Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@08:27:58 GMT

ممنوع‌الکارها بر اساس دستور عمل‌های نانوشته

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۰۸۲۴

مشکل ممنوع‌الکاری و حرف‌وحدیث‌های آن در حوزه موسیقی تمامی ندارد؛ یک روز علی قمصری، یک روز حمید عسگری و حالا ظاهرا نوبت به وحید تاج رسیده تا از ممنوعیت‌هایش بگوید؛ ممنوعیت‌هایی که به گفته خودش فعلا در شهر یزد قطعی است. چند روز قبل خبرگزاری ایلنا به نقل از او تیتر زده بود که در پانزده شهر نمی‌تواند کنسرت برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او حالا در گفتگو با شهروند این گفته را تکذیب کرده و می‌گوید: «سال ٩٣ در شهر یزد کنسرتی داشتم، اما متاسفانه برخی به سالن اجرا آمدند و مانع برگزاری آن شدند. از آن زمان به بعد هم برای اجرا‌های من در این شهر محدودیت وجود دارد. هر باری که برای کنسرت در یزد اقدام کردم، نتوانستم کاری از پیش ببرم.» البته قصه ممنوعیت‌های نوازندگان و خوانندگان اغلب این‌طور نیست که مثلا ارگانی یا دستگاهی مستقیما آن را اعلام کند و براساس دستور العمل‌های نانوشته‌ای اجرا می‌شود: «با هر برنامه‌گذار و تهیه‌کننده‌ای وارد مذاکره شدم تا مقدمات اجرا در یزد انجام شود، به من گفتند شما در این شهر داستان دارید، اما معلوم نیست از سال ٩٣ تا الان چرا باید در این شهر ممنوع‌الکار باشم؟ حتی وقتی مراسم رونمایی از آلبوم جدیدم در یزد برگزار شد، برگزار‌کننده بار‌ها به خاطر آن جواب پس داد. مردم یزد برای من خیلی عزیز هستند، اما ظاهرا برخی ادارات و ارگان‌های تصمیم‌گیر در این شهر با کنسرت من موافق نیستند.»

او هم مثل خیلی‌های دیگر در حوزه موسیقی به وضع اجرا‌ها و کنسرت‌ها در شهر‌های دیگر و به‌ویژه برای زنان گلایه دارد: «با صراحت می‌توانم بگویم حضور خانم‌ها در خیلی از کنسرت‌های شهرستان‌ها معذوریت دارد در حالی که همه این‌ها جوان‌های مملکت هستند که با هزار امید و آرزو در این رشته درس می‌خوانند، اما درنهایت نمی‌توانند در خیلی از شهر‌ها روی صحنه بروند؛ بنابراین اگر قرار نیست آن‌ها در رشته‌ای که درس می‌خوانند، مشغول شوند پس درِ آن دانشگاه را ببندند و از همان اول بگویند این رشته را انتخاب نکنید تا تکلیف مشخص باشد. وقتی این‌طور نیست و هنرجو چند سال پشت کنکور تلاش می‌کند و چند سال هم در دانشگاه پس باید امکان اجرای او در همه جای کشور هم فراهم شود.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: وحید تاج ممنوع الکار یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی پایان مرمت پل خاتون تا انتهای سال ۱۴۰۳

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مهدی ارباب‌نیا در این باره اظهار کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده ما بین اداره کل و پیمانکار مدت زمان اتمام مرمت پل خاتون ۱۸ ماه در نظر گرفته شده، ولی در صورت بروز عوامل پیش بینی نشده امکان تمدید این زمان وجود دارد.
به گفته معاون میراث‌فرهنگی استان البرز در مراحل مرمتی انجام شده تاکنون بخش‌هایی که از لحاظ سازه‌ای و ایستایی غیر قابل نگهداری بوده و همچنین مرمت‌های غیراصولی دوره‌های مختلف که باعث سنگینی پل شده بود، برداشته شد.
او افزود: پس از اقدامات فنی استحکام بخشی و اجرای قسمت پایه‌ها و پایین پل، طاق پل مطابق با الگوی قدیمی سازه به شکل پر (ضربی) اجرا شد و اکنون قسمت‌های فوقانی طاق به شکل رومی اجرا می‌شود.
بنای اولیه این پل بر اساس برخی مستندات تاریخی به دوران سلجوقی برمی‌گردد که در دوران شاه عباس صفوی تکمیل و تعمیر شده و رونق یافته است.
این پل با نام پل دختر، پل شاه‌عباسی، پل تاریخی کرج و پل خاتون شناخته می‌شود که بر اساس مستندات تاریخی نام خاتون را می‌توان قدیمی‌ترین نام این پل و منسوب به دوره سلجوقی عنوان کرد.
پل تاریخی کرج در سال ۱۳۷۹ با شماره ۳۵۰۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند
  • صید ماهی مرکب در صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع است
  • پیش‌بینی پایان مرمت پل خاتون تا انتهای سال ۱۴۰۳
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می یابد
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد
  • سرانجام برگزاری کنسرت در استان بوشهر به کجا رسید؟
  • تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت
  • اعلام جزییات تور کنسرت‌های داود آزاد و «دف نوازان حیران»