Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن بهشتی در جلسه شورای ترافیک استان با اشاره به این که کنترل وضعیت ترافیک شهر قم با توجه به روند رو به گسترش جمعیت، افزایش زائرپذیری و توسعه بافت شهری نیازمند اجرای طرح های عمرانی جدید به خصوص در مناطق اطراف حرم مطهر است، افزود: با این وجود باید مراقب بود که هویت اصیل این مناطق دچار آسیب نشود و با تسهیل شرایط عبور و مرور، شهروندان و زائران از اجرای طرح ها رضایت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در اجرای طرح های ترافیکی شهر قم در کنار توجه به تسهیل آمد و شد شهروندان باید مراقب رعایت ضوابط ایمنی بود تا نقطه های حادثه خیز ایجاد نشود.

وی ادامه داد: همچنین درنظر گرفتن مسائل اجتماعی و اقتصادی مناطق مختلف شهری از جمله نکات مهمی است که باید در اجرای طرح های ترافیکی مورد توجه باشد.

بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تسهیل شرایط عبور و مرور زائران در ایام نوروز، افزود: طرح های ترافیکی متنوعی در این رابطه اجرا می شود که با رفع برخی معضلات شهری می تواند، نقش موثری در تسهیل روند آمد و شد زائران به شهر قم داشته باشد.

وی ادامه داد: لازم است در ایام نوروز کمترین استقرار در عوارضی آزادراه قم - تهران توسط دستگاه های مختلف استان صورت گیرد تا روند عبور و مرور زائران با سهولت انجام شود.

وی در ادامه تاکید کرد: لزوم افزایش تعداد پارکینگ خودرو در سطح شهر با استفاده از ظرفیت های موجود و همچنین ارتقاء سطح ایمنی راه های منتهی به قم، از جمله مواردی است که باید در اولویت برنامه های نهادهای خدمت رسان در ایام نوروز باشد.

بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص اجرای طرح های ترافیکی در منطقه پردیسان قم گفت: لازم است مسئولان مدیریت شهری در خصوص ایجاد تقاطع غیر همسطح در بلوار امام علی(ع) با میدان آزادی و سایر راهکارهای عملیاتی قابل اجرا، به منظور جلوگیری از بالا رفتن حجم ترافیک این منطقه در آینده، پیش بینی های لازم را داشته باشند.

وی همچنین در خصوص اجرای طرح های ترافیکی در خیابان امام خمینی(ره) افزود: در این منطقه مراقبت از حرم نما بودن خیابان، در اولویت برنامه های ترافیکی است و هرگونه اجرای طرح های زیر سطحی در این محدوده باید با رعایت همه جوانب کارشناسی باشد.

معاون استاندار قم در ادامه به موضوع فعالیت تاکسی های اینترنتی در شهر قم اشاره و بیان کرد: همه این تاکسی ها باید پروانه فعالیت خود را از شهرداری دریافت کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت: باید خدمات سواره محور مورد نیاز با اجرای طرح های ترافیکی کارشناسی در اطراف حرم مطهر به زائرن حضرت معصومه(س) ارائه و راه دسترسی آنان به مراکز اقامتی و خدماتی تسهیل شود.

روح الله امراللهی افزود: اجرای این طرح ها، زمینه دسترسی آسان زائران به مراکز اقامتی اطراف حرم مطهر را فراهم می کند و با به چرخش انداختن صنعت گردشگری می توان درآمد قم از این بخش را افزایش داد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام خمینی ایام نوروز ترافیک قم کارشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شریان های رشت، مسدود است/رشت تحمل این حجم مهمان نوروزی را ندارد

ایسنا/گیلان کارشناس برنامه‌ریزی و آمایش شهری گفت: شبکه کالبدی و شریان‌های گیلانشهر رشت تاب آوری و تحمل پذیری این حجم مهمان نوروزی را ندارد.

عماد مطالبی امروز ۸ فروردین ماه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وقتی به شبکه کالبدی دسترسی شهر رشت نگاه می‌کنیم، فرسودگی شدیدی در زیر ساخت‌های آن مشاهده می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه با ورود و پیک خودرو در مناسبت‌ها و تعطیلات حجم آمد و شد شهری بسیار بالا می‌رود و باید گفت شهر قفل می‌شود و در تمامی ورودی‌ها و خروجی‌ها با ازدحام خودرو به شکل وصف ناپذیری روبرو هستیم.

وی افزود: گاهی با ارائه بعضی از طرح‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح متاسفانه می‌بینیم شهر رشت در انفجاری از خودرو هم در مسیرهای اصلی و هم در معابر فرعی دچار گلوگاه‌های شدید ترافیکی شده است و ما نتوانسته‌ایم خیابان‌های متناظر جدیدی با ظرفیت مناسب برای تخلیه خودرو از شریان‌های اصلی ایجاد کنیم. 

این کارشناس برنامه‌ریزی و آمایش شهری گفت: ما باید به زیرساخت‌های شهری بیندیشیم، بویژه در ایجاد شبکه کالبدی و دسترسی و معابر بتوانیم با یک امکان سنجی و ظرفیت سنجی مناسب با تاکید بر زیست بوم گیلانشهر رشت و در نظر گرفتن حوزه نفوذ آن و مواردی مانند ازدحام و شلوغی و میزان تردد خودرو در پیک آمد و شدها بتوانیم مطلوبیت لازم را در تدوین و ارایه خدمات برای شهروندان و شهر رشت برقرار سازیم.

مطالبی تصریح کرد: در این مسیر باید در تحقق پذیری دسترس پذیر بودن شهر رشت برای همگان، با توجه به جلب گردشگر از تمام نقاط کشور اهتمام جدی و برنامه‌ریزی دقیق برای اجرا و عملیاتی شدن آن داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه نگاه و رویکرد ما در ارائه یک شهر زیست پذیر باید در مسیر پیوند عدالت اجتماعی و عدالت فضایی باشد، خاطرنشان کرد: باید بدنبال ساخت خیابان‌های جدید و متناظر و رینگ‌های مکمل به همراه روش‌های نوین حمل و نقل سبز و استفاده از الگوهای آمایشی نوین باشیم تا بتوانیم به معنی واقعی به توسعه پایدار شهری برسیم و رفاه آسایش و آرامش رشتوندانمان را فراهم سازیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمهیدات ترافیکی پلیس در روزهای پایانی نوروز
  • خدمات رسانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی در ایام نوروز
  • رشت نماد گلوگاه های ترافیک/ شریان های رشت تحمل این حجم مهمان نوروزی را ندارد
  • مراجعه بیش از ۶۱ هزار نفر در ایام نوروز به اورژانس زنجان
  • شریان های رشت، مسدود است/رشت تحمل این حجم مهمان نوروزی را ندارد
  • استقبال گسترده و کم نظیر علاقمندان از موزه بانک ملی ایران در ایام نوروز
  • کمبودی در عرضه مرغ ایام نوروز و ماه رمضان نداریم
  • حال و هوای کربلای معلی در ماه مبارک رمضان + تصاویر
  • پل حافظ تهران جمع می‌شود؟
  • اجرای محدودیت مقطعی در آزادراه تهران - شمال