Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: ممکن است شیطان سراغ عفوشدگان بیاید و مرتکب جرم شوند، در اینصورت مجازاتشان سنگین‌تر است و دیگر نمی‌توانند از عفو بهره‌مند شوند. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود اظهار کرد: جمهوری اسلامی با همه دشمنی‌های استکبار و آمریکا از اقتدار و امنیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این شرایط و در چهلمین سال پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی خواست با نشان دادن گوشهای از رأفت اسلامی عفو گستردهای اعلام کند و دستورالعملی برای عفو تمام یا بخشی از مجازاتها و یا تخفیف مجازات تهیه شد.

وی درباره اهداف اعلام عفو و اینکه این عفو باید، فرصت اصلاح برای مشمولان در خدمت به جامعه باشد گفت: کمک به خانواده زندانیان و جلوگیری از فروپاشی خانواده از دیگر اهداف این عفو بود. البته کسانی که ممکن است عفو آنها خللی به آرامش و امنیت عمومی باید مورد دقت قرار بگیرند. اگر کسانی احساس میکنند که جزو مستثنیات نیستند و میتوانند از عفو برخوردار شوند به شماره 129 و دفتر ما اطلاع دهند بررسی می‌کنیم.

سخنگوی قوه‌قضاییه با بیان اینکه تا ماه رمضان هم چند مناسبت داریم که افراد دیگری ممکن است مشمول عفو باشند که لیست آنها را هم به مقام معظم رهبری پیشنهاد خواهیم داد گفت: هشدار میدهم ممکن است شیطان سراغ عفوشدگان بیاید و مرتکب جرم شوند، در این‌صورت مجازاتشان سنگینتر است و دیگر نمیتوانند از عفو بهرهمند شوند، دست رد به سینه شیطان بزنند و خانواده‌های آنها هم کمک و مراقبت کنند.

معاون اول قوه‌قضاییه ادامه داد: این حدود 50 هزار نفر دفعتا آزاد نمی‌شوند و به همین دلیل نمیتوانم الان عدد دقیقی از مشمولان عفو اعلام کنم. برخی که در زندان نیستند اصلا زندان نمیروند، برخی حبس‌شان تقلیل یافته و مدتی بعد آزاد میشوند، برخی مجازات نقدی داشتند که پرداخت نکرده بودند و دیگر به خاطر آن زندان نمیروند و برخی هم شلاق داشتند که آن هم اجرا نمیشود.برخی هم شاکی خصوصی دارند که اگر تا تاریخ اعلام شده نتوانند رضایت بگیرند به زندان میروند، از شاکیان هم خواهش میکنم سخت نگیرند و ریشسفیدها هم پادر میانی کنند.

تعداد قابل توجهی محکوم موادمخدر مشمول عفو می‌شوند/تأیید ورود پول‌های مشکوک به سینما/افزایش تعداد خودروهای وارداتی غیرقانونیشرایط اجرای عفو عمومی و خصوصی زندانیانجزئیات و چگونگی نحوه اجرای عفو و تخفیف مجازات‌ محکومان اعلام شدحدود 50 هزار زندانی مشمول عفو گسترده می‌شوندرئیس قوه قضاییه: پیشنهاد اعلام عفو گسترده زندانیان در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

R1014142/P/S2,20/CT12 واژه های کاربردی مرتبط محسنی اژه‌ای قوه قضائیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محسنی اژه ای قوه قضائیه محسنی اژه ای قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس جیرفت و قلعه گنج به دلیل هشدار قرمز هواشناسی

مدارس شهرستان‌های جیرفت و قلعه گنج واقع در جنوب استان کرمان به دلیل هشدار قرمز هواشناسی و احتمال بارش باران‌های سیل آسا در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه تعطیل اعلام شدند.

به گزارش گروه استان‌ها هبرگزاری دانشجو، مدارس شهرستان‌های جیرفت و قلعه گنج واقع در جنوب استان کرمان به دلیل هشدار قرمز هواشناسی و احتمال بارش باران‌های سیل آسا در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه این هفته تعطیل اعلام شدند.

فرماندار شهرستان جیرفت در جلسه ستاد بحران این شهرستان گفت: با توجه به اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی و بارندگی تمامی مدارس شهرستان جیرفت سه شنبه و چهارشنبه تعطیل است.

احمدبلندنظر افزود: با توجه به احتمال جاری شدن سیلاب در مسیل‌ها، شهروندان از اسکان و توقف و رفت و آمد در حاشیه مناطق آبگیر، بستر و حریم رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

همچنین ستاد بحران شهرستان قلعه‌گنج نیز اعلام کرد با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی و بارندگی شدید همراه با تگرگ و جاری شدن سیلاب و به جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان، تمامی مدارس شهرستان قلعه‌گنج فردا و پس فردا ۲۸ و ۲۹ فروردین‌ماه تعطیل اعلام می‌شود و آموزش به‌صورت غیر حضوری ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • هشدار بارش‌های شدید در چند استان
  • روشی جدید برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به زوال عقل
  • جزیره کیش هشدار قرمز گرفت
  • هشدار قرمز هواشناسی در این جزیره
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • با فروشندگان متخلف گوشت قرمز برخورد قانونی می‌شود
  • سفارت این کشور در تهران بازگشایی می‌شود
  • سفارت هلند در تهران بازگشایی می‌شود
  • کمک ۱۰۴ میلیارد تومانی برای آزادی زندانیان در رمضان
  • تعطیلی مدارس جیرفت و قلعه گنج به دلیل هشدار قرمز هواشناسی