Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:37:56 GMT

پرداخت 650 میلیون تومان خسارت به مددجویان گیلانی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۱۱۲۷

پرداخت 650 میلیون تومان خسارت به مددجویان گیلانی

رشت- ایرنا- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گیلان از پرداخت 650 میلیون تومان خسارت حوادث به 258 خانوار تحت پوشش این نهاد خبر داد.

گزارش روز یکشنبه روابط عمومی کمیته امداد گیلان به ایرنا حاکیست؛ عباس فلاحتی اظهار داشت : طی 10 ماه امسال؛ 258 خانوار از مددجویان گیلانی 650 میلیون تومان بابت خسارت ناشی از بلایای طبیعی از بیمه دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه مددجویان علاوه بر خدمات بیمه تأمین اجتماعی و بیمه آتیه ایتام از بیمه حوادث و سوانح هم بهره‌مند هستند، افزود : بیمه حوادث شامل آتش‌سوزی، سیل، زلزله، صاعقه، توفان و سایر بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه است.
وی به نقش بیمه در جبران خسارت خانوارهای تحت حمایت اشاره و تصریح کرد: گیلان به دلیل آب‌وهوا و موقعیت جغرافیایی جزء استان‌های حادثه‌خیز به شمار می‌آید و هرساله شاهد بروز حوادث طبیعی در استان هستیم ازاینرو، لزوم توجه به اهمیت بیمه حوادث و بلایای طبیعی دوچندان می‌شود.
فلاحتی بابیان اینکه مسکن و اثاثیه منزل همه مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه حوادث قرارگرفته است ، ادامه داد: طی 10 ماه گذشته، 258 خانوار از مددجویان گیلانی 650 میلیون تومان بابت خسارت ناشی از بلایای طبیعی از بیمه دریافت کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: از 258 خانوار، 238 خانوار روستایی و 20 خانوار شهری بوده‌اند که از این تعداد، 48 مورد دریافت خسارت بابت سیل،80 مورد برای آتش‌سوزی و 130 مورد هم بابت توفان بوده و در این میان 168 واحد مسکونی و 90 مورد لوازم منزل آسیب‌دیده است.
وی بابیان اینکه خانوارهای تحت حمایت و حتی خانوارهایی که چند خدمتی دریافت می‌کنند از بیمه خسارت ناشی از حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله، طوفان، آتش‌سوزی و سایر بلایای طبیعی برخوردار هستند، افزود: علاوه بر منازل مسکونی مددجویان، انباری‌ها، جایگاه‌های دام و طیور، ابزارآلات اشتغالزایی هم شامل بیمه حوادث می‌شوند که پس از کارشناسی و برآورد اولیه خسارت از سوی بیمه‌های طرف قرارداد پرداخت می‌شود.
فلاحتی همچنین به بیمه حوادث گروهی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد اشاره و خاطرنشان کرد: این بیمه برای اولین بار در کشور اجرایی شده است و غرامت آسیب‌دیدگی درتمامی مراکز فرهنگی تربیتی، کانون‌های فرهنگی و اردوگاه‌های وابسته به کمیته امداد را شامل و بدون محدودیت زمان و مکان هزینه‌های ناشی از آسیب‌دیدگی پرداخت می‌شود.
وی به آموزش های انجام شده به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان اشاره و تصریح کرد: طبق برنامه کمیته امداد در 10 ماه سال جاری؛ 305 نفر از مددجویان گیلانی از آموزش‌های پیشگیری از حوادث بهره‌مند شده‌اند.
در حال حاضر 116 هزار خانوار گیلانی تحت پوشش کمیته امداد هستند.
7296 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل بیش از 3 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد در گلستان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان دکتر علی‌محمد زنگانه روز  دوشنبه در آئین واگذاری مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در استان گلستان پروژه‌های در دست ساخت در نهضت ملی مسکن بیش از 66 هزار واحد مسکونی در شهر و روستا است.

وی با تاکید بر اینکه از این تعداد، 8 هزار و 721 واحد مسکن حمایتی است ، گفت: خدا را شاکریم که در طی سال 1401 و تاکنون به میزان 3 هزار و 641 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد تحویل این عزیزان شده است. استاندار گلستان با اشاره به اینکه برای 432 خانواده مددجوی کمیته امداد در سامانه نهضت ملی مسکن تخصیص پروژه انجام شده است، خاطرنشان کرد: در انتهای سال 1401 تعداد یک هزار و 535 واحد و امروز نیز 2 هزار و 106 واحد در استان گلستان تحویل متقاضیان شده است. زنگانه گفت: خدا را شاکریم که بیش از 80 درصد روستاها در استان گلستان مددجوی فاقد مسکن ندارد و امیدواریم بر اساس چشم‌انداز تعیین شده بتوانیم در پایان دولت آن را به 100 درصد برسانیم. وی اضافه کرد: ما در استان گلستان رشد 600 درصدی در احداث مسکن مقاوم در بافت های فرسوده داشته ایم و بیش از 15 هزار واحد پروژه مسکن خودمالکی بوده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان
  • واگذاری بیش از هزار واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • تحویل بیش از 3 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد در گلستان
  • افتتاح ۹۴۰ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد