Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ایران در حال حاضر از نظر کیفیت تولید و توزیع فرآورده رتبه اول منطقه را دارد. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا صادق‌آبادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در نشستی خبری اظهار داشت: هم اکنون ایران به لحاظ کیفیت فرآورده‌های تولیدی در موقعیت خوبی قرار دارد به طوری که هم اکنون به‌طور میانگین روزانه 76 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در کشور تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این میان 33 میلیون لیتر سهم تولیدات پالایشگاه ستاره خلیج فارس، 12 میلیون لیتر سهم پالایشگاه نفت بندرعباس، 17 میلیون لیتر سهم پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، 11 میلیون لیتر سهم پالایشگاه اصفهان و 3 میلیون لیتر سهم پالایشگاه تبریز است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: ایران در حال حاضر از نظر کیفیت تولید و توزیع فرآورده رتبه اول منطقه را دارد.

صادق آبادی با بیان اینکه "هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه 44 میلیون لیتر گازوئیل یورو در کشور تولید می‌شود که از این میان 15 میلیون لیتر سهم پالایشگاه نفت بندرعباس است"، گفت: با بهره‌‎برداری از طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه بندرعباس به‌طور میانگین روزانه 12 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و روزانه 15 میلیون لیتر گازوئیل یورو 5 در این پالایشگاه تولید می‌شود که عملیات توزیع این فرآورده‌ها در استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و شیراز آغاز شده است.

وی افزود: گازوئیل یورو تولیدی در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس هم از دو ماه گذشته در مبادی تجاری بنادر مهم بوشهر، چابهار و بندرعباس توزیع می‌شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "هم اکنون 100 درصد دیون پالایشگاه بندرعباس در قالب اوراق مشارکت و 50 درصد از وام صندوق توسعه ملی مربوط به این طرح تسویه شده است"، گفت: بازگشت سرمایه طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه بندرعباس در چهار تا پنج سال انجام می‌شود.

خبر خوشی که رئیس‌جمهور فردا اعلام می‌کند: ایران صادرکننده بنزین شد

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شرکت پالایش و پخش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت پالایش و پخش شرکت پالایش و پخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر

تین نیوز

 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید. 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت های کم نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار ۲ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۸۸ تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید.

وی ادامه داد: بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، رشد ۲۷ درصدی را تجربه کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۹۰ درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

عسکری اظهار کرد: ۲۹ درصد رشد در بخش صادرات، ۱۳ درصد رشد در بخش واردات، ۲۹ درصد رشد در فله خشک، ۱۷ درصد رشد در بخش کانتینری، ۲۶ درصد رشد در بخش تردد کامیون و ۱۳ درصد رشد در تردد شناورهای عملیاتی از دیگر پیشرفت های بندر خرمشهر در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بود.

وی تأکید کرد: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی سابقه در سال ۱۴۰۲، انهدام ۱۹۰ ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه گذاری جدید ایجاد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی