Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@09:07:52 GMT

گزارش ۱۰۰ روزه حناچی به شورا

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۰۵۰۷

محسن هاشمی در پایان جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران با بیان اینکه پیش از جلسه علنی، جلسه هم اندیشی برگزار شد که در آن آخرین وضعیت شهرداری تشریح شد، گفت: در جلسه هم اندیشی پیش بینی شد گزارش ۱۰۰ روزه عملکرد شهرداری به شورای شهر ارائه شود.

وی افزود: در جلسه هم اندیشی دادگاه میرلوحی و خداکرمی نیز مورد بحث قرار گرفت که اعضاء معتقد بودند در خصوص شکل گیری این نوع رفتارها ابراز نگرانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین درخواست شد صدا و سیما فرصتی برای پاسخگویی مدیران شهری به اظهارات شهردار گذشته تهران را فراهم کنند.

هاشمی در خصوص جزئیات جلسه امروز شورای شهر تهران تصریح کرد: در این جلسه، پرونده های باغات مورد بررسی قرار گرفت و همچنین با بخشش بدهکاران شهرداری موافقت نشد. همچنین برای بازدید از خانه سیمین جلال قیمت گذاری شد.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره حمایت وزارت نفت از برقی شدن موتورسیکلت‌ها توضیح داد: این حمایت براساس قانون صورت می‌گیرد و در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت است. در همین خصوص کمیته‌ای تشکیل شده که مشخص کند با برقی شدن موتورسیکلت‌ها چقدر در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد و وزارت نفت نیز قرار شده کمک‌های مالی در این راستا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از آلودگی هوای شهر تهران از موتورهای بنزینی است، عنوان کرد: در حال حاضر ۳ میلیون موتورسیکلت در شهر تهران وجود دارد که ۲ میلیون آن فعال است و ما اخیراً از یک شرکت صنایع دفاع بازدیدی همراه با شهردار تهران داشتیم که این شرکت باطری‌هایی تولید می‌کند که می‌تواند بر روی این موتورسیکلت‌ها نصب شود و دیگر نیازی به مصرف بنزین برای موتورسیکلت نداشته باشیم.

به گفته هاشمی موتورسیکلت‌های برقی باید در شهر تهران افزایش پیدا کند و تسهیلات لازم برای خرید این موتورسیکلت‌ها داده شود.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌های ذیربط باید به وظایف خود عمل کنند تا آلودگی هوا در شهر تهران کاهش یابد و تعداد موتورسیکلت‌های برقی نیز افزایش یابد.

رئیس شورای شهر تهران درباره لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران نیز گفت: لایحه بودجه در کمیسیون‌ها مطرح شده است و زمان پیشنهادات اعضای شورا در خصوص بودجه به اتمام رسیده و تا ۱۰ اسفند به مدت یک هفته در صحن علنی شورای شهر تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی درباره پرداخت مطالبات پیمانکاران توضیح داد: در حال حاضر میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران کاهش یافته است و به دنبال آن هستیم که هر چه زودتر ۲۰ درصد از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جلسه علنی شورای شهر تهران شهرداری شورای شهر صدا و سیما شهر تهران قیمت گذاری نفت قانون وزارت نفت موتورسیکلت شهردار تهران بنزین آلودگی هوا بودجه شهرداری تهران لایحه بودجه صحن علنی بودجه رئیس شورای شهر تهران شورای شهر تهران شهردار تهران وزارت نفت پیروز حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه ۸۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه با اشاره به برگزاری جلسه شورای معین در کنار جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در جلسه امروز شورا سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی که برای اولین بار تدوین شده، تصویب و مقرر شد با اصلاحاتی ابلاغ شود.

وی افزود: ماده واحده واگذاری کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز تصویب شد.
 
خسروپناه بیان کرد: بر مبنای مصوبه امروز اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران واگذار شد، بر این اساس نظامی برای سنت دانشگاهی تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله شورا در جلسه امروز خبر داد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال قبل ۹۹ مصوبه داشت که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری بودند برخی مصوبات راهبردی و برخی جنبه هدایت‌گری داشتند.

خسروپناه اعلام کرد: در جلسه امروز درباره عفاف و حجاب بحث‌های کارشناسی صورت گرفت و پیشنهادها و راهکارهایی در حوزه شناختی و معرفتی ارائه و بر رعایت مقررات حجاب مخصوصا در ادارات دولتی تأکید شد، بحث درباره این موضوع مهم در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و مقرر شد برنامه‌ها اجرایی و ایجابی از سوی دستگاه ها ارائه شود.

 

   

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • اقدامات شهرداری پایتخت زیر ذره بین شورا
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا