Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@08:26:01 GMT

ذخایر ارزی بانک مرکزی ‌قابل توجه است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۰۱۲۵

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ذخایر ارزی بانک مرکزی قابل قبول و قابل توجه است اما با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط، باید دقت لازم را داشته باشیم. ناطقان: به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، عبدالناصر همتی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: در حال حاضر کشور در شرایط خاصی قرار دارد و با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم و باید در خرج کردن ذخایر ارزی اولویت را به نیازهای اساسی کشور دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر لزوم دقت در خرج کردن ذخایر ارزی کشور گفت: این به معنای کمبود ارز در کشور نیست؛ ذخایر ارزی بانک مرکزی قابل قبول و قابل توجه است اما با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط، باید دقت لازم را داشته باشیم.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در تامین اعتبار ارزی برای طرح‌هایی که نیاز آنها در حد چند میلیون دلار باشد مشکلی نداریم، تصریح کرد: هیچ محدودیتی در اعتبارات ریالی برای کردستان قائل نیستیم و اگر سایر بانک‌ها نیز با مشکل مواجه شدند خط اعتباری در اختیار آنها قرار می‌دهیم.
وی با بیان اینکه همه ملتزم هستیم طرح‌های پیشران توسعه استان را در حد امکان تسریع ببخشیم تا ظرفیت‌های لازم در استان ایجاد شود، اذعان کرد: با توجه به محدودیت‌های ارزی، سرمایه‌گذاران به سمت طرح‌های داخلی بروند.
گفتنی است؛ در این جلسه مشکلات 15 طرح استانی و ملی در دست اجرا و نیمه‌تمام کردستان مورد بررسی قرار گرفت.
منبع: تسنیم برچسب ها: رئیس کل بانک مرکزی ، ذخایر ارزی ، تامین اعتبار ارزی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رئیس کل بانک مرکزی ذخایر ارزی تامین اعتبار ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد از آنها مربوط به خانگی است و درحال حاضر ۶۰ درصد برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی برق در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس پیشبینی که صورت گرفته تابستان امسال گرم خواهد بود و دما یک یا دو درجه بیشتر از شرایط عادی خواهد بود. سه سناریو ۳.۵، ۴.۵ و ۶ درصد رشد مصرف را پیشبینی می‌کنیم و در صورت افزایش دما قطعا رشد ۶ درصدی مصرف را شاهد خواهیم بود و اوج مصرف برق به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات خواهد رسید. 

او افزود: بر اساس مطالعات ما ۳۵۰۰ مگاوات افزایش برق از محل تقاضا‌های جدید خواهیم داشت که شامل بخش‌ها و صنایع کوچک می‌شود. در صورتی که دما به شدتی که پیش‌بینی شده نباشد، انتظار میرود مصرف برق به ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • ادعا و هشداری تازه؛ التهابات در بازار ارز بیشتر خواهد شد؟
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد