Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@10:18:26 GMT

راه ارتباطی ۱۰۶۹ روستای استان اردبیل بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۹۹۲۷

راه ارتباطی ۱۰۶۹ روستای استان اردبیل بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل اردبیل گفت: با اعزام اکیپ‌های راهداری به راه‌های روستایی روز گذشته راه یک هزار و ۶۹ روستا در سطح استان بازگشایی شد اما راه ۸۴ روستا همچنان مسدود است. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلسه شورای مدیریت بحران استان اردبیل با توجه به بارش برف و پیش‌بینی کاهش دما در سطح استان با حضور مدیران مربوطه در این بخش برگزار و تمهیدات لازم برای مدیریت بحران در استان اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگشایی راه ارتباطی روستاهای باقیمانده تا عصر امروز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل استان اردبیل در این جلسه اظهار داشت: با پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و سرد به استان راهداران استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند تا نسبت به بازگشایی و برفروبی در محورهای مواصلاتی اقدامات به موقع و لازم را انجام دهند.

علی رحمتی با اشاره به مسدود شدن راه یک هزار و 600 روستای استان اردبیل به دنبال بارش برف بیان کرد: با اعزام اکیپ‌های راهداری به راه‌های روستایی روز گذشته راه یک هزار و 69 روستا در سطح استان برفروبی و بازگشایی شد و راه روستاهای باقیمانده نیز در حال بازگشایی است.

اردبیل یخبندان می‌شودبرف در جاده‌های اردبیل و کردستان؛ باران در محورهای مواصلاتی کرمانشاه و هرمزگانبرف و سرما مدارس نوبت بعد از ظهر اردبیل را به تعطیلی کشاند

وی با بیان اینکه راه ارتباطی 84 روستا در سطح استان همچنان مسدود است، گفت: با تلاش‌های انجام شده شبانه‌روزی در حال حاضر راه ارتباطی 30 روستای کوثر، 25 روستای گرمی، 12 روستای خلخال، 12 روستای نیر و پنج روستای مشگین‌شهر همچنان مسدود است و تا عصر امروز پیش‌بینی می‌کنیم زمینه برای بازگشایی این محورها فراهم شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل استان اردبیل از آمده‌باش 120 اکیپ راهداری در جاده‌های استان خبر داد و تصریح کرد: این امیپ‌ها در قالب 458 نیروی انسانی و 251 دستگاه ماشین‌آلات راهداری ساماندهی شده و در کنار بازگشایی راه‌ها به رانندگان گرفتار در برف و کولاک جاده‌ها نیز امدادرسانی می‌کنند.

رحمتی با اشاره به فعالیت 12 راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان اردبیل افزود: از ابتدای بارش‌های اخیر دو هزار تن نمک‌پاشی در سطح جاده‌ها شده و هفت هزار و 879 کیلومتر برفروبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی را داشته‌ایم.

وی از برفروبی 40 هزار و 165 کیلومتر راه به صورت رفت و برگشت از ابتدای مهرماه تاکنون در سطح استان خبر داد و گفت: در این مدت 9 هزار و 75 تن نمک نیز در راستای بازگشایی محورهای مواصلاتی مورد استفاده قرار گرفته است.

ثبت تنها 5 مورد بارندگی موثر پاییزی در اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: براساس آمارهای ثبت شده در فصل پاییز امسال ما با کاهش بارش‌ها در سطح استان روبه‌رو بودیم به طوری که در حالی که تعداد بارش‌های موثر بلندمدت پاییزی باید 10 مورد باشد اما در استان شاهد پنج مورد بارش موثر بودیم.

علی‌دولتی‌مهر از پیش‌بینی کاهش بارش‌ها در اسفندماه امسال خبر داد و افزود: با وجود این کاهش بارش در اسفندماه، ما در دهه سوم فروردین و اردیبهشت‌ماه سال آینده شاهد بارش‌ها در سطح متوسط خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از افزایش 13 درصدی بارندگی‌ها در استان از ابتدای سال زراعی جاری خبر داد و گفت: با وجود این افزایش بارش‌ها اما ما در شمال استان با کاهش نسبی بارش‌ها روبه‌رو هستیم.

دولتی‌مهر با اشاره به کاهش 20 درصدی بارش‌ها در بیله‌سوار، 13 درصدی در پارس‌آباد و 9 درصدی در گرمی تصریح کرد: در برخی شهرستان‌ها نیز شاهد افزایش بارش‌ها بودیم به طوری که در نمین 41 درصد و در کوثر 24 درصد این بارش‌ها افزایش داشته است.

وی در مورد میزان بارش‌های امسال در استان از ابتدای سال تاکنون افزود: در حالی که در 11 ماهه سال گذشته میزان بارش ها در سطح استان 250 میلیمتر بوده امسال این میزان به 281 میلیمتر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به بارش‌های مناسب اخیر در استان بیان کرد: با این بارش‌ها ارتفاع برفی در برخی مناطق شهرستان نیر به 68 سانتیمتر رسید که با خارج شدن این سامانه بارشی از استان شاهد کاهش دمای محسوس در منطقه خواهیم بود.

حوادث طبیعی 15 هزار میلیارد ریال خسارت در اردبیل بر جای گذاشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: امسال در اثر حوادث طبیعی و غیرمترقبه در سطح استان 15 هزار میلیارد تومان خسارت‌ها به بخش‌های مختلف استان وارد شده است که از این میزان 11 هزار و 850 میلیارد ریال آن مربوط به بخش کشاورزی است.

فرهاد عبدالعلی‌پور از اختصاص 520 میلیارد ریال اعتبار برای امهال تسهیلات مربوط به خسارات در بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: این اعتبارات برای امهال تسهیلات زیر 100 میلیون ریال اختصاص یافته است که به کشاورزان واجد شرایط ارائه می‌شود.

وی با اشاره به بانک‌های عامل در این طرح بیان کرد: از اعتبارات در نظر گرفته شده 80 درصد توسط بانک کشاورزی و 20 درصد نیز توسط سایر بانک‌های استان امهال خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل مهلت این امهال را از مهرماه سال گذشته تا پایان امسال دانست و تصریح کرد: در صورتی که مازاد اعتبارات را شاهد باشیم این امهال می‌تواند به بدهی‌های بالای 100 میلیون ریال شامل شود.

عبدالعلی‌پور با تاکید بر توسعه بیمه محصولات کشاورزی در سطح استان افزود: انتظار می‌رود تا کشاورزان به این مهم توجه جدی داشته باشند تا در صورت وارد شدن خسارت به محصولات و تولیدات آنها بتوانند غرامت آن را دریافت کنند.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده هراز بازگشایی شد

به گزارش خبرآنلاین،بخشدار لاریجان با اشاره به برقراری تردد در جاده شریانی هراز، گفت: پس از بارش شدید باران در محور مواصلاتی هراز، ریزش سنگ و سنگریزه تردد در این مسیر ارتباطی پس از ایمن سازی و پاکسازی برقرار شد.

فارس در خبری نوشت:مهدی آباد اظهار کرد: از روز گذشته شاهد بارش سنگین باران و تگرگ در بخش لاریجان بودیم که در مناطق کوهستانی ریزش سنگ و سنگریزه در مسیرهای اصلی و فرعی را به همراه داشت.

وی اعلام کرد: در مناطق بالادست و ارتفاعات بخش کوهستانی لاریجان با کاهش شدید دما شاهد ریزش برف بودیم. او افزود: بارش باران به همراه خود سیل و سیلاب را راه انداخته و باعث بروز اختلالاتی در آمد و شد خودروها شد.

این مهم در پایین دست براثر بارش شدید باران سیلاب به راه انداخته است.

بخشدار لاریجان به فعالیت شبانه روزی تمام دستگاه های راهداری و راهسازی خدمات رسان برای بازگشایی و پاکسازی محور هراز اشاره نمود. وی تصریح کرد: ریزش سنگ و سنگریزه از کوه در مناطق بایجان، باغ صفا و منطقه نمارستاق بیشتر از دیگر مناطق بوده است.

وی بیان کرد: هم اکنون در بسیاری از مناطق بخش لاریجان و محور هراز بارندگی و ریزش نزولات آسمانی را شاهد هستیم. در برخی مناطق جاده هراز نیز بارش برف و سرمای هوا حکمفرما است.

آباد تأکید کرد: مسافران و رانندگانی که قصد تردد در محور هراز را دارند از سفرهای غیرضروری به شدت پرهیز کنند. زیرا محور هراز بسیار لغزنده بوده و احتمال ریزش سنگ، سنگریزه و جاری شده سیل و سیلاب با توجه به سست شدن مناطق کوهستانی محتمل است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898746

دیگر خبرها

  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد
  • جاده هراز بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون بشاگرد تا پایان هفته
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • مدیران در چهارچوب قانون نسبت به رفع مشکلات اردبیل تلاش کنند
  • ارتفاع برف در گردنه تته بیش از ۵ متر است