Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@13:42:05 GMT

ریزش مجدد خطوط فعال تلفن ثابت در یک سال

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۱۱۵۶

با وجود رشد شتابان و فراگیری ارتباطات همراه در تمامی ابعاد جغرافیایی کشور، اما توسعه تلفن ثابت همچنان با نرخی به نسبت ثابت و شیبی بسیار کند طی چندین سال اخیر پیش می‌رود.

با نگاهی به وضعیت توسعه این بخش متوجه می‌شویم که طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ میزان ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور به ترتیب سال‌ها ۳۶.۹۹، ۳۷.۸۷، ۳۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۷ و ۳۸.۵۴ درصد بوده است.

با وجود اینکه بین سال‌های ۹۴ و ۹۵ شاهد افت ضریب نفوذ هستیم، اما سال ۹۶ میزان این شاخص مجددا حالت صعودی به خود می‌گیرد و به ۳۸.۷۲ درصد می‌رسد.

اما جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که ضریب نفوذ "تلفن ثابت" تا سه ماهه ابتدای سال جاری مجددا روند نزولی به خود گرفته و به ۳۷.۷۸ درصد رسیده است؛ اما این سیر نزولی متوقف نشده و در سه ماه تابستان سال جاری نیز ادامه یافته و در پایان شهریور ماه به ۳۷.۲۹ درصد رسیده است.

جدیدترین گزارش رسمی مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم نشان می‌دهد که ضریب نفوذ تلفن ثابت تا پایان آذر ماه به ۳۷.۰۸ درصد افت کرده است.

جالب است با وجود اینکه از سال گذشته تا پایان شهریور ماه سال جاری ۱.۸۷ درصد به خطوط منصوبه اضافه شده و تعداد شماره تلفن‌های ثابت در کشور به ۳۸ میلیون و ۷۸ هزار و ۷۲۱ رسیده، اما میزان دایری (خطوط فعال) تا نیمه نخست سال جاری بیش از یک درصد افت (غیرفعال) نشان می‌دهد.

تعداد خطوط دایری تلفن ثابت، سال گذشته ۳۰ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۱۶۹ بوده که در نیمه نخست سال جاری به ۳۰ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۲۵۹ خط فعال رسیده است.

حال جالب است با وجود افزایش نصب (منصوبه) تلفن ثابت به میزان حدود ۵۲۰ هزار خط تا پایان آذر ماه سال جاری، اما تعداد خطوط دایری به میزان ۱۷۷ هزار و ۱۶ خط به نسبت شهریور ماه سال جاری کاهش یافته است.

ضریب نفوذ تلفن ثابت در حال حاضر ۳۷.۰۸ درصد است.

براساس جدیدترین آمار، تا پایان آذر ماه سال جاری ۸۳.۰۵ درصد روستا‌های کشور دارای ارتباط بوده که مجموعا شامل ۵۱ هزار و ۲۶۵ روستا می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تلفن ثابت ضریب نفوذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

تین نیوز

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند
  • تلفن ثابت سازمانی
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد