Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «الیاس بوصعب» وزیر دفاع لبنان در جریان دیدار با «خلوصی آکار» همتای ترک خود در حاشیه نشست امنیتی مونیخ تاکید کرد: هر گونه حضور نیروهای ترکیه در سوریه بدون موافقت دمشق اشغالگری به شمار می آید.

وی در ادامه نسبت به اعلام ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه توسط آنکارا انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بوصعب تاکید کرد: ایجاد منطقه امن راهکار مطلوب نخواهد بود بلکه تبدیل به پناهگاه امنی برای تروریستها خواهد شد.

دو طرف همچنین در خصوص امکان امضای توافقنامه همکاری نظامی جدید میان دو کشور رایزنی کردند.

کد خبر 4544731

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه خلوصی آکار لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان الاقصی| مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حمله‌های وحشیانه هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه شهرهای مختلف نوار غزه طی بامداد امروز شدت گرفته و تعدادی شهید و زخمی برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: طوفان الاقصی| حمله هوایی رژیم صهیونیستی به الخیام در جنوب لبنان

شبکه المیادین از حمله‌های گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

این جنگنده‌های متجاوز خانه‌های مسکونی را در نزدیکی قبرستان الزوایده واقع در مرکز نوار غزه بمباران کردند. ورودی اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه نیز شاهد حمله‌های بامدادی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

این جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین حمله وحشیانه و سنگین علیه محله الزیتون واقع در جنوب شرق شهر غزه انجام دادند. تنها در یکی از حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی علیه ۲ خانه مسکونی در رفح دست کم ۲۶ فلسطینی از جمله ۱۶ کودک و شش زن به شهادت رسیدند.

بمباران وحشیانه خانه‌ها و مدرسه‌ها در غزه

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز در کنار جنگنده‌های این رژیم وارد عمل شده و بخش‌های مختلف نوار غزه را زیر آتش گرفت. این حمله‌های توپخانه ای رژیم اشغالگر شمال اردوگاه النصیرات در مرکز غزه، شرق اردوگاه المغازی و ۲ منطقه المغراقه و الزهرا را هدف قرار داد.

قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز سواحل مرکزی و جنوبی نوار غزه را گلوله باران کردند. علاوه بر این پهپادهای رژیم صهیونیستی یک مدرسه در اردوگاه البریج را هدف قرار دادند.

حمله به کرانه باختری با هدف خاموش کردن شعله مقاومت

از سوی دیگر نظامیان صهیونیست بامداد امروز با هدف گسترش ترس و وحشت در کرانه باختری و بازداشت بی حساب و کتاب جوانان فلسطینی به شهرهای مختلف این منطقه یورش بردند.

خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که نظامیان صهیونیست به منطقه بیت امر واقع در شمال الخلیل حمله کرده و به سمت ساکنان این منطقه گاز اشک آور شلیک و تیراندازی کردند.

این عناصر متجاوز به اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس نیز حمله کردند. وزارت بهداشت فلسطین نیز از زخمی شدن دست کم شش فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان در منطقه برقا واقع در شرق رام الله خبر داد.

شهر طوباس، منطقه جبل جوهر در جنوب الخلیل، شهر بیت لحم و روستای مادما در جنوب نابلس نیز شاهد یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست بوده اند. نظامیان اشغالگر همچنین به منطقه میثلون در جنوب جنین حمله کردند.

درگیری مسلحانه نیروهای فلسطینی با اشغالگران

این در حالی است که ساکنان شهرهای کرانه باختری در برابر تجاوزات پی در پی نظامیان صهیونیست به این منطقه بی تفاوت نبوده و با عناصر اشغالگر درگیر شدند.

بر اساس گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های عبری زبان به وقوع درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه بلاطه واقع در کرانه باختری و زخمی شدن یک نظامی صهیونیست اذعان کردند.

منابع میدانی در کرانه باختری نیز از وقوع درگیری میان نیروهای مقاومت و اشغالگران صهیونیست در شهر طوباس خبر دادند.

مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است

از سوی دیگر بنا به گزارش شبکه الجزیره «فیلیپ لازارینی» کمیسرکل آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) تاکید کرد که اوضاع در کرانه باختری به ویژه اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی هر روز بدتر می‌شود.

وی در ادامه افزود: عملیات اخیر تل آویو در اردوگاه نورشمس باعث برجای ماندن تعدادی قربانی و وارد آمدن خسارت‌های گسترده به خانه‌ها و زیرساخت‌های این اردوگاه شد.

لازارینی تصریح کرد: از آغاز جنگ علیه نوار غزه در هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون صدها تن در کرانه باختری از جمله ۱۱۲ کودک فلسطینی جان خود را از دست داده اند.

وی بیان کرد: ما شاهد محدودیت‌های آمد و شد در کرانه باختری و اقدامات خشونت آمیز شهرک نشینان علیه ساکنان این منطقه هستیم به طوری که آنها مانع کسب و کار فلسطینی‌ها در کرانه باختری و گسترش ترس و وحشت در میان آنها شده اند.

لازارینی تاکید کرد: زمان پایان دادن به اشغالگری و حل و فصل طولانی‌ترین درگیری‌ها از طریق راهکارهای سیاسی و پایبندی واقعی به صلح فرا رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227985 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • طوفان الاقصی| مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • ترکیه: اسرائیل باید احساس شرم کند
  • رصد مشکلات منطقه ۵ شهرداری کرمانشاه با حضور مسئولان
  • اردوغان در دیدار هنیه: کلید صلح منطقه ایجاد دولت فلسطینی است