Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@09:54:43 GMT

وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین باید بازنگری شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۱۰۲۲

وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین باید بازنگری شود

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین، نیاز به توجه و بازنگری دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ قدرت‌الله مهدیخانی، امروز(یکشنبه) به همراه کارشناسان اداره کل مدیریت بحران و کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، از بازار سنتی قزوین و اماکن اطراف آن بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این بازدید اذعان کرد: بازار سنتی قزوین با قدمت تاریخی و ارزش هنری بالایی که دارد، یک گنجینه ارزشمند فرهنگی و نیز قلب تپنده اقتصاد شهر قزوین محسوب شده که علاوه بر جلب گردشگر و بازدید کننده، مرکز فعالایت بخش عظیمی از کسبه و فعالان اقتصادی استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل بافت تاریخی و فرسوده این مجموعه، سیم کشی‌های برق فرسوده، نگهداری مواد قابل اشتعال، استفاده از وسایل گرمایشی نامناسب، سهل انگاری کسبه و مردم هرساله شاهد بروز آتش سوزی‌های متعدد و وارد آمدن خسارات زیادی در این مجموعه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: با وجود اقدام سریع و تلاش ماموران آتش نشانی، ازدحام جمعیت و وجود معابر باریک در بازار، مانع بزرگی جهت اطفای حریق و عملیات امداد و نجات است.

وی در پایان گفت: بازار قزوین به یکی از معضلات بزرگ این مجموعه و نیز دغدغه‌های اداره کل مدیریت بحران تبدیل شده و حل این معضل نیازمند تعامل جدی و همکاری بین دستگاه‌ها بوده که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین سنتی سمنوپزان در دولتخانه صفوی قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، علیرضا خزائلی گفت: يكی از سنت‌هايی كه از ديرباز به‌عنوان آئینی نوروزی در میان قزوينی‌ها مرسوم بوده و هنوز هم در جای‌جای این شهر تاریخی اجرا مي‌شود رسم «سمنوپزان» است.

خزائلی با بیان اینکه مراسم سمنوپزان در قزوین با آداب خاصی همراه است و در فضایی آکنده از معنویت انجام می‌شود، افزود: این سنت زیبا و قدیمی مردم قزوین که با محوریت بانوان انجام می شود جنبه اعتقادي و مذهبي نيز دارد و بیشتر به‌صورت نذري و در فضايي مملو از معنويت و خلوص پخته می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته و به‌منظور حفظ و احیای این آیین ثبت شده در فهرست آثار ملی و معرفی آن به گردشگران، مراسم سمنو‌پزان روز چهارشنبه 8 فروردین در نوروزگاه دولتخانه صفوی قزوین برگزار می‌شود که پخت آن از ساعت 10 صبح آغاز و همزمان با افطار مراسم توزیع آن انجام می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین سنتی سمنوپزان در قزوین+ فیلم
  • بررسی وضعیت تداوم کارکرد تأسیسات آبرسانی در استان یزد
  • آیین سنتی سمنوپزان در دولتخانه صفوی قزوین برگزار می‌شود
  • تاکید بر مقابله با رودخانه خواری / لزوم به‌روزرسانی نقشه خطرپذیری شهر تهران
  • بازنگری در مقررات ملی ساختمان با رویکرد مدیریت مصرف انرژی
  • بازدید بازرس کل کردستان از مرکز مدیریت راه های استان
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود است
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود است
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود است/ شهروندان و مسافران نوروزی از تجمع در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  •  آببندان ها، سرمایه‌ای سنتی برای عبور از بحران خشکسالی مازندران