Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@03:57:54 GMT

کمترین رشد اقتصادی سنگاپور از ۲۰۱۶ تاکنون رقم خورد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۹۸۳۱

کمترین رشد اقتصادی سنگاپور از ۲۰۱۶ تاکنون رقم خورد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنیک، با نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد تنش‌های تجاری جهانی، ریسک‌های برگزیت و ادامه یافتن وضعیت نامشخص سرنوشت مذاکرات تجاری چین-آمریکا، اقتصاد سنگاپور در حال کندتر شدن است.

وضعیت این کشور به شدت به بخش خدمات مالی آن وابسته است که این اهمیت رویدادهای جهانی در در اقتصاد را بیشتر کرده است، اما نشانه‌های هشداردهنده‌تری هم ظاهر شده‌اند؛ بخش تولید این جزیره هم در حال کند شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش وزارت تجارت سنگاپور، تولید ناخالص ملی سنگاپور در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸ با رشد ۱.۹ درصدی همراه بود که از پیش‌بینی دولتی ۲.۲ درصدی و پیش‌بینی ۲.۱ درصدی بازارها هم کمتر بود.

این کمترین نرخ رشد اقتصادی سنگاپور از سه‌ماهه سوم ۲۰۱۶ تا کنون است. در آن زمان با آشفتگی‌های اقتصادی‌ای که به دنبال رفراندوم برگزیت و انتخابات آمریکا ایجاد شد، اقتصاد سنگاپور فقط ۱.۲ درصد رشد کرد.

نسبت به سه‌ماهه سوم، اقتصاد سنگاپور در سه ماهه چهارم ۱.۴ درصد رشد کرد، درحالی‌که وزارت تجارت انتظار رشدی ۱.۶ درصدی را داشت.

وزارت تجارت در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتظار می‌رود اقتصاد سنگاپور در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال ۲۰۱۸ کندتر شود. اولین عامل موثر در این زمینه این است که بخش تولید سنگاپور به دنبال ۲ سال رشد قدرتمند، تحت تاثیر کاهش تقاضا برای کالاهای های‌تِک و الکترونیک، با افت رشد روبرو خواهد شد.

کد خبر 4543541

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید رشد اقتصادی جهان سنگاپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ دهد

قدس آنلاین: سپهر خلجی امروز در جمع خبرنگاران حاظر در حیاط دولت به تداوم انتشار شایعاتی در مورد تغییر در تیم اقتصادی دولتو جابجایی وزیر اقتصاد و بانک مرکزی در روزهای اخیر واکنش نشان داد و با تأکید بر اینکه : اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی کشور افزایش یافته است، گفت: از طرفی کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم و حتی تورم هم مهار شد و روند آن کاهشی است که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است که به نظر می‌رسد برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: اما قرار نیست هیچ تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • ۴۰۰۰ همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور نیاز است
  • پرویز داوودی درگذشت
  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟
  • خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ دهد
  • عملکرد درخشان لیونل مسی در جریان پیروزی بارسلونا مقابل رئال مادرید در فصل 2016/17 / فیلم
  • بازارسازی برای فروش نفت و استفاده از دستاورد‌های دانش بنیانی بسترساز رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی شد