Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه 28 بهمن) قوه مقننه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست امروز این کمیسیون، اظهار داشت: علیرغم آن که بررسی بودجه در دستور کار مجلس قرار داشت به محض وقوع حادثه تروریستی زاهدان کمیسیون امنیت ملی مجلس،  جلسه‌ای فوق العاده در این زمینه برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه ویژه کمیسیون امنیت مجلس برای بررسی حادثه تروریستی زاهدان

 

وی با اشاره به جزئیات جلسه، افزود: اعضای کمیسیون ضمن محکوم کردن شهادت تعدادی از پاسداران انقلاب اسلامی، نظرات خود را مطرح کردند، مسئولان دستگاه‌های امنیتی، معاون سیاسی و امنیتی وزارت امور خارجه و استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه حضور داشتند و نظرات و گزارش‌های خود را درباره جزئیات این حادثه تروریستی ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: یکی از نکاتی که در این جلسه مطرح شد بحث استفاده از قلمرو و خاک پاکستان از سوی گروه‌های تروریستی برای انجام اقدام علیه ایران بود. شرایط و مشکلات دولت پاکستان برای کنترل مرز و همجواری با جمهوری اسلامی ایران را درک می‌کنیم اما انتظار ما اراده سیاسی قوی‌تر برای عدم استفاده از خاک پاکستان از سوی گروه‌های تروریستی برای ضربه زدن به ایران است.

نجفی خوشرودی افزود: در این جلسه بر تقویت مرزها و توسعه پایدار و همچنین هماهنگی دستگاه‌های امنیتی مورد تاکید قرار گرفت، در نهایت نتیجه نشست بعد از بررسی‌های بیشتر اعلام می‌شود.

وی در مورد عملکرد دستگاه دیپلماسی در مورد حادثه تروریستی زاهدان گفت: کاری که دستگاه دیپلماسی در دو بخش انجام داده  این است که اول با اقدامات دستگاه دیپلماسی شاهد محکومیت این حادثه از سوی سازمان ملل متحد، دبیرکل این سازمان، اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه بودیم کار دیگر دستگاه دیپلماسی که در دستورکار قرار دارد، احضار سفیر پاکستان بود، سفیر ایران در اسلام آباد هم با مسئولان نیروهای مسلح پاکستان دیدار و گفت وگو کرد. رایزنی‌های اطلاعاتی و امنیتی به طور جدی در دستورکار قرار دارد.

نماینده بابل در مجلس افزود: همچنین رایزنی با طرف هندی برای مقابله با تروریسم در سطح منطقه در دستورکار است که امیدواریم مجموعه اقدامات پیام روشنی به طرف پاکستانی و گروه های تروریستی بدهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  اظهار داشت: همزمان با حادثه تروریستی در زاهدان، در هند نیز یک اقدام تروریستی صورت گرفت که منجر به کشته شدن 40 نفر از نیروهای هندی شد.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس دهم مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس دهم مجلس دهم نمایندگان مجلس دهم مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.

به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.

وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • واکنش به ادعای جنجالی عضو کمیسیون امنیت ملی | موضوع نظامی است؟