Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، زحمتی در حاشیه بهره برداری از ساختمان توزیع آب تصفیه شده این شهر گفت: این طرح به صورت نمونه در سطح استان در این شهر اجرا شده است.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح بیش از ۲ کیلومتر لوله از تصفیه خانه تا ساختمان توزیع در داخل شهر لوله گذاری شده و بیش از ۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آب و فاضلاب هریس یادآوری کرد: تصفیه خانه آب بخشایش در راستای طرح آبرسانی به این شهر و به منظور بهبود کیفیت آب نسبت به روش اسمز معکوس اجرا شده است.

زحمتی میزان آب ورودی به تصفیه خانه بخشایش را ۲۶ مترمکعب در ساعت اعلام کرد و ادامه داد: میزان آب خروجی این تصفیه‌خانه نیز ۱۸ مترمکعب در ساعت بوده و سختی آب ورودی ۸۵۰ میلی‌گرم در لیتر و سختی آب خروجی نیز ۵۰ میلی‌گرم در لیتر است.

وی اعتبار کل این طرح‌ها را ۱۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ظرفیت تصفیه آب این تصفیه خانه ۹۰۰ متر مکعب در شبانه روز است.

مدیر امور آب و فاضلاب با اشاره به حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه، اجرای خط انتقال به طول ۱۲ کیلومتر و احداث ساختمان بهره برداری در بخشایش برای بهبود منابع آب این شهر، یادآوری کرد: برای اجرای این طرح‌ها نیز بیش از ۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی از مردم بخشایش خواست با توجه به محدودیت جدی منابع آبی در این منطقه در مصرف این نعمت الهی دقت کرده و به صورت بهینه آن را مصرف کنند.

کل اعتبار‌های هزینه شده اداره آب و فاضلاب شهرستان هریس در ۲۰ ماه گذشته در شهر بخشایش ۲۶ میلیارد ریال است.

 

انتهای پیام/ش

طرح جداسازی آب شرب و بهداشتی در هریس به بهره برداری رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت صید و صیادی و بهره برداری از آبزیان دریاچه سد ارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این جلسه راهکارهای حفاظت از ذخایر و پیشگیری از فعالیت های صید و صیادی غیر مجاز با حضور فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و رئیس اداره شیلات شهرستان پلدشت و هیات مدیره تعاونی های ۱۸ و ۱۹ صیادی سد ارس، بررسی شد.

  همچنین در این جلسه ظرفیت های آبزی پروری و بهره برداری اصولی از آبزیان دریاچه سد ارس به عنوان یک منبع آبی مطرح و ارزشمند شیلاتی در کشور و راهکارهای مبارزه با صید غیر مجاز و روشهای کنترل عرضه آبزیان صید شده و نحوه همکاری و اقدامات مشترک بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • بررسی وضعیت صید و صیادی و بهره برداری از آبزیان دریاچه سد ارس
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • «چغازنبیل» بزرگترین اثر معماری شناخته شده از تمدن ایلام میانه
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • بزودی: بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد