات محصول به میزان مواد اولیه خارجی به کار رفته در محصول مشمول

هیچ‌گونه محدودیت و ممنوعیت نیست و صادرات به میزان مواد اولیه داخلی به کار رفته در محصول، مشمول محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صادرات سرزمین اصلی خواهد بود.



این شروط دارای یک تبصره هم هستند با این عنوان که "ملاک عمل و تشخیص گمرکات اجرایی در خصوص موارد ذکر شده، گواهی تولید صادره توسط سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواهد بود".

تغییر در الگوی ممنوعیت در صادرات یا واردات کالا‌ها همزمان با افزایش قیمت ارز در کشور به وجود آمد. علت بروز حساسیت‌ها در صادرات هم جلوگیری از سوءاستفاده از تسهیلات ارزی و یارانه‌های دولتی است. به این معنا که برخی ممکن است با استفاده از واردات کالا‌هایی که ارز یارانه‌ای به آن‌ها تعلق گرفته است و با تغییرات اندکی در شکل یا نام آن اقدام به صادرات مجدد آن و دریافت ارز حاصل از آن کنند که معامله پر سودی خواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گمرک ایران سازمان توسعه تجارت مناطق آزاد مناطق ویژه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه های مرزی استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سید شهرام کهریزی گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۷ میلیون و ۲۷۳ هزار تن کالا از ۵ پایانه مرزی استان کرمانشاه صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.
وی افزود: بیشترین  میزان صادرات کالا در ۱۲ ماهه سال گذشته از پایانه مرزی پرویزخان با صادرات ۲ میلیون و ۷۸۷ هزار تن کالا و افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال قبل انجام شده است.





دیگر خبرها

  • ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس
  • قاچاق، آفت اصلی زعفران
  • اجرای محدودیت و ممنوعیت ترافیکی در مرکز مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در همدان
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در همدان
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • بیشترین بازرسی‌های استاندارد از صنایع غذایی و کشاورزی
  • صادرات ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه های مرزی استان کرمانشاه