Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@00:01:16 GMT

جزئیات احضار سفیر پاکستان به وزارت امور خارجه

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۰۵۸۳

به گزارش فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه از احضار «رفعت مسعود» سفیر پاکستان به وزارت امور خارجه و ابلاغ مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی خبر داد و گفت: در پی حادثه تروریستی ۲۴ بهمن ماه در جاده خاش - زاهدان خانم «رفعت مسعود» سفیر پاکستان توسط دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی افزود: در این ملاقات ضمن اشاره به افزایش اقدامات تروریستی از داخل خاک پاکستان، از جمله حادثه تروریستی اخیر  در جاده خاش - زاهدان، اعتراض کشورمان ابلاغ و با صراحت تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران از دولت و ارتش پاکستان انتظار دارد با قاطعیت و جدیت لازم علیه پایگاه‌ها، تحرکات و استقرار گروهک‌های تروریستی فعال در مناطق مرزی این کشور با جمهوری اسلامی ایران برخورد کند و اجازه ندهد این گروهک‌های تروریستی بیش از این با اقدامات تروریستی و غیرانسانی خود موجبات تشدید ناامنی و بدبینی و بی اعتمادی بین دو کشور را فراهم کند.

وی اضافه کرد: در ادامه از دولت پاکستان خواسته شد که اقدامات سریع و لازم جهت شناسایی و دستگیری عوامل جنایت تروریستی جاده خاش - زاهدان را انجام دهد. 

سفیر پاکستان در این دیدار اعلام کرد که موضوع اعتراض کشورمان را به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.

در پی اقدام تروریستی چهارشنبه شب (25 بهمن ماه) در محور خاش - زاهدان توسط گروهک تروریستی جیش‌الظلم به اتوبوس حامل جمعی از پرسنل سپاه پاسداران،‌ 28 نفر شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز عملیات تروریستی سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد. علاوه بر آن بسیاری از کشورها نیز در پی این اقدام تروریستی ضمن محکوم کردن آن، با دولت و ملت ایران و خانواده قربانیان ابراز همدردی کردند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه آلمانی «بیلد» به نقل از منابع گزارش داد که احضار «سرگئی نچائف» سفیر روسیه در برلین در رابطه با بازداشت دو فرد روس مظنون به جاسوسی برای روسیه بوده است.

پیش از این، دفتر دادستانی آلمان اعلام کرد دو شهروند آلمانی-روسی به نام‌های «دیتر اس.» و «الکساندر جی.» به اتهام جاسوسی از پایگاه‌های آمریکایی به دستور روسیه و برنامه‌ریزی برای حمله به مسیرهای حمل و نقل نظامی در شهر بایرویت در بایرن بازداشت شده‌اند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896776

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه