Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در نشست بانوان فعال در حوزه اقتصادی و اشتغال گفت: تجاری سازی ایده های بانوان و جوانان در مسیر رفع بیکاری باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه دانش یزدی در نشست بانوان فعال در حوزه اقتصادی و اشتغال با رویکرد اقتصاد اظهار داشت: یکی از دغدغه های مهم امروز کشور و استان یزد رونق اشتغال و پویایی اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند ادامه داد: بانوان پتانسیل های متعددی دارند و توجه به این ظرفیت می تواند اثرات پایداری را با خود به همراه داشته باشد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد اضافه کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی تحمیل شده به کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان توجه به توانمندی زنان در ایجاد فرصت های شغلی و رونق تولید می تواند تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را سرعت ببخشد.

دانش یزدی با تاکید بر اینکه زمینه ایده پردازی، مسئولیت پذیری و سرمایه گذاری بانوان در عرصه های اقتصادی تقویت شود خاطرنشان کرد: ضروری است میدان ایده‌پردازی، مسئولیت پذیری و تسهیل در سرمایه گذاری برای ورود زنان به عرصه های خرد و کلان اقتصادی کشور به ویژه در استان صنعتی، معدنی و گردشگری یزد فراهم شود زیرا توسعه اقتصادی وقتی رخ می دهد که همه اقشار جامعه در آن مشارکت داشته باشند.

وی اظهار داشت: در قرن حاضر رشد و توسعه اقتصاد جهان بر پایه نوآوری استوار است بنابراین ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای شکوفایی و رشد کسانی که ایده را به محصول و علم و دانش را به صنعت تبدیل می‌کنند، بیش از پیش باید مورد نظر قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: زنان کارآفرین جامعه ما به عنوان قشری مبتکر و با پشتکار نقش تعیین کننده ای در حوزه کارآفرینی، اشتغال، رشد و توسعه اقتصادی  دارند و تجاری سازی و راه‌اندازی ایده‌های جوانان می‌تواند در مسیر رفع مشکل اشتغال اثر گذار باشد.

دانش یزدی افزود: مقوله کارآفرینی به سرعت در حال گسترش است و کارآفرینی زنان، موضوع مورد توجه در بسیاری از کشورهای جهان است و ما نباید از این مسیر ثروت آفرین  منحرف شویم و زنان موفق حاضر در این جلسه که موفقیت های بزرگی را به نمایندگی از استان یزد در اقتصاد ایران و جهان به نمایش گذاشته‌اند نمونه ای از این توانمندی هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در پایان گفت: مهارت‌های ارتباطی و به کارگیری تفکر شبکه ای از جمله توانمندی های زنان کارآفرین است که از نظر برخی نقش آنها را در این حوزه برجسته تر می سازد و استان یزد می تواند با سرمایه گذاری بر این موضوع جریان جدیدی از کارآفرینی به ویژه در مشاغل دانش بنیان و خُرد را آغاز و از اثرات مثبت آن سایر بخش ها را نیز بهره‌مند سازد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بیکاری ثروت زنان سرمایه گذاران مقام معظم رهبری جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح ورزی: بعد از عملیات روز یکشنبه شرایط اقتصادی کشور به سوی آرامش می‌رود

    عصر ایران؛ محمد حسن گودرزی- حسین سلاح‌ورزی عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اقتصاد و بازارها تحت تاثیر تکانه‌های زیادی هستند و از این جهت امیدوارم این شوک و تنشی که به بازار ارز و بازار سرمایه وارد شده به زودی تخلیه شود و شاهد آرامش در این بازارها و بازگشت روند فعالیت‌های اقتصادی به حالت عادی باشیم.

   در اولین ساعات روز یکشنبه، ایران در پاسخ به حمله ارتش اسراییل به کنسول گری خود در دمشق حمله‌ای هوایی با استفاده از موشک و پهباد به دو مرکز اطلاعاتی و هوایی اسرائیل در مرز انجام داد.

   با وجود اینکه در روزهای پیش از این عملیات، بازار ارز و سرمایه در ایران پرتلاطم و به نوعی همراه با نگرانی از تاثیرات این عملیات بود اما برخلاف انتظار روز یکشنبه بازارهای ایران نسبتا آرام بودند. انتشار اخباری در مورد فرونشستن تنش باعث شد  فضا تا حدی به سوی عادی شدن حرکت کند و بازارهای کشور تا حدودی از شرایط احساسی دور شوند.

   حسین سلاح‌ورزی رییس پیشین و عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفت و گو با عصر ایران این گزاره را که بعد از پاسخ ایران به اسرائیل برخی صحبت از ترس مردم به دلیل تاثیرات اقتصادی این واکنش کرده‌اند رد کرد و گفت‌: واقعیت ماجرا از دید من به عنوان یک فعال اقتصادی و شهروند خلاف این را ثابت کرده و به نظر می‌رسد تا حدودی آرامش در بین مردم وجود دارد.

   سلاح‌ورزی ادامه داد: تجارت، سرمایه‌گذاری و اقتصاد یک برآیند و موضوعی تاثیرپذیر از مسائل مختلف اند و هر نوع اخبار ناخوشایند بر آنها تاثیرگذار است. با این همه همان طور که پیشتر در نطق خودم در جلسه روز دوشنبه به آن اشاره کردم، در نهایت تصمیم‌گیران کشور ناگزیر بودند پاسخی تنبیهی به آن تعرض (حمله اسرائیل به کنسول گری ایران در دمشق) می‌دادند، بهتر و شایسته‌تر این است که در این شرایط حس وحدت ملی، انسجام داخلی و تقویت رضایت‌مندی مردم هم در نظر گرفته شود.

   رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: کاش برخی از نهادها و دستگاه‌های کشور که در هفته‌های اخیر کاری جز تحریک حساسیت مردم و مقابل افکار عمومی ایستادن نداشتند، در این ساعات و روزها به هر خانوار ایرانی یک پرچم می‌دادند تا ایرانی‌ها با اهتزاز آن در جلو خانه‌هایشان تصویری بسیار زیبا، پیامی روشن از عشق و علاقه خود به این آب و خاک نشان می‌دادند.

   وی تصریح کرد: با این همه اقتصاد و بازارها تحت تاثیر تکانه‌های زیادی هستند و از این جهت امیدوارم این شوک و تنشی که به بازار ارز و بازار سرمایه وارد شده به زودی تخلیه شود و شاهد آرامش در این بازارها و بازگشت روند فعالیت‌های اقتصادی به حالت عادی باشیم.

    سلاح‌ورزی در پاسخ به سوال دیگری در مورد خوش بین بودن به روزهای آینده گفت: من امیدوارم این سلسله درگیری‌ها با توجه به اینکه پیام‌های روشنی منتشر شده دیگر ادامه پیدا نکند و این موضوع خاتمه یافته باشد (همان طور که از طرف مقامات ما اعلام شده تمام شده است مگر آنها ادامه دهند).

   رییس پیشین اتاق ایران در باره افق پیش رو در تجارت خارجی  تصریح کرد:  در سال 1402 متاسفانه شاهد کاهش صادرات غیرنفتی بودیم و افزایش کسری تراز تجاری نزدیک به 17 میلیارد دلار رکورد زد. نوع سیاست گذاری و ریل گذاری در مورد سیاست‌های ارزی و تجاری علائم امیدوارکننده‌ای را نشان نمی‌دهد. تصور من این است که در سال 1403 هم صادرات کاهش خواهد پیدا کرد و هم کسری تراز تجاری بیشتری خواهیم داشت.

   سلاح‌ورزی در پایان در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی باید رخ دهد تا این مشکلات تجاری حل شود، گفت: من فکر می‌کنم  موضوع اول در واقع عزم جدی و کنارگذاشتن تحریم‌ها و بازگشت به اقتصاد بین‌الملل است. تحریم عامل موثری در کاهش تجارت خارجی است. دوم اینکه مسئولان باید سیاست دیگری برای سیاست گذاری اقتصادی هم در حوزه ارزی و هم در حوزه تجاری در پیش بگیرند. نوع سیاست‌هایی که به خصوص در حوزه پیمان‌سپاری داریم، هیچکدام تسهیل کننده و کمک کننده به صادرات نیستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • ‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • سلاح ورزی: بعد از عملیات روز یکشنبه شرایط اقتصادی کشور به سوی آرامش می‌رود
  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود