Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:59:02 GMT

۱۰۰ میلی متری بارندگی ها در بیرجند افزایش داشته است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۱۲۳۵

۱۰۰ میلی متری بارندگی ها در بیرجند افزایش داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، حامد بیدختی پیش از ظهر یکشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران بیرجند اظهار کرد: میانگین سالانه بارندگی ها در شهرستان بیرجند ۱۷۰ میلی متر است.

با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی ۹۷ تاکنون ۱۰۸ میلی متر بارندگی گزارش شده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ میلی‌متر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند هم با بیان اینکه بارندگی های اخیر باعث آبگیری بسیاری از بندها شد، افزود: با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده خسارتی برای کشاورزان به بار نیامده است.

محمد علی محمدی نسبت به بروز آفت زنگ زرشک هشدار داد و اظهار کرد: با توجه به این‌که رطوبت خاک افزایش پیدا کرده، ممکن است با آفت زنگ زرشک مواجه شویم.

جانشین مدیریت بحران شهر بیرجند در این جلسه با اشاره به بارندگی های اخیر در بیرجند بیان کرد: در زمان بارندگی ها ۲۳۰ پرسنل و ایستگاه‌های آتش‌نشانی در حال آماده باش بودند.

همایون شاکری با اشاره به پروژه احداث کانال آب در مهرشهر افزود: این پروژه نیازمند به یک میلیارد تومان اعتبار است که باید توسط راه و شهرسازی باید تامین شود.

نجات ۳ مفقودی بند دره

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند هم با بیان اینکه در بارندگی های اخیر سه نفر در بند دره مفقود شده بوده، افزود: خوشبختانه با تلاش های نیروهای امدادی توانستیم این افراد را نجات دهیم.

مریم خادمی از اسکان موقت ۱۲۰ نفر در بارندگی ها خبر داد و افزود: همچنین از بسیاری از منازل روستایی بازدید به عمل آمد و بین روستائیانی که دچار حادثه شده‌اند اقلام زیستی اولیه توزیع خواهد شد.

رئیس اداره گاز بیرجند نیز در این جلسه با اشاره با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری گاز پایداری در زمستان تحویل مردم داده‌ شد، گفت: قریب به پنج  میلیارد تومان اعتبار صرف سیستم مانیتورینگ ایستگاه‌ها در راستای پایداری شبکه شده است.

رحمان محمودی افزود: همچنین ایستگاه تقلیل فشار دوم بیرجند (CGS) در محدوده روستای علی آباد بجد نصب و راه اندازی شده است.

تشکیل کمیته ساماندهی قنوات

 معاون فنی و امور عمرانی فرماندار بیرجند خواستار رفع نقاط حساس شهر تا قبل از پایان سال جاری شد و اظهار کرد: اگر بارندگی های اخیر به سورت تگرگ یا سیلابی بود، شهروندان در آبگرفتگی معابر دچار مشکل می شدند.

سید مهدی رونقی با بیان اینکه از شهروندان خواستاریم در هنگام بارندگی ها از اتراق و توقف در مسیر رودخانه های فصلی خودداری کنند، گفت: متاسفانه بسیاری از تلفات جانی به خاطر عبور از جاده‌هایی که در مسیر رودخانه‌ها و سیلاب قرار دارند، اتفاق می‌افتد

وی از تشکیل کمیته ساماندهی قنوات خبر داد و افزود: ذیل این کمیته قنوات سطح بیرجند توسط شهرداری بررسی می شوند.

کد خبر 4544770

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،بر اساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، بیشترین بارش‌ها در ۲۴ سالت گذشته حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر، آبیز ۳۹، معدن پرذوده ۲۹، بیهود ۲۵، فتح اباد خصری و نوغاب حاجی ایاد ۲۲ و همین طور ایستگاه خروبا ۲۱ میلی متر بارش ثبت کردند.

لطفی افزود: همچنین در ایستگاه های چاه طلب ۱۷ میلی متر، چاه داشی ۱۶میلی متر، چاه داشی، عباس آباد میم  ۱۶ میلی متر، چیروک ۱۵ میلی متر، دوست آباد ۱۴و سه دهم میلی متر، کلاته سورگ و کریمو ۱۴ میلی متر، جفت رود ۱۳ و زنوغان ۱۳ میلی متر بارندگی ثبت شده است. 

وی گفت: آرین شهربا ۱۲ و نه دهم میلی متر، بیشه، سرند فردوس و معصوم آباد  ۱۱ میلی متر، آیسک ۱۰و ۸ دهم میلی متر، قدمگاه ۱۰و نیم میلی متر، پی کوه ۱۰ ونیم میلیمتر نیز  ثبت شده است. 

دیگر خبرها

  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • ثبت بیشترین بارندگی در رباط خان با ۲۵ میلی متر
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت