Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@02:25:21 GMT

جاده کنارگذر نشتارود، 7 سال چشم انتظاری و دیگر هیچ

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۰۷۷۱

جاده کنارگذر نشتارود، 7 سال چشم انتظاری و دیگر هیچ

راه اصلی شهر نشتارود تنها راه مواصلاتی و ترانزیتی غرب مازندران است و ترافیک سنگین در این محور بویژه در ایام نوروز مشکلات زیادی را برای شهروندان و مسافران ایجاد می کند که برای رفع این معضل مسئولان از سال 90 در تلاش هستند تا با احداث و بهره برداری از جاده کنارگذار (رینگ شهری) تا حدودی از بار ترافیکی این مسیر بکاهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسیر بخشی از طول حدود 35 کیلومتر جاده کنار گذر شهرهای چالوس، هچیرود، کلارآباد، سلمانشهر، عباس آباد و نشتارود تنکابن است.
نشتارود با نزدیک 6 هزار نفر جمعیت در فاصله ۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تنکابن قرار دارد که به دلیل جاذبه های تفریحی و گردشگری همه ساله میزبان گردشگران مسافران زیادی بخصوص در ایام نوروز و تابستان از سراسر کشور است.
در سال های گذشته اعتباراتی به منظور تملک اراضی و آزادسازی، خاکبرداری ، خاکریزی ، احداث پل و آبرو در یک مسیر حدود 6 کیلومتری تخصیص یافت اما تا بازگشایی کامل مسیر نیاز به اعتبارات بیشتری است که تاکنون محقق نشده و این پروژه همچنان روند کند اجرایی خود را طی می نماید.
جمعی از مسافران و شهروندان شهرهای غرب مازندران با اشاره به نداشتن جاده کنارگذر در اکثر شهرهای غرب مازندران گفتند که نبود جاده کنار گذر در این مسیر سبب شده تا مردم و مسافران برای تردد دچار مشکل شوند.
به اعتقاد آنان، مسافران و گردشگران در این مسیر علاوه بر خساراتی که از نظر سوخت خودرو و وقت متحمل می شوند، دچار مشکلات روحی و روانی ناشی از این مسیر پرترافیک می شوند.
یک شهروند نشتارودی با انتقاد از عدم احداث رینگ شهری به خبرنگار ایرنا گفت: جای تاسف است که برای یک پروژه 6 کیلومتری مردم این شهر 7 سال انتظار کشیده اند اما هنوز به بهره برداری نرسیده و مسئولان هیچ پاسخ روشنی هم در این زمینه ارائه نمی دهند.
یعقوب میرچی افزود: بسیاری از پروژه های استان که بعد از این پروژه، کلنگ آنها به زمین زده شد امسال به بهره برداری رسیدند اما این پروژه بسیار مهم همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد.
وی اظهار داشت: اگر پیگیری های لازم از سوی مسئولان ارشد شهرستان صورت می گرفت حتما اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه تامین می شد.
به گفته این شهروند نشتارودی، مسیر فعلی در ایام نوروز از بار ترافیکی بسیار سنگینی برخوردار است و در برخی موارد شاهد هستم که خودروهای امدادی و آتش نشان گرفتار ترافیک مسیر می شوند و نمی توانند به مردم خدمات رسانی مناسبی داشته باشند.
وی یادآور شد: تا زمانی که مسئولان استانی در ایام نوروز با هواپیما و بالگرد جاده های غرب مازندران را طی کنند و از نزدیک مشکلات ترافیکی این منطقه را لمس نکنند نمی توان انتظار داشت که این پروژه به بهره برداری برسد.
یک مسافر ساکن تهران در خصوص مشکلات تردد در این محور گفت: مشکلات جاده کندوان برای رسیدن به مازندران یک طرف و مسیر چالوس تا تنکابن که مقصد اصلی ما است یک طرف دیگر و به دلیل ترافیک زیاد همواره دچار مشکل می شویم.
حسن محمدزاده افزود: اکثر مسافران و گردشگرانی که برای گذران اوقات فراغت به این منطقه سفر می کنند دوست دارند کمتر درگیر ترافیک سنگین خیابان ها باشند ولی ترافیک شهرهای غرب مازندران بر عکس ترافیک هر روزه تهران غیرقابل تحمل است.
وی خاطر نشان کرد : مسئولان باید چاره ای برای رفع این مشکل کنند در غیر این صورت پس از افتتاح آزاد راه تهران - چالوس نه تنها مردم این منطقه بلکه همه مسافران و گردشگران در آینده دچار مشکلات عدیده ای می شوند.
شهردار نشتارود در باره آخرین وضعیت رینگ شهری این شهر گفت: کار اجرایی این پروژه نزدیک به هفت سال شروع شده و تاکنون 15 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
محمد مهدی یاحقی با بیان اینکه 2 سال پیش اعتبار مورد نیاز برای این پروژه 85 میلیارد تومان پیش بینی شده بود، افزود: تاکنون در فاز یک زیرساخت ها 85 درصد، فاز دوم 72 درصد و فاز سوم 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 97 درصد از این مسیر آزادسازی شده است، اظهار داشت: پیمانکار این پروژه تاکنون 15 میلیارد تومان طلب دارد و ادامه این روند بدون تزریق اعتبارات بسیار سخت خواهد بود.
یاحقی خاطرنشان کرد : نوروز امسال بخشی از مسیر خاکی رینگ شهری به منظور سهولت در تردد و کاهش بار ترافیکی محور اصلی به صورت موقت بازگشایی شد اما امسال به دلیل برخی مشکلات قادر به بازگشایی مجدد مسیر نیستیم و مسلما در ایام تعطیل و بویژه نوروز 98 با مشکلاتی در زمینه تردد شهروندان و مسافران مواجه خواهیم شد.
وی خواستار حمایت بیشتر مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه رینگ شهری نشتارود شد.
معاون امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن درباره عدم پیشرفت این پروژه به خبرنگار ایرنا گفت: کنار گذر شهرهای هچیرود ، کلارآباد، سلمانشهر، عباس آباد، نشتارود و شیرود از جمله پروژه های مصوب سفر دولت به استان مازندران بود و شهرداری ها موظف به تملک اراضی زمین ها شدند.
حسن باقری علت اصلی روند کند اجرای رینگ شهری نشتارود را عدم انتخاب سرفصل مناسب برای این پروژه دانست و افزود: اگر این پروژه به صورت ملی دیده می شد و به عنوان مثال شرکت زیرساخت مسئولیت آن را بر عهده می گرفت تاکنون به بهره برداری رسیده بود.
وی اظهار داشت: شهرداری نشتارود با بودجه سالانه پنج میلیارد تومانی به هیچ عنوان نمی تواند برای تملک اراضی این پروژه به طول 6 کیلومتر و عرض 40 متر اقدام نماید.
به گفته معاون امور عمرانی فرمانداری ویژه تنکابن، هم اکنون برخی توافقات صورت گرفته در سال های گذشته با مالکین اراضی که در مسیر رینگ شهری قرار داشتند با مشکل مواجه شده و همین مسئله بر روند اجرایی آن تاثیر گذار است.
وی برآورد اولیه این پروژه را 30 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از میان 6 شهر تنها رینگ شهری نشتارود و هچیرود از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار است.
وی یادآور شد: امسال از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان مبلغ یک میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده اما نیازمند اعتبارات بیشتری است تا به سرانجام برسد.
علی نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران مهر ماه سال جاری اعلام کرد که با اختصاص 100میلیارد تومان از سوی دولت ساخت و تکمیل جاده کنار گذرهای شهرهای غرب مازندران سرعت می گیرد ولی این مهم تاکنون محقق نشد.
شهرستان 166 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
/1602/7513/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 خدمات رسانی روحی و روانی زمین گردشگری مسئولان استانی و شهرستانی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اقدامات شهری شهرداری سنندج در سال جدید

سیدانور رشیدی در دیدار با استاندار کردستان که با حضور اعضای شورای شهر سنندج انجام شد، اظهار کرد: کلنگ احداث پارکینگ طبقاتی در مساحت ۳ هزار مترمربع روبروی پارک شهدا به زودی انجام می‌شود.

شهردار سنندج تاکید کرد: ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در رفع مشکل ترافیک به ویژه در هسته مرکز شهر سنندج دارد در این راستا نیازمند اعتبارات ملی و جهشی هستیم.

وی افزود: رونمایی از ۶ هزار میلیارد پروژه‌ی سرمایه‌گذاری، مجتمع فرهنگی شهدا و شهرداری الکترونیک از دیگر برنامه‌های شهرداری سنندج در سال جاری است.

رشیدی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی برای عید سعید فطر، هفته سنه، ۲۲ گولان و ... تعریف شده که زمینه افزایش شور و نشاط اجتماعی را بیش از پیش در شهر خلاق موسیقی جهان تحقق می‌بخشد.

شهردار سنندج همچنین از برنامه‌ریزی برای افتتاح فاز اول پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار در فصل عمرانی امسال خبر داد.

بیشتر بخوانید

برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان

وی با بیان اینکه ۴۰۰ وظیفه از سوی وزارت کشور برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: کمبود منابع نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات، فضای اجتماعی و سیاسی همه و همه به نحوی موجب شده که کار در شهرداری سخت و طاقت‌فرسا باشد.

شهردار سنندج عنوان کرد: بیش از یک میلیون و ۵۶۰ هزار متر مربع آسفالت و بیش از ۱۸۰ هزار مترمربع پیاده راه سازی در شهر سنندج طی سال گذشته انجام شد.

رشیدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد رویداد‌های بزرگ فرهنگی و افتتاح چندین پروژه متعدد از پارک‌های بزرگ مقیاس تا پروژه‌های مرتبط با رفع مشکل ترافیکی در شهر سنندج بودیم که این روند در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • هشدار به مسافران؛ مسیر جنوب به شمال این جاده شمالی به مدت ۳ روز مسدود می‌شود
  • ترافیک در جاده چالوس و آزاد راه تهران شمال سنگین است
  • نقش پروژه‌های شهری سبز بر بهبود سلامت شهروندان
  • افزایش اقدامات شهری شهرداری سنندج در سال جدید
  • پیشرفت ۷۴ درصدی فاز یک طرح رینگ شهری یزد
  • ثبت ۳۴۰ میلون تردد جاده ای/ مازندران بیشترین مقصد مسافران نوروزی
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد
  • چشم انتظاری گارسیا برای بازگشت بیرانوند
  • پیشرفت ۷۴ درصدی فاز یک طرح رینگ شهری یزد + عکس
  • بازگشایی مسیرهای کنارگذر شیراز