Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@16:30:21 GMT

ساخت و ساز غیرمجاز در قزوین تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۱۱۴۵

ساخت و ساز غیرمجاز در قزوین تخریب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: حکم قطعی قلع و قمع در اراضی کشاورزی روستای شفیع آباد موسوم به کانون جانبازان اجرا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس علیخانی در گفت‌وگو با  صبح قزوین از اجرای یک حکم قطعی قلع و قمع در اراضی کشاورزی شفیع آباد این شهرستان خبر داد.


وی افزود: در اجرای این حکم که با دستور دادستان و با حضور نمایندگان دادستان؛ فرمانداری، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و امور اراضی شهرستان قزوین انجام شد، حکم قطعی قلع و قمع در اراضی کشاورزی روستای شفیع آباد موسوم به کانون جانبازان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین ابراز کرد: در این راستا بعد از انتقال کانکس‌ها، حدود ۸هکتار از اراضی روستای شفیع آباد که دارای رای قطعی قلع و قمع و تفکیک قطعات که منجر به خرد شدن اراضی کشاورزی شده بود، اجرا و اعاده به وضع سابق شد. 

علیخانی اضافه کرد: با اجرای این حکم؛ حدود ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ شد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین در ادامه گفت: کلیه متصرفان و مالکین باید توجه داشته باشند مطابق با قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی اعم از؛ خاکبرداری، جاده سازی،خاک ریزی، گودبرداری، حداث آلاچیق، ریختن زباله و مصالح و احداث بنای ساختمانی در زمین‌های زراعی و باغی بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفاظت از اراضی کشاورزی که مانع از کشاورزی می‌شود تخلف محسوب شده و با آن برخورد خواهد شد. 

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع پدیده شوم زمین خواری در سنوات گذشته و متضرر شدن افراد، شهروندان می‌توانند قبل از هرگونه خرید و فروش اراضی زراعی با گرفتن شماره سامانه تلفنی 131 درخصوص اراضی مورد نظر خود به صورت رایگان مشاور دریافت کنند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد