Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنایع دریایی از ساخت و نصب سامانه‌های ناوبری جدید این سازمان بر روی شناورهای نیروهای مسلح خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به توانمندی‌های این سازمان در ساخت تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح در حوزه دریایی اظهار داشت: جدیدترین سامانه ناوبری به تازگی توسط متخصصان این سازمان ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از جدیدترین محصولات سازمان صنایع دریایی که توسط متخصصان این سازمان ثبت اختراع شد، نویگیشن دیتا سیستم (سامانه ناوبری و موقعیت‌یاب) است که در حوزه شناورهای نظامی کاربرد مطلوبی دارد.

دریادار رستگاری در خصوص نحوه کارکرد این سامانه گفت: این سامانه قادر است از یک سری سنسورها همچون بادسنج، جایرو، سرعت‌سنج، جی پی اس و… اطلاعات لازم را دریافت کند و موقعیت خود و هدف را در اختیار مرکز کنترل و فرماندهی قرار دهد.

بیشتر بخوانیم: ساخت ۴۴ شناور برای سازمان بنادر توسط وزارت دفاع

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: ما در حوزه نظامی به برخی از اطلاعات به شدت نیازمند هستیم تا سرعت هدف، موقعیت فعلی و موقعیت بعدی آن را به خوبی تشخیص دهیم.

وی با بیان اینکه این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که سامانه‌های دیجیتال یا آنالوگ به سهولت به آن متصل می‌شود، افزود: این سامانه بدون آنکه نیاز به تعریف پروتکل ارتباطی آن باشد، می‌تواند به صورت هوشمند پروتکل ارتباطی را بخواند، نوع ارسال اطلاعات را دریابد و اطلاعات به دست آمده را برای کلیه اجزا مورد استفاده ارسال کند.

امیر رستگاری گفت: با توجه به تجهیزاتی که بر روی شناور نصب شده است، سرعت عملکرد این سیستم به اندازه‌ای است که کاربر به سرعت می‌تواند با اتصال به کانکتورها و اتصالات، اطلاعات را در اختیار متصدی کنترل قرار دهد.

وی گفت: این سیستم از جدیدترین سامانه‌های دیجیتال ما در حوزه سامانه‌های ناوبری است که قابلیت نصب بر روی انواع شناورهای نظامی، سطحی، زیرسطحی و شناورهای اثر سطحی را دارد.

رئیس سازمان صنایع دریایی با بیان اینکه این سامانه هم‌اکنون بر روی برخی شناورهای نظامی ما نصب شده و مورد تست قرار گرفته است، افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی متقاضی استفاده از این سامانه است.

منبع: دفاع پرس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب شناور ناوبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدعلی بیرانوند در مراسم گرامیداشت روز ارتش، ضمن تبریک روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی محوری، گفت: با نگاه به تاریخ انقلاب اسلامی درمی‌یابیم که از همان روزهای نخست انقلاب اسلامی، نیروهای ارتش عشق، علاقه و میل باطنی خود به انقلاب و امام راحل را ابراز داشته که در اثبات آن می‌توان، بیعت همافران نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن سال ۵۷، شرکت در خنثی کردن کودتای ۲۱ بهمن و پیوستن کامل به صفوف ملت در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ را نام برد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عوامل نفوذی بیگانه و ضدانقلاب با استفاده ابزاری از عناوین نارضایتی مردمی و خواسته مردمی به دنبال آشوب کشیدن مناطقی از کشور و جداسازی ایران بودند، به تبع نیرویی که می‌توانست جلوی آن‌ها را بگیرد ارتش بود و برای تضعیف این نیرو شعار انحلال ارتش را سر دادند ولی در چنین شرایطی اقدام حکیمانه امام راحل و حمایت ایشان مبنی بر حفظ و ضرورت ارتش و فرمان تاریخی ایشان باعث اطمینان خاطر و خودباوری ارتشیان گردید و ارتش را به ملت پیوند زد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی ارتش استان زنجان با بیان اینکه ارتش ایران به خوبی جواب اعتمادها را بعد از انقلاب و شروع جنگ، در ۸ سال دفاع مقدس و چه در دوره بعد از دفاع مقدس تاکنون داد و همواره در تمام مناسبت‌ها، هر جا که دولت و ملت نیاز داشت با تمام توان در کنار ملت و دولت ایستاده است، تصریح کرد: ارتش به درستی شعار ارتش فدای ملت را تعبیر کرد و اثبات این ماجرا وجود ۴۸ هزار شهید گلگون کفنی است که برای حفظ نظام تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

بیرانوند با بیان اینکه در حال حاضر ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته بوده و به خودکفایی و آمادگی کامل رسیده است و یکی از ارکان اصلی قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح برشمرده شده و عزت و سربلندی را در کنار نیروهای مسلح ارمغان می‌آورد، ادامه داد: بی‌تردید بامداد ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگ زرینی دیگر در تاریخ افتخار جمهوری اسلامی است، اقدامی عملی مقابل لکه ننگ بشریت و رژیم کوک‌کش انجام شد و اقدام تاریخی فرزندان ایران اسلامی در نیروهای مسلح همیشه قهرمان کشور، بار دیگر ثابت کرد با کسانی که نگاه ناروا به ایران داشته باشند سر ستیز داشته و ذره‌ای از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی کوتاه نمی‌آید و دست هر متجاوزی را قطع خواهد کرد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی ارتش استان زنجان گفت: واکنش متناسب و به هنگام در سپاه و پشتیبانی ارتش، وزارت دفاع و نیروهای مسلح تحت فرماندهی مقام معظم رهبری، به مردم کشور عزیزمان نشان داد که از قدرت بازدارنگی بالایی برخوردار بوده و برای مقابله با هرگونه اقدام ماجراجویی دشمن آماده است.

کد خبر 6080791

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» برای کشورمان پُر از دستاورد بود
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است
  • فیلم/ رژه نیروهای مسلح در روز ارتش مقابل رئیس جمهور
  • تصاویری از مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور | از رژه تیپ زرهیِ ارتش در زنجان تا رژه نیروی دریایی ارتش در ساری | ببینید
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳