Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، محمد اژدری، دبیر ستاد سفرهای نوروزی شهرداری شیراز امروز، ٢٨ بهمن‌ماه در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این كلان‌شهر با بیان اینكه اقدامات متنوعی تاكنون برای سفرهای نوروزی انجام شده است، گفت: سه هزار تخته چادر با شش سالن ورزشی برای نوروز 98 آماده شده است.
وی افزود: همچنین چهار كمپ ثابت در چهار ورودی شهر شیراز و استقرار 100 کانکس نیز برای اسکان مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عزت‌الله جهانخواه، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی فرمانداری شیراز نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: براساس تجربه سال‌های گذشته در ورودی دروازه قرآن با یك ترافیك سنگین مواجه می‌شویم.
وی گفت: باتوجه به اینکه دروازه قرآن شیراز به یک منطقه گردشگری و تفرجگاهی تبدیل شده لذا نیاز است که ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در این باره چاره‌اندیشی کند.
جهانخواه همچنین اظهار کرد: اقدمات خوبی سال‌های گذشته شده در بحث کارتن‌خواب‌ها انجام شده اما در ایام نوروز مشاهده می‌شود تعدادی معتاد متجاهر و كارتن‌خواب از استان‌ها و شهرستان‌های مجاور وارد شیراز می‌شوند که باید در این خصوص نیز اقدماتی در دستور کار قرار گیرد.
حسن سیادتان، رئیس جامعه هتلداران استان فارس نیز در ادامه این جلسه گفت: اگر به تکمیل ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی در ایامی مانند نوروز توجه نشود، سرمایه هتل‌ها و مهمان‌پذیرها پایمال خواهد شد.
وی با اعلام آمادگی هتل‌ها و مراکز اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی به استان فارس و شهر شیراز، افزود: متأسفانه چند سالی است که در فارس شاهد ارائه خدمات رایگان اقامتی به بعضی افراد هستیم در حالی‌که در استان‌هایی مانند تبریز و اصفهان اینگونه نیست و هیچ مكان اقامتی رایگان در اختیار افراد قرار داده نمی‌شود.
مزارعی، مسئول اسكان فرهنگیان آموزش و پرورش شیراز نیز با بیان اینکه مانور رزمایش نوروز ٩٨ از ٢٥ تا ٢٧ اسفند برگزار می‌شود، از آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله نیروی انتظامی، اورژانس و ...خبر داد.
وی با بیان اینكه در بحث فضای تلاش کرده‌ایم که امسال تمام بیلبوردها و راهنمای اسكان فرهنگیان یكدست انجام شود، گفت: برای اسکان مسافران نورزوی تنها مدارس، کمپ‌ها، هتل‌ها، مهمانسراها و سالن‌های ورزشی مربوط به شهرداری شیراز مجاز به اسکان مسافر هستند و برای دیگر مراکز مجوز اجازه اسکان صادر نشده است.
مزارعی با تأكید بر اینكه اولویت اسکان با مهمانسراها و هتل‌هاست، افزود: ٥٢٠ واحد آموزشی با ظرفیت بیست هزار كلاس در نوروز ٩٨ پذیرای حضور مسافران خواهد بود.
فرهادی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مهمانپذیرهای فارس نیز بیان کرد: مهمان‌پذیرهای استان ظرفیت 9 هزار تخت در فصل پیک سفر با اسکان 14 هزار نفر را دارند.
وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر حتی یک مورد سرمایه‌گذاری در بخش مهمانپذیر به‌دلیل عدم استقبال مسافر نداشته‌ایم، زیرا برای سرمایه‌گذار سود ده نیست.
فرهادی با بیان اینکه چند سالی است كه در فارس و شیراز وجود مسافرخانه باعث بروز مشکلاتی شده است، گفت: نه تنها مساعدتی در این حوزه نشده بلکه سال‌هاست به‌دنبال تسهیلات تك رقمی هستیم که تاکنون محقق نشده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي كمپ نوروزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمد علی گودرزی، با اشاره به کشفیات مرزبانان به منظور مقابله با باندهای قاچاق سلاح و مهمات و مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: بیش از یک میلیون لیتر انواع سوخت قاچاق در درگیری‌های دریایی و خشکی مرزبانان با قاچاقچیان کشف شد که این میزان کشفیات سوخت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۷ درصدی داشته است.

این مقام ارشد انتظامی از کشف ۷۳۱ رأس انواع دام سبک و سنگین در این مدت زمان خبر داد و افزود: مرزبانان در این مدت از خروج بیش از ۲ میلیون قلم انواع داروهای قاچاق که عمده آنها داروهای آنتی‌بیوتیک بوده است، جلوگیری کردند.

سردار گودرزی با اشاره به کشف بیش از یک میلیون نخ انواع سیگار، از کشف میلیاردها ریال انواع کالای قاچاق از ابتدای سال جاری در مرزهای آبی و خشکی کشور خبر داد و گفت: مرزبانان در این مدت زمان موفق شدند ۵ دستگاه خودروی لوکس، بیل مکانیکی، موتورسیکلت و تجهیزات خودرویی و موتوری را کشف کنند.

کد خبر 6078017

دیگر خبرها

  • کشف ۱۹۵ کیلو تریاک از یک خودرو سواری در ورودی شیراز
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در نوروز
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در مرز‌های کشور در نوروز
  • خدمت رسانی به بیش از ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی توسط شهرداری شیراز
  • کشف ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • بازدید ۳۱۵ هزار نفر از مراکز گردشگری ناژوان در نوروز ۱۴۰۳
  • برپایی بیش از ۴۰۰۰ اسکان موقت در بوستان‌های یزد در نوروز
  • افزایش ۴ درصدی سفر‌های عید فطر امسال
  • ۲۰۰ هزار گردشگر از اماکن گردشگری کهگیلویه بازدید کردند
  • برپایی بیش از ۴۷۰۰ اسکان موقت در بوستان‌های یزد در نوروز