Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@05:39:13 GMT

دستگیری ۲ صیاد غیرمجاز عقرب در باغملک

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۹۷۶۹

دستگیری ۲ صیاد غیرمجاز عقرب در باغملک

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد امیری، رییس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: در دهستان منگشت، ۲ صیاد غیرمجاز عقرب شناسایی و دستگیر شدند و  عقرب‌های کشف شده توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست در مناطق کوهستانی رهاسازی شده و به دامان طبیعت بازگشتند.

وی افزود: یک نفر در باغملک مجوز زنده گیری عقرب را دارد که از طرف یکی از داروسازی‌های معتبر کشور معرفی شده است که دراین مرکز از عقرب‌ها برای گرفتن سرم و آمپول عقرب گزیدگی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری عنوان کرد: برخی از اهالی باغملک تحت تاثیر تبلیغات افراد سودجو، به امید سود‌های آنچنانی، به صید عقرب اقدام می‌کنند کار به جایی رسیده است که بعضی رو به پرورش عقرب آورده‌اند و با خرید عقرب‌های مادر از افراد سودجو اقدام به تکثیر آن می‌کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست باغملک بیان داشت: شکار بی رویه عقرب می‌تواند ضرر‌های جبران ناپذیری به اکوسیستم منطقه وارد کند به همین دلیل با صیادان غیرمجاز برخورد جدی خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

برخورد با صیادان  عقرب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات

حمیده خدنگی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: در پی بررسی وضعیت محیط زیستی شهرستان از ابتدای فروردین امسال توسط کارشناسان این اداره تاکنون تعداد ۱۴ مرکز غیر مجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات شناسایی شده است.

وی افزود: فعالیت آلاینده این واحد‌ها در زمینه جمع‌آوری غیر اصولی تفکیک زباله و ضایعات بدون رعایت اصول بهداشتی و محیط زیست بوده و فعالیت آلاینده این واحدها، علاوه بر ایجاد آلودگی محیط زیست، تهدیدی جدی علیه بهداشت و سلامت عموم مردم است.

خدنگی در پایان تصریح کرد: با توجه به عدم رعایت ضوابط و مقررات جاری ملاک عمل محیط زیست توسط واحد‌های مذکور، پیگیری لازم به منظور رفع آلایندگی تا حصول نتیجه مثبت انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه