Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@15:12:24 GMT

تازه نفس های موسیقی در نیاوران

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۰۹۸۰

تازه نفس های موسیقی در نیاوران

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر با حضور تعدادی از برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

ابتدا کسری فریدی با حضور بر روی سن اتود شماره 2 و سپس قطعه مومنتو موزسکل و در انتها پرلود شماره 32 را نواخت و هر سه این قطعات از راخمانینوف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس میرنوید حمیدی از تهران با همراهی ‌هادی یوسفی دوئت ویولنسل و پیانو را اجرا کردند. آنها قطعاتی از دیوید پوپر را نواختند.

مبینا یوفی قرایی از گرگان هنرمند نوجوان بعدی بود که هنر گیتار کلاسیک نوازیاش مورد استقبال حاضرین در سالن قرار گرفت.

آراز وجودی از تبریز نیز که پیش از این در جشنواره موسیقی جوان جزو استعداد‌های درخشان بود با حضور بر روی سن قطعهای را نواخت.

در ادامه سلمان سلیمانی از تایباد که با لباس محلی خطه خود قطعه طرقه را نواخت. او که با لباس محلی خطه خود قطعه جعل (طرقه) را نواخت، پیش از اجرا توضیحاتی در خصوص این قطعه به حضار ارائه کرد.

علی کمالی و سید ساسان خاموشی نیز با دونوازی ساز‌های دوزله و ضرب کردی شور و حال خاصی را در نیاوران به وجود آوردند. در پایان این بخش مژگان و مژده سیدی بوکانی از بوکان دونوازی نرمهنای و ضرب کردی را اجرا کردند که همچون اجرای جشنواره موسیقی جوان مورد استقبال مردم قرار گرفت. این هنرمند در چند دوره جشنواره موسیقی جوان حائز رتبه برتر شده است.

در پایان این بخش مژگان و مژده سیدی بوکانی از بوکان دونوازی نرمه نای و ضرب کردی را اجرا کردند که همچون اجرای جشنواره موسیقی جوان مورد استقبال مردم قرار گرفت. این هنرمند در چند دوره جشنواره موسیقی جوان حائز رتبه برتر شده است.

در بخش دیگر سانس اول گروه منتخب ادوار جشنواره شامل حجت فرجیان محمود صالحی محسن میرزایی فردین میرزا حسینی مهسا نزاجپور و مهران قاسمی ‌با نواختن ساز‌های عود سنتور مکانچه تنبک و نی هنر گروه نوازیشان را نشان دادند. نوع رنگ بندی این آثار بسیار خوب و در خور توجه بود و توانست مخاطبان در سالن را راضی نگه دارد.

 

 

 

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر فرهنگسرای نیاوران موسیقی نواحی نوازندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد امروز سوم اردیبهشت ماه در روستای بیشه لرستان برگزارشد.

سُرنا نمادی از فرهنگ و هنر غنی مردمان دیار لرستان است و این جشنواره با هدف توجه هر چه بیشتر به موسیقی محلی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این مراسم با اشاره به پیشینه موسیقی و سرنانوازی در لرستان گفت: اولین اثری که در موسیقی لرستان ثبت شد، مقام‌های سازی بود و این نشان دهنده پیشینه و جایگاه موسیقی لرستان است.

وی افزود: اولین تصویر از سرنانوازی لرستان مربوط به سال ۱۹۶۱ میلادی است که فیلم آن پنج سال پیش یمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در پاسخ به اینکه چرا روستای بیشه برای جشنواره سرنانوازی انتخاب شده است، گفت: بر اساس مستندات سرزمین سیلاخور و دورود محل رشد بزرگان موسیقی همچون زنده یاد شاه میرزا مرادی و علی اکبر شکارچی است.

حسن‌پور بیان کرد: از طرفی پرونده ثبت جهانی روستای بیشه تا کمتر از دو هفته دیگر به سازمان جهانی جهانگردی ارسال می‌شود و اینکه در یک استان دو اثر شانس طبیعی و تاریخی را با هم برای ثبت جهانی کسب کنند یک اقدام و اتفاق بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنده یاد شاه میرزا مرادی یک وجهه معنوی و یک گنجینه ارزشمند است، گفت: اما یادگار مادی استاد شاه میرزا مرادی سرنای ایشان است که تحویل شاه رضا مرادی است، این سرنا متعلق به فرهنگ لرستان و جایگاه آن در موزه مردم شناسی قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد است.

دوسالانه سرنانوازی از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی است که امروز با اجرای برنامه‌های متنوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزارشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد