Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@12:04:48 GMT

نماینده همدان در مجلس: کلیات بودجه ۹۸ شفاف نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۹۷۰۶

نماینده همدان در مجلس: کلیات بودجه ۹۸ شفاف نیست

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کلیات بودجه شفاف و روشن نیست و مواردی چون همسان سازی حقوق بازنشستگان، نظام رتبه بندی معلمان و توجه به قشرهای آسیب پذیر در آن دیده نشده است. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

امیر خجسته در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، مخالفت خود با کلیات بودجه 98 را اعلام کرده و اظهار داشت: حق مردم در این لایحه ادا نشده و توجه به معیشت جامعه مغفول مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کلیات بودجه شفاف و روشن نیست و مواردی چون همسان سازی حقوق بازنشستگان، نظام رتبه بندی معلمان و توجه به قشرهای آسیب پذیر در آن دیده نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم شفاف سازی کلیات بودجه تصریح کرد: نه تنها وضعیت بودجه شرکت های دولتی شفاف نیست بلکه در مورد فرارهای مالیاتی هم کاری انجام نشده است.

خجسته با اشاره به بدقولی دولت برای توجه به معیشت مردم و رسیدگی به فرهنگیان در لایحه بودجه گفت: افزایش بی رویه قیمت ها مردم را زیر فشار اقتصادی خرد کرده درحالی که بودجه 98 متناسب با اقتصاد مقاومتی بسته نشده است.

وی بیان کرد: جای تعجب دارد که چرا هیئت رئیسه مجلس پس از دو هفته انتظار در حالی کلیات بودجه را تصویب کرد که ابهامات فراوانی در آن وجود دارد و به معیشت مردم هم توجه نشده و امید می رود در بین راه تجدیدنظر کند.

ارزش اموال مازاد دولت 11 برابر نقدینگی کشور است/ دولت فکری به حال فرارهای مالیاتی کند

رئیس فراکسیون شفافیت و مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرد:90 هزار میلیارد تومان مالیات معوقه در کشور وجود دارد و ارزش اموال مازاد دولت هم 18 هزار ترلیون است که با تعیین تکلیف آن ها می توان به معیشت مردم کمک کرد.

موافقان و مخالفان کلیات بودجه 98 در کمیسیون تلفیق مشخص شدند+اسامی بررسی بودجه 98|صادقی: لایحه بودجه شفاف نیست احتمال ارجاع کلیات لایحه بودجه به دولت

خجسته با بیان اینکه شناسایی اموال مازاد دولت، مصوبه مجلس است و باید انجام شود، تصریح کرد: ارزش اموال مازاد 11 برابر نقدینگی کشور است که درآمد حاصل از فروش آن ها را می‌توان صرف بهبود وضعیت اقتصادی جامعه کرد.

وی با تأکید بر لزوم تجدیدنظر در مسئله افزایش حقوق تأکید کرد: وقتی تورم 50 درصد افزایش یافته، افزایش 20 درصدی حقوق، دردی را از قشر حقوق بگیر دوا نمی کند.

بودجه واردات کالاهای اساسی به آن طرف مرزها می‌رود/ اجرای نظام رتبه بندی معلمان نیازمند 5 هزار میلیارد تومان دیگر

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت مطرح کرد: 14 هزار میلیارد دلار مختص واردات کالاهای اساسی با رانت در جامعه حاکم می‌شود زیرا روند توزیع آن در جامعه شفاف نیست و دولت پیشنهادی در این زمینه نیاورده است.

خجسته بیان کرد: در بودجه امسال هم 22 میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی اختصاص یافته و ثبت سفارش هم شد، اما پولش به آن طرف مرزها رفت و وارد کشور نشد، بنابراین دولت یا راهکارهای عملی بدهد تا این مبلغ به دست مردم برسد یا اینکه 50 تا 100 هزار میلیارد برای این کار اختصاص دهد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دولت باید روندی را درپیش گیرد که کام مردم شیرین شود و راه های ورود دلالان را ببندد نه اینکه سود حاصل از واردات به جیب آن ها رود.

خجسته افزود: منابع بسیاری در کشور داریم که با برگرداندن آن ها می توان به معیشت مردم کمک کرد، اما بنابر گزارش هایی که در جلسه بررسی کلیات بودجه مطرح شد، وضعیت خوبی نداشته و جای نگرانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت باید در مورد وضعیت منابع نفتی شفاف سازی کند، تصریح کرد: وزیر کشاورزی هم بدون برنامه به مجلس آمد در حالی که توجه به معیشت مردم، اقتصاد و دارو و درمان باید در اولویت قرار گیرد.

خجسته بیان کرد: تنگنای معیشت مردم در حالی است که ایران جزء 5 کشور نخست جهان از نظر سرمایه و منابع است و 9 درصد منابع جهان در ایران نهفته شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تأکید بر لزوم بازنگری کلیات بودجه اعلام کرد: دولت و مجلس باید وقت گذاشته و بودجه شفافی با درنظرگرفتن همه منابع تصویب کنند؛ حتی اگر این کار دو ماه زمان نیاز داشته باشد.

خجسته در مورد نظام رتبه بندی معلمان هم مطرح کرد: 7 هزار میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده شده بود و اکنون هم 2 هزار میلیارد دیگر اضافه شده، اما 5 هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است تا این کار به نتیجه برسد.

وی با اشاره به مخالفت بیشتر نمایندگان استان همدان با کلیات بودجه 98 گفت: امید است ابهامات موجود در ادامه کار برطرف شده و بودجه مناسبی با وضعیت جامعه و مسئله اقتصاد مقاومتی بسته شود.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلیمی: حضور گسترده مردم در انتخابات پشتوانه نمایندگان در مجلس است

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در مرحله اول انتخابات علی‌رغم تمام جنگ روانی و مشکلات ایجاد شده برای کشور مشارکت کردند که حضور آنها قابل دفاع بود.

وی اضافه کرد: مردم نشان دادند تحت تاثیر فشارها قرار نگرفته و مشارکتی را رقم زدند که از نرم جهانی بالاتر بود در بسیاری از کشورهای اروپایی مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۳۰ درصد می‌رسد البته که نسبت به میزان مشارکت در داخل کشورمان میزان حضور باید بالاتر شود و برای تحقق این امر می‌توان از یکسری ایده‌ها استفاده کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: یکی از ایده‌ها این است که شرکت در انتخابات به صورت غیرحضوری باشد یعنی از روش‌هایی مثل رای دادن پستی و الکترونیکی استفاده کرد که لازم نیست مردم پای صندوق‌های رای بیایند و حتی می‌توانند رای‌شان را در خانه خود بدهند. این تجربه در بسیاری از کشورها به کار گرفته شده و ما نیز می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی بیان کرد: باید بستری برای مشارکت ایرانیان در انتخابات فراهم شود ما ۶ تا هشت میلیون ایرانی در خارج از کشور داریم که باید شرایط حضور آنها در انتخابات راحت‌تر شود که استفاده از این ایده‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

سلیمی در ادامه با تاکید بر لزوم حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات تصریح کرد: تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده در مجلس دوازدهم در مرحله دوم انتخابات مشخص می‌شود که قطعا حضور حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند باعث تعیین نمایندگانی شود که تکمیل کننده تشکیل مجلس قوی باشند.

وی اضافه کرد: نماینده‌ای که با پشتوانه رای قوی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کند تاثیر سخنش بیشتر از نماینده‌ای است که با پشتوانه رایی ضعیف به مجلس شورای اسلامی آمده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی تجلی اراده مردم است امیدواریم مردم مشارکت قابل دفاع و بالایی در مرحله دوم انتخابات داشته باشد تا نمایندگان باقی‌مانده با پشتوانه قوی مردمی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کنند و به ایفای وظایف‌شان بپردازند.

دیگر خبرها

  • چه کسانی در مراسم ختم مرحوم پرویز داودی حضور داشتند؟
  • سلیمی: حضور گسترده مردم در انتخابات پشتوانه نمایندگان در مجلس است
  • ایجاد امنیت در مرزهای کشور هدف مشترک دولت و مجلس/ سازمان برنامه اعتبارات لازم را تامین کند
  • دولت رئیسی امسال برای حمایت از معیشت مردم چه برنامه‌ای دارد؟
  • زیرساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت