Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@23:04:17 GMT

ترفندهای آرایشی برای زیباترشدن زنان مسن

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۹۸۵۷

ترفندهای آرایشی برای زیباترشدن زنان مسن

رکنا: این نکات آرایشی برای زنان مسن و خانم هایی که پوست های چین و چروک دارند توصیه می شود.

مسن نکات مهم و کاربردی آرایش صورت برای پوست های چین و چروک دار را بخوانید و از این پس یک آرایش جذاب، صاف و ابریشمی را روی پوستتان تجربه کنید.

خانم ها عادت دارند که از آرایش روتین و همیشگی خود در هر سنی استفاده کنند و انگار برایشان کمتر اهمیت دارد که با توجه به سن و سالشان پیش بروند و این باعث می شود که نتوانند از نکات مفید و جدید آرایش مخصوص خودشان را بیاموزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سنین 30 تا 40 سالگی و به بالا، به تدریج پوست شما دچار چین و چروک های ریز و درشتی می شود که دیگر همان آرایش پوست و صورت همیشگی نمی تواند آنها را به خوبی بپوشاند. پس لازم است تکنیک آرایش برای پوست چین و چروک دار را بیاموزید.

کمتر بهتر است...

برای اینکه چین و چروک ها و لک های صورت را بپوشانید، لازم نیست که یک لایه ضخیم از کرم پودر و پنکک را روی پوستتان بکشید. اینکار باعث می شود با هر حرکت صورت، چین های عمیقی در آرایش ایجاد شود و مشخص تر باشند. فقط یک لایه کرم پودر نازک روی پوست بزنید و اصلا سعی نکنید تمام نشانه های افزایش سن را بپوشانید.

چه بخواهید چه نخواهید، خط های عمیق را نمی توانید مخفی کنید، پی بهتر است روی چین های ریز و خطوط کوچک وقت بگذارید و لک ها را هم تا حدی بپوشانید، اینطوری چندین سال جوان تر خواهید شد.

لوازم آرایش مایع

با افزایش سن و پدیدار شدن چین و چروک ها، پوست بسیار خشک می شود و حالت الاستیک خود را با توجه به سن و سالی که دارید، بیشتر و بیشتر از دست می دهد. یک راه برای برطرف کردن این حالت، استفاده از لوازم آرایش مایع است تا این حالت خشکی و غیر انعطاف پذیدر را کاهش دهد. کرم پودر، رژگونه و برنزر خود را از انواع مایع و موس انتخاب کنید تا کاملا روی پوست بنشیند و آن را صاف کند.

مرطوب کننده را فراموش نکنید

همه خانم ها نیاز دارند که از کرم مرطوب کننده استفاده کنند اما کسانی که سن و سال بیشتری دارند، به این کار مجبورند. مرطوب نگه داشتن پوست، یعنی بیشتری حجم سلول های آن و کمترین حالت چین و چروک که پوست را پرتر و شاداب تر نشان دهد. حتما هر شب و هر روز صبح مرطوب کننده بزنید و 15 قبل از آرایش هم یک لایه کرم مرطوب کننده روی پوست بزنید و منتظر بمانید جذب شود.

پوستتان را درخشان کنید

با بالا رفتن سن، از درخشندگی پوست کم می شود و برای اینکه آن را جوان تر جلوه دهید، لازم هست کمی درخشندگی و روشنی به آن بیفزایید. لازم نیست برای جوان تر شد از رژگونه غلیظ و کرم پودر رنگ روشن تر از پوستتان استفاده کنید، فقط کافیست که چند قطره هایلایتر به کرم پودرتان اضافه کنید تا باعث درخشندگی و شادابی بیشتر پوست و صورتتان شود.

آرایش چشم روشن

سایه های اسموکی و تیره باعث می شوند که پیرتر به نظر بیایید اما در عوض استفاده از رنگ های روشن و کمی شیمری و درخشان، چشم ها را شاداب تر، بزرگ تر و جوان تر می کنند و باعث می شوند چندین سال از سن واقعیتان کمتر به نظر بیایید.

مژه ها را دریابید

هر چه که مژه هایتان پرپشت و تر ضخیم تر باشند، جوان تر خواهید شد و شادابی بیشتری به صورتتان خواهید بخشید. پس روی خرید یک ریمل مزه خوب و باکیفیت سرمایه گذاری کنید و مژه هایتان را با آن بولد و ضخیم کنید.

و اما آرایش لب ها

لب های تیره و روشن (نود) هیچ کدام برای سنین بالا مناسب نیستند و نباید استفاده شوند. شما باید حدوسط را نگه دارید و از رژلب هایی با تناژ هلویی، صورتی – سرخ، نارنجی، آجری و مرجانی استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: پوست چین و چروک زنان توصیه نود عکس جوان پسر حادثه مرگ پلیس قتل دام تهران دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

دوش‌های کوتاه ممکن است آنطور که باید و شاید در نگاه شما قدرت تمیزکنندگی نداشته باشند، اما در مقابل این نکته را هم در نظر داشته باشید که دوش‌های طولانی‌تر می‌توانند پوست شما را کم‌آب کنند. افزون بر تعیین مدت زمان مناسب برای حمام، باید دمای آب را نیز در نظر بگیرید.

دوش گرفتن چقدر باید طول بکشد؟

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا (CDC)، میانگین زمان دوش گرفتن ۸ دقیقه است و اگر بیش از ۱۵ دقیقه زیر دوش می‌مانید، باید به فکر تغییر روتین حمام خود باشید.

پوست نیز مانند اندام‌های داخلی بدن به آب نیاز دارد و به گفته متخصصان پوست، حداکثر زمان توصیه‌شده برای دوش گرفتن حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه است؛ در واقع این زمان برای پاکسازی و آبرسانی پوست کافی است.

طبق استانداردهای پزشکی و علمی، اگر پوست خشکی دارید یا به اگزما دچار هستید، دوش‌های کوتاه‌تر با آب ولرم به شما توصیه می‌شود. علاوه بر این، اجتناب از دوش آب گرم در فصول سرد بسیار مهم است، زیرا گرما می‌تواند به سطح پوست آسیب برساند و می‌تواند منجر به التهاب و افزایش علائم اگزما شود.

معایب دوش‌های طولانی

هدف از دوش گرفتن، آبرسانی و تمیز کردن پوست است، اما بد نیست بدانید دوش آب گرم برای مدت طولانی، چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد، منافذ پوست را باز می‌کند و اجازه می‌دهد رطوبت از آن خارج شود؛ که مجموعه‌ی این عوامل در درازمدت سبب خشکی شدید پوست می‌شوند.

برای حفظ رطوبت، معمولاً استفاده از مرطوب‌کننده و لوسیون بدن بعد از دوش گرفتن توصیه می‌شود زیرا باعث می‌شود رطوبت در پوست بماند و از آن خارج نشود.

معایب دوش‌های کوتاه

دوش‌های کوتاه نیز به نوبه خود مشکلاتی را ایجاد می‌کنند؛ به طور کلی می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین ایراداتی که به دوش‌های کوتاه‌مدت وارد است، این است که شاید به طور کامل پوست را تمیز نکنند. اگر پوست به درستی تمیز نشود، ممکن است باعث عفونت‌های پوستی شود.

با استناد به شواهد و داده‌های موجود، همه ما یک‌سری باکتری‌ها و ارگانیسم‌های طبیعی داریم که روی پوست زندگی می‌کنند و ما از این مورد با عنوان «فلور طبیعی» پوست یاد می‌کنیم. فلور طبیعی از پوست ما در برابر آسیب‌ها و صدمات محافظت می‌کند. اگر این تعادل در اثر استحمام زیاد و طولانی به سمت رشد بیش از حد فلور طبیعی متمایل شود، ممکن است خطر عفونت پوست افزایش یابد و اگر کوتاه و کم حمام کنیم، این فلور به سمت ناسالم بودن میل می‌کند و بوی بدی را روی بدن به جا می‌گذارد.

نحوه صحیح دوش گرفتن

روند استحمام به اندازه دفعات و مدت‌زمان آن اهمیت دارد. راه‌های زیادی برای حمام کردن وجود دارد، اما ساده‌ترین و ملایم‌ترین راه استفاده از دست‌هایتان است. مراحل یک دوش اصولی عبارتند از:

بدن را با آب گرم (نه داغ) خیس کنید. از صابون یا شامپوی بدن استفاده کنید و با کفِ دستان خود بدنتان را بشویید. پس از آن به سراغ شست‌وشوی موها بروید. سعی کنید به‌گونه‌ای زمان‌بندی کنید که این کارها را در طول مدت ۱۰ دقیقه الی یک ربع انجام دهید. در آخر و پس از خروج از حمام، با حوله بدنتان را کامل خشک کنید و بعد از خشک شدن از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید؛ با این کار از بروز خشکی و احساس کشیدگی در پوست جلوگیری می‌کنید.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • عکس| امیر تتلو با لباس های چروک و مو و ریش های تراشیده!
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • قتل مدیر عامل شرکت لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه | ۳۷ ضربه چاقو بر پیکر جوان ثروتمند
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفندهای طلایی برای پایان دادن به اختلافات و درگیری های زناشویی
  • مرغ در بازار امروز چند؟
  • (عکس) تغییر شدید چهره نفس بازغی با آرایش و بدون آرایش
  • علت ریزش موها چیست؟