Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نوشهر - ايرنا - روند احداث جاده کنارگذر نشتارود که با هدف تسهيل در عبور و مرور شهري از سال 90 آغاز شده ، به دليل عدم تکميل و بهره برداري از آن مشکلات زيادي براي مردم و گردشگران فراهم کرده است.

راه اصلي شهر نشتارود تنها راه مواصلاتي و ترانزيتي غرب مازندران است و ترافيک سنگين در اين محور بويژه در ايام نوروز مشکلات زيادي را براي شهروندان و مسافران ايجاد مي کند که براي رفع اين معضل مسئولان از سال 90 در تلاش هستند تا با احداث و بهره برداري از جاده کنارگذار (رينگ شهري) تا حدودي از بار ترافيکي اين مسير بکاهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مسير بخشي از طول حدود 35 کيلومتر جاده کنار گذر شهرهاي چالوس، هچيرود، کلارآباد، سلمانشهر، عباس آباد و نشتارود تنکابن است.
نشتارود با نزديک 6 هزار نفر جمعيت در فاصله 5 کيلومتري شمال شرقي شهر تنکابن قرار دارد که به دليل جاذبه هاي تفريحي و گردشگري همه ساله ميزبان گردشگران مسافران زيادي بخصوص در ايام نوروز و تابستان از سراسر کشور است.
در سال هاي گذشته اعتباراتي به منظور تملک اراضي و آزادسازي، خاکبرداري ، خاکريزي ، احداث پل و آبرو در يک مسير حدود 6 کيلومتري تخصيص يافت اما تا بازگشايي کامل مسير نياز به اعتبارات بيشتري است که تاکنون محقق نشده و اين پروژه همچنان روند کند اجرايي خود را طي مي نمايد.
جمعي از مسافران و شهروندان شهرهاي غرب مازندران با اشاره به نداشتن جاده کنارگذر در اکثر شهرهاي غرب مازندران گفتند که نبود جاده کنار گذر در اين مسير سبب شده تا مردم و مسافران براي تردد دچار مشکل شوند.
به اعتقاد آنان، مسافران و گردشگران در اين مسير علاوه بر خساراتي که از نظر سوخت خودرو و وقت متحمل مي شوند، دچار مشکلات روحي و رواني ناشي از اين مسير پرترافيک مي شوند.
يک شهروند نشتارودي با انتقاد از عدم احداث رينگ شهري به خبرنگار ايرنا گفت: جاي تاسف است که براي يک پروژه 6 کيلومتري مردم اين شهر 7 سال انتظار کشيده اند اما هنوز به بهره برداري نرسيده و مسئولان هيچ پاسخ روشني هم در اين زمينه ارائه نمي دهند.
يعقوب ميرچي افزود: بسياري از پروژه هاي استان که بعد از اين پروژه، کلنگ آنها به زمين زده شد امسال به بهره برداري رسيدند اما اين پروژه بسيار مهم همچنان در بلاتکليفي به سر مي برد.
وي اظهار داشت: اگر پيگيري هاي لازم از سوي مسئولان ارشد شهرستان صورت مي گرفت حتما اعتبارات مورد نياز براي اين پروژه تامين مي شد.
به گفته اين شهروند نشتارودي، مسير فعلي در ايام نوروز از بار ترافيکي بسيار سنگيني برخوردار است و در برخي موارد شاهد هستم که خودروهاي امدادي و آتش نشان گرفتار ترافيک مسير مي شوند و نمي توانند به مردم خدمات رساني مناسبي داشته باشند.
وي يادآور شد: تا زماني که مسئولان استاني در ايام نوروز با هواپيما و بالگرد جاده هاي غرب مازندران را طي کنند و از نزديک مشکلات ترافيکي اين منطقه را لمس نکنند نمي توان انتظار داشت که اين پروژه به بهره برداري برسد.
يک مسافر ساکن تهران در خصوص مشکلات تردد در اين محور گفت: مشکلات جاده کندوان براي رسيدن به مازندران يک طرف و مسير چالوس تا تنکابن که مقصد اصلي ما است يک طرف ديگر و به دليل ترافيک زياد همواره دچار مشکل مي شويم.
حسن محمدزاده افزود: اکثر مسافران و گردشگراني که براي گذران اوقات فراغت به اين منطقه سفر مي کنند دوست دارند کمتر درگير ترافيک سنگين خيابان ها باشند ولي ترافيک شهرهاي غرب مازندران بر عکس ترافيک هر روزه تهران غيرقابل تحمل است.
وي خاطر نشان کرد : مسئولان بايد چاره اي براي رفع اين مشکل کنند در غير اين صورت پس از افتتاح آزاد راه تهران - چالوس نه تنها مردم اين منطقه بلکه همه مسافران و گردشگران در آينده دچار مشکلات عديده اي مي شوند.
شهردار نشتارود در باره آخرين وضعيت رينگ شهري اين شهر گفت: کار اجرايي اين پروژه نزديک به هفت سال شروع شده و تاکنون 15 ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است.
محمد مهدي ياحقي با بيان اينکه 2 سال پيش اعتبار مورد نياز براي اين پروژه 85 ميليارد تومان پيش بيني شده بود، افزود: تاکنون در فاز يک زيرساخت ها 85 درصد، فاز دوم 72 درصد و فاز سوم 15 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
وي با بيان اينکه هم اکنون 97 درصد از اين مسير آزادسازي شده است، اظهار داشت: پيمانکار اين پروژه تاکنون 15 ميليارد تومان طلب دارد و ادامه اين روند بدون تزريق اعتبارات بسيار سخت خواهد بود.
ياحقي خاطرنشان کرد : نوروز امسال بخشي از مسير خاکي رينگ شهري به منظور سهولت در تردد و کاهش بار ترافيکي محور اصلي به صورت موقت بازگشايي شد اما امسال به دليل برخي مشکلات قادر به بازگشايي مجدد مسير نيستيم و مسلما در ايام تعطيل و بويژه نوروز 98 با مشکلاتي در زمينه تردد شهروندان و مسافران مواجه خواهيم شد.
وي خواستار حمايت بيشتر مسئولان استاني و شهرستاني از پروژه رينگ شهري نشتارود شد.
معاون امور عمراني فرمانداري ويژه شهرستان تنکابن درباره عدم پيشرفت اين پروژه به خبرنگار ايرنا گفت: کنار گذر شهرهاي هچيرود ، کلارآباد، سلمانشهر، عباس آباد، نشتارود و شيرود از جمله پروژه هاي مصوب سفر دولت به استان مازندران بود و شهرداري ها موظف به تملک اراضي زمين ها شدند.
حسن باقري علت اصلي روند کند اجراي رينگ شهري نشتارود را عدم انتخاب سرفصل مناسب براي اين پروژه دانست و افزود: اگر اين پروژه به صورت ملي ديده مي شد و به عنوان مثال شرکت زيرساخت مسئوليت آن را بر عهده مي گرفت تاکنون به بهره برداري رسيده بود.
وي اظهار داشت: شهرداري نشتارود با بودجه سالانه پنج ميليارد توماني به هيچ عنوان نمي تواند براي تملک اراضي اين پروژه به طول 6 کيلومتر و عرض 40 متر اقدام نمايد.
به گفته معاون امور عمراني فرمانداري ويژه تنکابن، هم اکنون برخي توافقات صورت گرفته در سال هاي گذشته با مالکين اراضي که در مسير رينگ شهري قرار داشتند با مشکل مواجه شده و همين مسئله بر روند اجرايي آن تاثير گذار است.
وي برآورد اوليه اين پروژه را 30 ميليارد تومان اعلام کرد و افزود: از ميان 6 شهر تنها رينگ شهري نشتارود و هچيرود از پيشرفت فيزيکي قابل قبولي برخوردار است.
وي يادآور شد: امسال از محل کميته برنامه ريزي شهرستان مبلغ يک ميليارد تومان براي اين پروژه در نظر گرفته شده اما نيازمند اعتبارات بيشتري است تا به سرانجام برسد.
علي نبيان معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مازندران مهر ماه سال جاري اعلام کرد که با اختصاص 100ميليارد تومان از سوي دولت ساخت و تکميل جاده کنار گذرهاي شهرهاي غرب مازندران سرعت مي گيرد ولي اين مهم تاکنون محقق نشد.
شهرستان 166 هزار نفري تنکابن در غرب مازندران واقع است.
/1602/7513/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن مقطعی محور سوادکوه مازندران

رئیس پلیس راه مازندران گفت: محور سوادکوه به مدت پنج روز به‌صورت مقطعی مسدود شد.

یدالله جهان‌تاب ظهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره به اینکه به منظور اجرای عملیات تعمیرات اساسی و بهسازی تونل چپ دره در محور سوادکوه، محور فوق از یکم اردیبهشت سال جاری دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: این محور به مدت پنج روز، در زمان اجرای عملیات مسدود است.

وی با بیان اینکه محدودیت به صورت شبانه‌روزی است، افزود: تردد در این مسیر در زمان اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط از مسیر کناری تونل چپ دره امکان‌پذیر است.

فرمانده پلیس راه استان مازندران از رانندگان خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

کد خبر 746920

دیگر خبرها

  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • مسدود شدن مقطعی محور سوادکوه مازندران