Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ذوالنوری گفت:شناسنامه فنی و ملکی ساختمان کمک خوبی به خریداران می‌کند تااز وضعیت ساختمانی که می‌خواهند خریداری کنندمطلع باشندو همین شناسنامه می‌تواندملاکی برای قیمت گذاری‌ها باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: فعالیت‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در مقایسه با سایر استان‌ها از وضعیت بهتری برخوردار بوده و تعرفه خدمات فنی و مهندسی نیز در قم کمتر از دیگر نقاط کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به یکی از آسیب‌های ساخت و ساز در قم بیان کرد: شهر‌هایی همانند قم هر چقدر مهاجرت پذیر باشند، ساخت و ساز نیز در آن متناسب نخواهد بود و در نهایت شهر در اثر همین ساخت و ساز‌ها بدقواره می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری  تصریح کرد: نباید اینگونه تصور شود که قوانین و مقررات ملی ساختمان فقط برای زمان زلزله است بلکه رعایت این موارد در راستای ایمنی و استحکام بنا به منظور ایجاد فضایی آرام و مطمئن برای بهره بردار مهم و ضروری است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود:گاهی دیده می‌شودکه مواردی از قوانین و مقررات در زمینه ساخت و ساز رعایت نمی‌شود و برخی‌ها ساخت و ساز‌های غیرقانونی و همراه با تخلف موجب بروز حوادثی می‌شوند که خسارات ناشی از آن جبران ناپذیر است.

وی با بیان اینکه در زمینه نظارت نیز مشکلاتی وجود دارد و آنچه که باید و شاید اجرا نمی‌شود اضافه کرد: برخی از کارفرمایان و مجریان ممکن است در طول پروژه هماهنگی لازم را با مهندسان ناظر نداشته باشند و مهندسان ناظر نیز ممکن است در زمینه نظارت به وظایف خود به درستی عمل نکنند.

وی ابراز کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به مالکان وظایف خود را به درستی انجام دهد و مردم نیز باید این خدمات مهندسان را لمس کنند و انجام درست وظایف در راستای حفظ منافع و سرمایه‌های ملی بسیار حائز اهمیت است.

نماینده قم در خانه ملت ادامه داد: وجود مصالح غیر استاندارد و همچنین اجرای نامناسب در مراحل مختلف ساخت و ساز به خصوص در مرحله اسکلت بندی موجب شده تا ساختمان‌ها استحکام خوبی نداشته باشند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کار سازمان نظام مهندسی ساختمان سخت است و در این زمینه برای دور زدن قوانین فشار‌هایی وجود داشته و مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد و برخی از افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند ممکن است تخصص لازم در این زمینه را نداشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری همچنین اشاره کرد: شناسنامه فنی و ملکی ساختمان کمک خوبی به خریداران می‌کند تا از وضعیت ساختمانی که می‌خواهند خریداری کنند مطلع باشند و همین شناسنامه می‌تواند ملاکی برای قیمت گذاری‌ها باشد.

در ابتدای این دیدار نیز مهندس امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آتی این سازمان ارائه کرد.

انتهای پیام/ح

قوانین و مقررات در زمینه ساخت و ساز رعایت نمی‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس مشاوران املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار پژو پارس با تریلر در تهران

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساعت ۰۶:۰۶ امروز حادثه تصادف در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید رستگاری مقدم نرسیده به بزرگراه امام علی (ع) به سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت زمان سه دقیقه ماموران ایستگاه شماره ۷۹ به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: یک دستگاه خودرو سواری پرشیا با یک سرنشین به هنگام حرکت با قیمت عقب تریلر برخورد کرد.

ملکی با بیان اینکه بدلیل شدت برخورد قسمت جلوی پرشیا در قسمت عقب تریلر گرفتار و اتاقک خودرو تا حدودی تخریب شده بود، گفت: آتش نشانان با تجهیزات هیدرولیکی قطعات خودرو را برش داده و راننده که مردی ۴۹ ساله بود را از خودرو خارج کردند.

به گفته وی، بدلیل شدت جراحات وارده این فرد جان باخت.

ملکی با بیان اینکه علت دقیق حادثه از سوی کارشناسان پلیس راهور پایتخت در دست بررسی است، به رانندگان توصیه کرد به هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • عکس| چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟
  • هرگونه مماشات با ساخت‌وسازهای غیرمجاز مورد پیگیری قانونی قرار می‌گیرد
  • برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه شدت می‌گیرد
  • (عکس) چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟
  • تصادف مرگبار پژو پارس با تریلر در تهران
  • ملکی: درصد بالایی از آتش‌سوزی‌ها ناشی از بی‌احتیاطی‌های انسانی است
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • چگونه خودروی خود را برای فروش آماده کنیم؟
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان است